تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۷۰۳۳
رئیس دانشگاه آزاد گفت: پس از انتصاب بنده به عنوان ریاست این دانشگاه، آیت‌الله جنتی به من هشدار داد که "پا در میدان مین گذاشته‌ای."
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران که عصر امروز (یکشنبه) در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه از انتصاب بنده تاکنون 95 روز کاری گذشته است، درباره برخی انتصابات و ابقائات در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 4290 مدیر دارد که موج تغییرات می‌تواند در آنها تأثیرگذار باشد.
وی افزود: در ابتدا گفته بودم که 3 ماه فرصت برای شناسایی افراد می‌خواهم و از بسیج و بسیاری از افراد خواستم که افراد را با علت و سابقه معرفی کنند؛ در کنار این 2 کمیته و یک شورای استعدادیابی متشکل از 6 نفر از اعضای باسابقه ولایی در دانشگاه و 4 نفر حزب‌اللهی در بیرون دانشگاه، بررسی وضعیت مدیران را برعهده داشتند تا اگر مجموعه‌های انقلابی به نتیجه نرسیدند، این کمیته استعدادها را معرفی کند.
* 80 درصد انتصابات به پیشنهاد بسیج بوده است
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این کمیته پس از بررسی‌های خود، 3 نفر را که دارای سابقه جهادی و جبهه رفته بودند، برای برعهده گرفتن سمتی معرفی کند که در نهایت از آن بین تنها یک نفر را بنده انتخاب می‌کنم.
دانشجو با بیان اینکه فتنه 88 نیز یک جبهه بود، گفت: بیش از 80 درصد انتصاب‌های دانشگاه آزاد با پیشنهاد بسیج دانشجویی، بسیج کارمندان و اساتید بوده است؛ اگر عده‌ای مدعی‌اند که فردی ملی- مذهبی سمت گرفته است، چرا پیش از این اعلام نکردند، بنده که کسی را نمی‌شناسم، شما که 3،4 سال در دانشگاه بودید، چرا نگفتید؟
وی ادامه داد:‌ اتفاقا همین فردی که مدعی‌‌اند ملی-مذهبی بوده است، از جانبازان جبهه و جنگ است؛ بنده به وی گفتم که می‌گویند ملی-مذهبی هستی ولی خودش می‌گفت، گولش زده‌اند و گفته‌اند خودت را کاندیدای انتخابات کن و بعد زیر پایش را خالی کردند.
فرهاد دانشجو تاکید کرد که به طور حتم اگر فردی را که حتی خودم منصوبش کردم اشتباه کند، یک روز نیز نخواهم گذاشت در منصب ریاست باقی بماند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری مدعی‌اند که دانشگاه‌های ما به لحاظ فرهنگی ضعف دارند، گفت: این دغدغه بسیار با اهمیت است و این موضوع را رد نمی‌کنم اما باید دید که جامعه چقدر بر دانشگاه تاثیر می گذارد، دانشگاه و جامعه به لحاظ فرهنگی به صورت متقابل با یکدیگر در تعامل هستند و نباید گمان کرد جامعه بسیار جلوتر از جامعه است.
وی خطاب به دانشجویان بسیجی اظهار داشت: بنده زمانی که رئیس دانشگاه آزاد شدم، دانشجوی بی‌حجاب، با حجاب، بدحجاب و خوش‌حجاب فرزندان من هستند و باید فرزندانم را حفظ و به سمت اعتلای فرهنگی سوق دهم.
 
وی همچنین گفت: باید فردی را به عنوان مشاور انتخاب کردم تا شما طرح‌های خود را به وی ارائه کنید که تا امروز یک طرح هم دریافت نکردم. دعوت می‌کنم که اگر در مسائل فرهنگی طرحی دارید حتما آن را تبیین کنید کمیته‌ای تشکیل دهید و طرح را بررسی کنید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اشاره‌ای نیز به تعیین رئیس این دانشگاه در سال گذشته کرد و گفت: در آن موقع به بنده می‌گفتند که اگر احمدی‌نژاد تکلیف کند، ریاست دانشگاه آزاد را برعهده خواهی گرفت که گفتم دوست ندارم حرف رئیس جمهورم را رد کنم ولی تکلیفم را مرجع‌ام حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای مشخص می‌کند.
* دلایل برخی از انتصابات را نمی‌توانم بیان کنم
فرهاد دانشجو با بیان اینکه برخی از انتصابات دانشگاه آزاد را نمی‌توانم باز کنم، گفت: ‌اینجا مجموعه بزرگی است که سال‌ها ساختاری به خود گرفته است و نمی‌شود یک مرتبه آن را عوض کرد ولی شما این شرایط را با شرایطی که پیش از این حاکم بود مقایسه کنید.
وی با بیان اینکه در جبهه‌ هم اینطور بود که برخی مواقع پیشروی داشتیم و برخی مواقع باز می‌گشتیم به عقب برای تثبیت وضع فعلی، گفت: برخی مواقع باید قرارداد صلح و توافقنامه با مسیح و جهود هم ببندیم تا پیروز شویم.
* در طول ریاستم خیلی بی احترامی شنیدم
دانشجو با بیان اینکه در طول مدت ریاست بر دانشگاه آزاد به بنده خیلی بی‌احترامی شد و بارها مورد تهدید و مطالب دیگر قرار گرفته‌ام، تصریح کرد: می‌گفتند اگر احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری کنار برود، چگونه می‌خواهی در مملکت زندگی کنی؛ بودند کسانی که با ارسال پیامک‌های مشکوک تلاش داشتند در آزمون دانشگاه آزاد خللی ایجاد شود تا مدیریت بنده را ناکارآمد جلوه دهند.
* آیت‌الله جنتی گفت پا در میدان مین گذاشته‌ای
به گفته وی، زمانی که رئیس دانشگاهی در تهران عوض شد؛ شب هنگام سیستم کامپیوتری این واحد به طور کامل به هم ریخت و سیم‌های ارتباطی را از زیر زمین بیرون کشیدند که این اقدام 20 میلیون تومان هزینه بر دانشگاه آزاد وارد کرد ولی خوشبختانه تا صبح مشکل حل شد.
دانشجو افزود: حتی پس از انتصاب بنده به عنوان ریاست دانشگاه آزاد، آیت‌الله جنتی هشدار داد که پا در میدان مین گذاشته‌ای.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتصاب برخی نمایندگان مجلس در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: چه اشکالی دارد که همه با هم باشیم اگر عده‌ای دور هم جمع شوند و هزینه‌ای دریافت نکنند، 300 نماینده هم که در دانشگاه آزاد کار کند، باز هم ایرادی ندارد زیرا این دانشگاه می‌خواهد دانشگاه امام زمان (ع) و دانشگاه جعفریه باشد اما اگر بخواهند برای پست و مقام و امضای قراردادهای خاص به دانشگاه آزاد بیایند و علیه نظام فعالیت کنند، آنگاه این بد است.
وی با بیان اینکه بنده یک مدیر آکادمیک موفق هستم و مِی‌دانم در دانشگاه آزاد چه‌کار کنم، گفت:‌ تا 2 سال دیگر اعتلای کیفی را در دانشگاه آزاد خواهید دید. ما پیش از این 100 رشته غیرمجاز داشته‌ایم که در طول 5 سال نتوانسته بودند مشکل آن را حل کنند و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها مشکل داشتند؛ ولی ما در 12 جلسه با وزارت علوم توانستیم مجوز این رشته‌ها را بگیریم.
* آزمایشگاه ملی در 3 استان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آزمایشگاه‌های ملی این دانشگاه نیز گفت: استانداران خراسان رضوی و مرکزی به دنبال تأسیس آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد در استان خود هستند؛ در مشهد برای تأسیس آزمایشگاه‌های مرکزی صنعت و معدن 150 میلیارد تومان و 100 هکتار زمین به دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهند. همچنین در اراک به جهت اینکه 14 تولیدکننده خودرو وجود دارد، تقاضای ایجاد آزمایشگاه خودرو و در خوزستان آزمایشگاه ملی مرجع نفت و گاز را داریم.
* عده و عُده ندارم
دانشجو خطاب به بسیجیان گفت: من می‌توانم به جای 5 سال یکساله وضعیت دانشگاه آزاد را مطلوب کنم. ولی عده و عُده ندارم و بی‌کس هستم. بیایید پشتیبان همدیگر باشیم. ما خیلی فاصله داریم ولی بدانید امام حسن هم بدون یار صلح کرد؛ یادتان نیست در ماجرای امضای حکم ریاست بنده چه اتفاقی افتاد؟ اگر برادرم نبود که حکم را امضا کند، نمی‌دانستیم چه باید می‌کردم.
* حمایت هاشمی از فرهاد دانشجو
وی در خصوص حمایت‌های هیئت امنا از وی اظهار داشت: همه می‌خواهند دانشگاه آزاد پیشرفت کند. آقایان انصاری، میرزاده و یکی از همکاران آیت‌الله هاشمی به نقل از هاشمی به بنده گفتند که سیاست آیت‌الله هاشمی دفاع از دانشجوست که ما از این حمایت استقبال می‌کنیم.
دانشجو در پایان از بسیجیان خواست که هر اقدامی را که فکر می‌کند شرعاً وظیفه‌شان است انجام دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴