تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۷۵۰۷
۰
plusresetminus
بلاغ ،چند سال پیش با اعلام شرایط جدید معافیت از سربازی بسیاری از جوانان در چند استان کشور برای فرار از خدمت سربازی و معاف شدن دست به کاری زدند که نه تنها باعث تعجب جوانان هم‌سن و سال‌شان شد، بلکه بهت و حیرت فرماندهان عالی‌رتبه نظامی را هم برانگیخت؛ تعداد زیادی از مشمولان ۱۴ دندان اصلی خود را کشیدند تا با استفاده از روش‌های قانونی از خدمت معاف شوند!
سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی نیروهای مسلح با بیان این مطلب گفت: چند سال پیش زمانی که مقررات و معافیت‌های جدید اعلام شد، یکی از بندهای این معافیت‌ها مربوط به معافیت پزشکی و چگونگی استفاده از آن بود. بر اساس این ماده، مشمولان در صورت نداشتن ۱۴ دندان اصلی، می‌توانستند با تشخیص پزشک معتمد سازمان وظیفه عمومی کارت معافیت پزشکی دریافت کنند.
بنابر اظهارات کمالی، پس از اعلام این فراخوان به یک‌باره تعداد افرادی که برای معافیت پزشکی آن هم از ناحیه دندان مراجعه می‌کردند، به شدت افزایش یافت، این وضعیت در چند استان کشور بیش‌تر مشهود بود. سردار کارگر در اظهار نظر جالبی از حاضرین جلسه خواست تا برای مشمولانی که دندان‌های خود را کشیده‌اند، معافیت کامل از عقل صادر شود! چراکه فرد عاقل هیچ وقت برای فرار از خدمت سربازی به سلامت جسمی خود آسیب نمی‌رساند. آن هم با کشیدن ۱۴ دندان اصلی!
بلافاصله با مشکوک شدن به این وضعیت تصمیم گرفته شد که موضوع در دستور کار بررسی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی قرار بگیرد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده و معاینات دقیق پزشکی متوجه شدیم که تعداد زیادی از مشمولان ۱۴ دندان اصلی خود را کشیده‌اند تا با استفاده از روش‌های قانونی از خدمت معاف شوند!
در آن زمان به دلیل اینکه این افراد این کار را انجام داده بودند مجبورشدیم طبق قانون برای آنها کارت معافیت پزشکی صادر کنیم، اما نکته قابل توجه در این ماجرا زمانی مشخص شد که تعداد زیادی از جوانان آن هم در سنین بین ۱۸ تا ۲۳ سالگی برای فرار ازخدمت سربازی به وضعیت سلامت جسمانی خود آسیب جدی وارد کردند. آسیبی همانند کشیدن دندان‌های اصلی که دیگر جایگزینی برای آن پیدا نمی‌شود(علی البرزی)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴