تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۵۵۷۴
فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفتگوی اختصاصی با سایت بلاغ درباره هجمه های فرهنگی دشمن در اشاعه فرهنگ بدحجابی گفت: امر به معروف ابزاری برای برخورد با بی حجابی است.
۰
plusresetminus
به گزارش سایت بلاغ، سردار محمد تقی شاهچراغی موضوع مشکل بدحجابی  را مسئله ای فرهنگی دانست و اظهارداشت: مسائل فرهنگی آثار امنیتی و اجتماعی هم دارد.
وی با بیان اینکه تلاش ما در حوزه سپاه و بسیج پیگیری بخش ایجابی موضوع است، تصریح کرد: در حوزه بسیج خواهران نیز به این موضوع به طور کامل پرداخته می شود.
این مسئول به نشست مشترک با مشاوران بانوان، فرمانداری ها، استانداری و فرماندهان حوزه های مقاومت خواهران درباره اینکه در حوزه عفاف و حجاب چه می شود کرد، اشاره داشت و یادآور شد:  بدحجابی از لحاظ قانونی منکر آشکار است  که در این بخش پیگری نیروی انتظامی ضروری است.
وی ادامه داد: حکم مراجع قضایی تا چه اندازه از ترویج بدحجابی بازدارنده است باید در حوزه قضایی بررسی شود.
شاهچراغی با تاکید براینکه وطیفه ما در برخورد با بد حجابی باید پیشگیرانه و به صورت امر به معروف باشد، متذکر شد:معتقدم مشکل ما بیش از آنکه در حوزه برخورد با بدحجابی و منکر باشد در حوزه توسعه معروف است.
وی اضافه کرد: آن اندازه که دشمنان نسبت به بد حجابی تلاش کردند ما در حوزه  ترویج حجاب تلاش نکردیم و چون این فعالیت ها متوازن نبود شاهد هستیم بخشی که فعالیت دشمن بود در جامعه خودنمایی می کند.
 فرمانده سپاه کربلای مازندران، این استان را دارای مواهب طبیعی و گردشگر پذیر دانست و گفت: بخشی از بدحجابی در مازندران وارداتی است و فرهنگ بدحجابی از طریق مسافران وارد استان ولایتمدار و علوی مازندران می شود.
وی مسئله زیر ساخت های مازندران را برای گردشگر پذیر بودن مناسب ندانست و بیان داشت: زیر ساخت در بخش گردشگری دریا برای استفاده بانوان به درستی تعریف نشد.
 
شاهچراغی با اشاره به اینکه ورود بسیج و سپاه در اجرای طرح سالم سازی دریا مدیریتی فرهنگی است، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر استانداری در اجرای طرح سالمسازی دریا بخوبی ورود یافت اما برخی محدودیت ها مانع کار مناسب در این حوزه شد.
وی رویکرد طرح سالم سازی دریا را اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه رویکرد اقتصادی طرح سالمسازی دریا بر نگاه فرهنگی در اجرای این طرح فائق شد.
شاهچراغی ادامه داد: با توافقاتی که در مرکز استان برای طرح سالم سازی دریا شد تلاش می شود مدیریت طرح سالم سازی دریا فرهنگی متعهد و دلسوزانه شود زیرا مدیریت مراکز طرح های سالم سازی دریا روی بدحجابی و بی حجابی اثر مستقیم دارند.
وی به اقدام عام بسیجی ها در اجرای دقیق طرح سالمسازی سواحل مازندران اشاره کرد و گفت:
طرح های سالم سازی دریا به جهت زیر ساخت ها مناسب نبوده، به طور مثال فاقد نماز خانه و یا پارکینگ و سرویس های بهداشتی مناسب است.
وی به مشکل جداسازی طرح شنای بانوان و آقایان پرداخت و با اشاره به طرح جامع بسیج سازندگی سپاه کربلا برای سالم سازی دریا خاطر نشان کرد: طرح جداسازی شنای بانوان نسبت به سال های اخیر جامع و شناسنامه دار است.
 فرمانده سپاه کربلای مازندران ابراز داشت: متولی به روز کردن شناسنامه  های طرح دریا بسیج نیست، نیازمند دخالت دستگاه های اجرایی متولی است.
این مسئول اظهارداشت: معتقدیم در حوزه برخورد با این پدیده زشت بدحجابی که جامعه اسلامی را آزار می دهد باید بیشتر در حوزه ایجابی  و اغنا تلاش شود.
وی با اشاره به اینکه خانواده های اسلامی ایرانی بتواند بپذیرد که این وضعیت، مناسب جامعه اسلامی و متدین نیست، بیان داشت: اگرچه برخورد قضایی و انتظامی هم در جای خود محفوظ است که آن هم باید در موارد مطلوب به آن پرداخته شود.
شاهچراغی مسئله  بدحجابی و بی حجابی را از دغدغه های مدیران استان، شورای فرهنگ عمومی، ستادهای احیاء امر به معروف، حتی در شورای اسلامی عنوان کرد و اظهارداشت: اگر بنا باشد این دغدغه ها اگر به فعلیت برسد باید زیر ساخت ها، ورود سازمان های فرهنگی، روحانیت، ائمه جمعه، و... پررنگ باشد.
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴