تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۷۱۷۵
رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به بیداری اسلامی اذعان کرد: خاورمیانه جدید با محوریت جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، موفقیت و همراهی جهان اسلام با ایران اسلامی جز از راه باروری علمی و توانمند ساختن ایران اسلامی امکانپذیر نیست.
۰
plusresetminus
کلید تشکیل خاورمیانه اسلام بدست دانشمندان ایرانی است
به گزارش بلاغ،احمد احمدپور صبح امروز در نخستین نشست مسئولان بخش علمی و پژوهشی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه مازندران با اشاره به نقش بسیج در همه ابعاد گفت: اگر نقش بسیج را در مواقعی و به طور برجسته در دوران حماسی جنگ با فرهنگ و معانی خاص نظامی می‌دیدیم، اما امروز بسیج ارگان و نهادی با کارکردهای گوناگون که پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و یا نظامی است.
احمدپور گفت: اگر بخواهیم نحوه روابط در بسیج و در گروه اساتید بسیجی و دانشجویان را به صورت فضایی ترسیم کنیم، به رابطه میان دانه‌های تسبیح شبیه است که با نخ تسبیح به هم وصل شده‌اند، که روابط شکل زنجیره‌ای داشته و پیام دهنده دانه‌های این زنجیر است.
وی با اشاره به اینکه بسیج حلقه اتصال و متحد کننده مردم و اقشار مختلف جامعه با دیدگاه‌ها و ذائقه‌های گوناگون است، گفت: بسیج مصداق عینی اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.
رئیس دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی اذعان کرد: خاورمیانه جدید با محوریت جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، موفقیت و همراهی جهان اسلام با ایران اسلامی جز از راه باروری علمی و توانمند ساختن ایران اسلامی امکانپذیر نیست.
وی افزود: دستاوردهای دانشمندان ایران و سایر کشورهای اسلامی کلید تشکیل خاورمیانه با محور جهان اسلام است.
وی افزود: پیشرفت علمی، انتقال علم و فناوری در تعامل با دنیای اسلام عامل بسیار تعیین کننده، تقویت کننده روابط همه جانبه شکل دهنده اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و نظام آموزشی و نخبگان تربیت یافته بسیجی باید به اثرات این تحول بزرگ بیندیشند.
رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: بسیج سرمایه ملی است، سرمایه کسانی همانند شهید چمران، شهید باکری ، شهید همت، شهید بصیر و سایر شهدای والا مقام است که خود را ندیده و به اوج رسیده‌اند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 1391 به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، دانشگاهیان باید تمام سعی و تلاش خود را در موسسات آموزش عالی استان در برای محقق کردن پیام مقام معظم رهبری در امر تولید به کار بگیرند.
احمدپور با تأکید بر کاربردی کردن تحقیقات علمی و پژوهشی خاطر نشان کرد: در این زمینه هم دولت و هم مردم و هم تولیدکنندگان وظیفه اصلی و اساسی دارند.
وی افزود: دولت و نهادهای حاکمیتی باید زیر ساخت‌ها را در جامعه مهیا سازند و مردم باید مصرف کالاهای داخلی را بر کالاهای خارجی ترجیح دهند و تولیدکنندگان نیز باید از این فرصت پیش آمده به کیفیت محصولات داخلی و کاهش هزینه تولید بپردازند.
احمدپور ادامه داد: در این میان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان مازندران علاوه بر افزایش دانش و اقتدار علمی در تحقق شعار تولید ملی – حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش اساسی دارند.
رئیس دانشگاه مازندران در پایان با اشاره به اینکه تولید علم و هدایت تولید در راستای نیازهای روز جامعه و حرکت در مسیر تقاضا به سمت اصلاح الگوی مصرف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتخاب صحیح کالاها و خدمات برای توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه امروز ایران از جمله فعالیت‌هایی است که بسیج اساتید می‌تواند از طریق پرداختن به آن و اصلاح فرهنگی زمینه‌ساز تحول در حوزه حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد./فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴