BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> عکسجزئیات مرگ نقشه‌خوان ایرانی در شیراز | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۶۶۶۴۴
رئیس کمیته اتومبیلرانی فدراسیون گفت: نقشه‌خوان کشورمان به دلیل پارگی طحال و خونریزی داخلی جانش را از دست داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- رامین وطن دوست رئیس کمیته اتومبیلرانی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در رابطه با حادثه‌ای که دو هفته پیش در رالی شیراز اتفاق افتاد و یکی از نقشه‌خوانان ایرانی جانش را از دست داد، اظهار داشت: برگزار کننده این رقابت فدراسیون جهانی بود و آن‌ها مستندترین نظر را در این باره‌ عنوان کردند. هانی شعبان به عنوان مسئول برگزاری این رقابت، نظارت دقیقی در آغاز مسابقه داشت و حتی حاضر نشد تا قبل از آماده شدن بیمه رانندگان، استارت رقابت زده شود و خود این موضوع نشان می‌داد که تا چه اندازه‌ای امنیت مسابقه رعایت شده است.

وی افزود: پس از اتفاقی که برای آرش رامین یکتا نقشه‌خوان تیم سایپا رخ داد. مسئولان برگزاری رقابت و پزشک فدراسیون جهانی گزارشی را در این رابطه ارائه کردند. آن‌ها فیلمی که در داخل اتومبیل ضبط شده بود را دیدند و چند عامل را برای این حادثه ذکر کردند. اول اینکه ورزشکاران ایرانی از نظر بدنی اصلاً آماده این رقابت نبودند و مشخصاً این دو ورزشکار آمادگی بدنی برای این رالی را نداشتند. همچنین رول بال این خودرو به درستی نصب نشده بود.

وطن دوست ادامه داد: خودروی ورزشکاران کشورمان هیچ ایرادی نداشت و من دقیقاً اتفاقات را از اتاق مخصوصی که تعبیه شده بود، مانیتور می‌کردم. سرعت راجر فغالی قهرمان این دوره از مسابقات در هنگام برگزاری این تست در حدود 168 کیلومتر بود و این در حالی بود که سرعت تیم اتومبیلرانی سایپا در حدود 106 کیلومتر بیش از 60 کیلومتر کمتر از نفر اول و این نشان می‌دهد که آن‌ها سرعت چندان بالایی هم نداشتند.

 وی که مسئول ایرانی برگزاری این رقابت بود با اشاره به مشاهده تصاویر و گزارش‌ها از این اتفاق ناگوار عنوان کرد: پس از تصاویر حادثه و ارائه گزارش توسط پزشک فدراسیون جهانی، مشخص شد که راننده ( حسین قدسی) کاملاً به جلو نگاه می‌کرده اما نقشه‌خوان سرش پایین بوده است و توجهی به مسیر نداشته است. این موضوع باعث شده که راننده در برابر این حادثه رفلکس نشان دهد و با منقبض شدن عضلاتش آسیب جدی نبیند؛ اما نقشه خوان (آرش رامین‌یکتا) به دلیل اینکه این اتفاق (چپ شدن خودرو) را نمی‌بیند، ضربه ناگهانی و شوک آور به او وارد می‌شود و نمی‌تواند ضربه را دفع کند.
   
جزئیات مرگ نقشه‌خوان ایرانی در رالی شیراز +عکس
مسئول اتومبیلرانی فدراسیون افزود: ضربه‌ای که به آرش رامین یکتا وارد شده است، به طحال ایشان برخورد کرده و آن را پاره کرده است و وی دچار خونریزی داخلی شده است و هیچ آسیب دیگری به سایر اندام‌های وی وارد نشده و هیچ خونریزی بیرونی نداشته است. ضمن اینکه حسین قدسی تنها از ناحیه گردن آسیب مختصری داشته و هیچ خونریزی هم نداشته است و خوشبختانه جان سالم به در برد.

 وطن دوست با اشاره به اینکه امداد رسانی در این حادثه بسیار سریع و دقیق انجام شده است، گفت: باید بگویم که امداد رسانی در این رقابت در ایران بی‌سابقه بوده است، نیروهای امداد رسان با هلی‌کوپتر در کمتر از 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند و کمتر از 10 دقیقه مصدومان توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. 4 پزشک برای احیای رامین یکتا تلاش کردند اما شدت جراحت بگونه‌ای بود که وی متاسفانه جانش را از دست داد.

مسئول کمیته اتومبیلرانی فدراسیون با اشاره به اینکه این مسابقات هیچ وقت جدا از حوادث نبوده است، یادآور شد: ذات رقابت‌های اتومبیلرانی همراه با هیجان و خطر است. همین هفته گذشته بود که در رقابت‌های فرمول یک در سوزوکا ژاپن راننده فرانسوی در تصادفی که داشت، دچار ضربه مغزی شد و به کما رفت و هنوز هم در کما است و این نشان می‌دهد که این ورزش در عین هیجان‌انگیز بودن می‌تواند، بسیار خطرآفرین است./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴