نماینده ساری و میاندورود در گفت‌وگو با بلاغ مطرح کرد

چنبره جریان تندروی اصلاحات بر وزارت علوم/روحانی از این حلقه وزیر معرفی نکند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۵۸۴۴۳
نماینده ساری و میاندورود گفت: تا زمانی که رئیس جمهور در این حلقه باشد و از این جنس افراد را معرفی کند، مجلس اعتماد نخواهد کرد.
۰
plusresetminus
سیدرمضان شجاعی کیاسری، صبح امروز در گفت‌وگو با بلاغ، در رابطه معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: فضای مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور مناسب نیست و رئیس جمهور نتوانسته آشتیانی را به گونه ای به مجلس معرفی کند که اعتماد نمایندگان جلب شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وقتی مجلس، فتنه را خط قرمز خود می داند و به فتنه گران رأی نمی دهد، بازهم دولت عوامل فتنه را به مجلس معرفی می کند، افزود: به دلیل اینکه از ابتدا قرار گذاشته بودند که وزارت علوم سهم حلقه جریان تند اصلاح طلبان باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه خط قرمز مجلس است، خاطرنشان کرد: افرادی در حوزه وزارت علوم هستند که در این حلقه حضور دارند، به همین دلیل به رئیس جمهور پیشنهاد می کنیم، از این حلقه انتخاب وزیر علوم خارج شود.

شجاعی کیاسری گفت: تا زمانی که رئیس جمهور در این حلقه باشد و از این جنس افراد را معرفی کند، مجلس اعتماد نخواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ویژگی هایی وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس جمهور و اعتماد نمایندگان به آن، ابراز داشت: رئیس جمهور فردی را معرفی کند که محبوب دانشگاه باشد و با کار وزارت علوم و کار اجرایی کاملاً آشنایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: فردی معرفی شود که از اصحاب فتنه، افراطی ها و تندروهای جریان اصلاحات نبوده و در مجلس محبوبیت داشته باشد.

شجاعی کیاسری درباره "دو، دو" گفتن نمایندگان هنگام قرائت نامه رئیس جمهور در صحن مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی اذعان داشت: در مجلس دو نشانه مخالفت و چهار نشانه موافقت است و نمایندگان با این حرکت مخالفت خود با وزیر پیشنهادی را اعلام می کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴