کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ولی پور خبر داد:

اجرایی شدن طرح مبارزه غیرشیمیایی با آفات در شالیزارهای آمل

30 خرداد 1391 ساعت 11:04

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح مبارزه غیرشیمیایی با آفت کرم ساقه خوار برنج در حدود هفت هزار هکتار از شالیزارهای آمل اجرایی شد.


بلاغ- مرتضی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زنبور تریکوگراما قادر هستند تخم پروانه کرم ساقه خوار برنج را پارازیت و از بین ببرد.
وی افزود: در سطح حدود هزار هکتار از باغ های مرکبات آمل که آلوده به شپشک آرد آلود بوده با استفاده از سوسک کریپتالاموس اجرا می شود.   ولی پور تصریح کرد: با توجه به اهمیت غذای سالم و امنیت غذایی، ایجاد سایت تلفیقی آفات با هدف بررسی مسائل فنی در زمینه کاربرد مواد بیولوژیک و خطرات ناشی از مصرف سموم در آمل در دست برنامه ریزی است.   مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآورشد: آمل دارای سه آزمایشگاه تولید حشره مفید است و از سوی بخش خصوصی اداره و زیر نظر اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت می کند. وی بیان داشت: مبارزه بیولوژیکی یا غیرشیمایی شالیزارای برنج و باغات آمل با استفاده از حشرات مفید در راستای کاهش سموم شیمیایی و تولید محصولات سالم و ارگانیک از اولویت های کاری جهاد کشاورزی است.
وی افزود: اثرات مبارزه بیولوژیک حداقل 10ساله بوده و با استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با زنبور تریکوگراما حداقل در مدت سه سال وضعیت مطلوب بدست می آید.   مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: طرح کاربرد مواد بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکوگراما در شالیزارهای آمل بر علیه کرم ساقه خوار برنج در حال اجرا است.   شهرستان آمل با حدود 38 هزار هکتار شالیزار از مناطق مهم کشور در تولید برنج است./ خبرگزاری مهر


کد مطلب: 5889

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/5889/اجرایی-شدن-طرح-مبارزه-غیرشیمیایی-آفات-شالیزارهای-آمل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com