تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۶۶۳۹۰
معاون تربیت و آموزش ناجا از کاهش طول دوران آموزشی مشمولان بسیجی دارای برگ سبز به سه هفته خبر داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- سردار محمدرفیع رفیع‌نیا با بیان اینکه هدف آموزش تغییر رفتار است، گفت: معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی دو وظیفه ارتقای سطح دانش، مهارت و بینش کارکنان ناجا و نیز ارتقای سطح آمادگی آنان را برعهده دارد و برای تحقق این امر ساختارهای مختلفی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مختلفی برای دوره‌های افسری، درجه‌داری و سربازی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که آموزش در پلیس دارد و همچنین تغییر روزانه شیوه‌ها و شگردها، پلیس تلاشش براین است تا از مجرمان عقب نماند و به همین منظور دوره‌های مختلفی برای کلیه پرسنل نیروی انتظامی در حین خدمت برگزار می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه ساختار پلیس تحت تاثیر موضوعات جدید قرار می‌گیرد، افزود: پلیس چاره‌ای به جز به روز بودن ندارد و به همین دلیل در همه معاونت‌ها و مراکز استان‌ها حوزه تحقیقات کاربردی تعریف شده است.

رفیع‌نیا افزود: در همین راستا پلیس تمامی حوادث و رویدادها را جمع‌آوری کرده و تحت عنوان تجارب انتظامی به کارکنانش منتقل می‌کند. در حقیقت این تجارب یافته‌هایی از شیوه‌ها و شگردهای مجرمان و... است.

وی با بیان اینکه اتفاقات مهم در شورای راهبردی نیروی انتظامی که ریاست آن برعهده فرمانده ناجاست، تجزیه و تحلیل می‌شود، گفت: پلیس یک نیروی خاص است و نمی‌توان آن را با ارتش، سپاه و دیگر نیروهای نظامی مقایسه کرد. مجموعه پلیس بازده‌ای از پلیس راهور تا مرزبانی را دربرمی‌گیرد.

معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه توجه به مردم، رعایت حقوق شهروندی، مردم‌داری و... جزو دغدغه‌های پلیس است، اظهار کرد: در همین راستا دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار پلیس را داریم و براساس گزارش‌هایی که به مراکز نظارتی ما می‌رسد به دنبال اصلاح رفتار مامورانمان هستیم و حتی دوره‌هایی برای روش برقراری ارتباط ترتیب داده‌ایم.

پلیس پشت درهای بسته ننشسته

رفیع‌نیا با بیان اینکه ما در مرکز فرماندهی پلیس در میدان عطار پشت درهای بسته ننشسته‌ایم، اظهار کرد: نیروی انتظامی در 9 هزار منطقه مستقر است و بالغ بر 200 هزار نیرو دارد که این نیرو به جز نیروی پلیس +10 نگهبانان محله و ... است.

وی با بیان اینکه این اندیشه که پلیس در کنار مردم و برای تامین امنیت آنهاست، در ذهن و همه برنامه‌های پلیس دیده می‌شود، افزود: تمامی نقاط ضعف و قدرت پلیس بررسی شده و در قالب برگزاری دوره‌های مختلف توجیه می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به نقش آموزش پیرامون شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: پلیس یک سازمان منعطف است و با توجه به اینکه جرایم شبکه‌های اجتماعی جزو دغدغه‌های ما بود، پلیس فتا را راه‌اندازی کردیم که خیلی زود جای خودش را باز کرد. در همین زمینه نیز یک مجتمع آموزشی ویژه برای پلیس فتا راه‌اندازی شد و در دانشکده علوم انتظامی نیز رشته‌ای مرتبط با حوزه پلیس فتا در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است.

رفیع‌نیا افزود: همچنین پلیس از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحصیل کارکنان و بورسیه آنان در مقاطع ارشد و دکتری استفاده می‌کند.

مدت دوران آموزشی در نیروی انتظامی 2 ماه است

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی سربازان اظهار کرد: مراکز آموزش عمومی رزم مقدماتی ما برای آموزش سربازان است و برهمین اساس طول مدت آموزش سربازی در نیروی انتظامی دو ماه است که این مدت برای دوره‌های ارشد و دکتری کمی کوتاه‌تر است.

معاون تربیت و آموزش ناجا افزود: به تازگی با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی دوران آموزشی برای مشمولان بسیجی که دارای برگ سبز هستند به سه هفته کاهش یافته است.

رفیع‌نیا با بیان اینکه سربازی کارخانه آدم‌سازی است، تصریح کرد: تلاش کردیم که مراکز آموزشی سربازی دارای محیطی دوستانه و دلنشین باشد./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما