تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۷۵۰۳۲
اولین مراسم دسته روی اربعین بازاریان و کسبه در مازندران، به همت اصناف و بازاریان نکا در سطح شهر تا حرم شهدای گمنام شهرستان، برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،پس از پایان مراسم دسته روی، در محل حرم شهدای گمنام، با حضور اقشار مختلف مردم، برنامه های مرثیه خوانی، سخنرانی و قرائت زیارت اربعین، برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم ضمن تشکر از بازاریان جهت برگزاری این مراسم در جوار دو شهید متصل به حادثه‌ی عاشورا اظهار داشت: راهپیمایی روز اربعین، یک حرکت عبادی سیاسی در سطح عالم است که پیام عاشورا و شهدا را ابلاغ می کند.

 

وی افزود: شهدا پاک هستند و هرچه که تماس و نسبت با شهیدان داشته باشد، پاکیزه است، برگزاری چنین مراسم هایی در کنار شهدا اقرار به پاکی، مقبولیت و محبوبیت شهدایی است که که الگوی خود را حسین(ع) و یاران پاکش قرار داده اند.

 

امام جمعه نکا در بیان مطالبات شهدا از مردم خاطرنشان کرد: پاکی، راستی، حیا و حجاب، حمایت از ولایت فقیه، حضور و فداکاری برای نظام، اهدافی هستند که شهدا در راه آن قربانی شدند و اکنون مطالبات شهدا از ما است، شهدا می خواهند که دین در زندگی از همه چیز مهمتر قرار گیرد.

 

این مسئول اضافه کرد: در کشوری که چنین افتخاراتی دارد، با این میزان به پیاده روی اربعین در کربلا می رود و افتخارش به حسین(ع) است،  نباید رهبری از نوع برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری گلایه کند، چرا باید چنین مسائلی در چنین کشوری بوجود بیاید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: امروز در برابر دشمنانی ایستاده‌ایم که حداقل حقوق ملت ما را دریغ می کنند، کسانی که با ماهواره سعی می کنند خانواده ها را از هم بپاشند، اخلاق را فاسد کرده شبهه در ذهن‌ها بوجود آورند و انسان ها را از بصیرت باز دارند، چراکه مومن با بصیرت بیشترین خطر را برای آنان دارد.

 

محمدی لائینی با اشاره به این که انقلاب ایران برآمده از عاشورا و اربعین است و پیشانی بندهای دوران دفاع مقدس، شاهد این ادعاست، ابراز داشت: امروز هم برای پیروزی در تمام جبهه ها و مواجهه با تمام مشکلات، باید فرهنگ عاشورا را که در قالب عزاداری با بصیرت است الگو قرار دهیم.

 

وی در پایان گفت: متاسفانه مفسدان اقتصادی کسی جز بچه شیعه هایی که دارای امکانات و قدرت شدند، نیستند، تصور نکنیم که یهود و نصاری هستند، بلکه شیعه هستند، شیعه اگر راه خود را با چراغ عاشورا نورانی کند، دچار چنین فساد ها و گمراهی هایی نخواهد شد/ع

منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما