تاریخ انتشارجمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۵۳۵۲۹
به رغم وجود 338 کیلومتر نوار ساحلی شنی مناسب در مازندران، فوتبالیست های ساحلی استان مجبورند به دلیل نداشتن زمین مناسب، در میان انبوه گردشگرانی در کنار سواحل، به تمرین و اردوی آماده سازی برای مسابقات بپردازند.
۰
plusresetminus
نبود زمین فوتبال ساحلی استاندارد در مازندران
به گزارش بلاغ، در یک روز گرم تابستانه و مردادی، تمرین سید پیمان حسینی دروازه بان تیم فوتبال ساحلی ایران در ساحل شنی سیترای نوشهر، توجه مسافران و گردشگرانی را که مشغول تفریح و تابستان گذرانی بودند، بخود جلب کرد، تمرینی که در ازدحام تردد مسافران در ساحل بارها قطع می شد اما به علت ممارست این جوان نوشهری و بدنبال کسب آمادگی بیشتر برای  مسابقات تیم ملی ادامه می یافت.
نام سید پیمان حسینی سنگربان تیم ملی ایران که باعث موفقیت تیم ملی ساحلی کشومان در قهرمانی آسیا و قهرمان جام قاره ای و قهرمانی غرب آسیا شد شاید بارها بارها از سوی مسئولین مورد تمجید و افتخار شد اما این روزها نبود زمین ساحلی برای تمرین حتی نتوانست مسئولی را به ساحل سیترای نوشهر بکشاند.
نبود فنس و عبور رهگذران در محوطه تمرین
سید پیمان حسینی با گله مندی از شرایط زمین تمرینش در ساحل سیترا گفت: متاسفانه نداشتن فنس و عدم محصور بودن زمین تمرینی باعث شده تا همیشه رهگذران و مسافران در محوطه تمرینی عبور کنند و مشکلات فراوانی را ایجاد کنند.
سید پیمان حسینی که ظرف چند ماه آینده برای حضور در مسابقات برزیل و جام بین قاره ای دوبی و مقدماتی جام جهانی در قطر و همچنین المپیک ورزش های ساحلی تایلند، خودش را آماده می کند نداشتن زمین تمرینی را یکی از معضلات جدی عنوان کرد و گفت: شاید اگر همین امروز هم مسئولین شهرداری برای احداث زمین فوتبال ساحلی اقدام کنند به عمر ورزشی من نرسد اما من دغدغه ام برای نسل بعدی و استعدادهای خوبی است که در شهرهای ساحلی مازندران در حال هدر رفتن است.
زخم های دروازه بان تیم ملی ایران از تیغ های شنی ساحل
دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران افزود: بعلت نبود همین فنس در محوطه تمرین ساحل شاهد انباشته شدن سرنگ، شیشه و میخ و چوب و اقلام برنده دیگر در لابلای شن ساحل هستیم و بارها در حین تمرین مجروح و زخمی شده ام.
وی تاکید کرد: شهرستان نوشهر نیازمند احداث یک آکادمیک فوتبال ساحلی است تا بتواند فرصت های درخشش بسیاری از ستاره های فوتبال ساحلی را ایجاد کند.
سید پیمان حسینی با اشاره به تجربه خودش با شهرداری تبریز در سال گذشته گفت: با حمایت های شهرداری تبریز و تجارب که در استادیوم سازی در اختیارشان قرار گرفته بود براحتی این تیم طی دو سال قهرمان و نائب قهرمان کشور شد.
وی افزود: در تبریز زمین اختصاصی برای فوتبال ساحلی درست کردند و از نظر امکانات سخت افزاری خیلی قوی هستند اما مازندران علبرغم داشتن پتانسیل بازیکنان خوب و ساحل همچنان از داشتن زمین فوتبال ساحلی محروم است.
یک ساحل کوچک و هزاران متقاضی
رئیس شورای شهر نوشهر نیز گفت: یک ساحل کوچک در نوشهر داریم ولی هزاران متقاضی و خواستگار که هم بدنبال ساخت هتل اند و هم بدنبال ورزش های فوتبال و والیبال و کشتی ساحلی و هندبال در این ساحل هستند.
مهدی توکلی افزود: بسیار علاقمند به توسعه ورزش بویژه فوتبال ساحلی هستیم اما متاسفانه محدودیت شدید ساحل عمومی در شهر نوشهر باعث شده که استفاده مسافران و خانواده در اولویت قرار بگیرد.
وی با تاکید بر توسعه ورزش در شهر نوشهر گفت: طرح جامع ساماندهی ورزش های ساحلی و آبی در صحن شورای شهر در حال بررسی و برآوردهای کارشناسی شده است و امیدواریم بزودی به شهرداری و مجری طرح سیترا نوشهر جهت اجرا ابلاغ شود.
توکلی خاطرنشان کرد: هنوز از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان طرح ورزشی خاصی برای سواحل سیترا به شورای شهر ارائه نشده اما بدلیل اراده اعضای شورای شهر برای توسعه ورزشی شهر مصمم هستیم تا همه ورزش های ساحلی در قالب طرح جامع و با نگرش به سند بالادستی و افق توسعه شهر عملیاتی شود.
البته نکته ای جالب که در گوشه ای از ساحل سیترا دیده می شود وجود پیست فنس کشیده ای برای اجاره و کرایه اسب هایی است که نشان می دهد مدیریت این مجموعه و شهرداری تنها به درآمدزایی صرف حرکت می کند و هیچ علاقه ای به توسعه ورزش ساحلی ندارد. پیست فنس کشیده ای که چندان از آن استفاده نمی شود.
علی‌رغم وجود سواحل زياد از داشتن يک زمين فوتبال ساحلی محرومیم
مسئول كميته فوتبال ساحلی مازندران گفت: مازندران از نعمت ساحل بهره‌مند است اما زمين استاندارد ساحلي ندارد اما شهرهايي چون شيراز، شهركرد، اصفهان، مشهد دريا و ساحل ندارند اما مسئولان آنها با برنامه‌ريزي اصولي كه اجرا كردند داراي زمين فوتبال ساحلي استاندارد شدند.
حسن كيومرثي افزود: تنها زمين فوتبال ساحلي ما در فرح آباد ساري است كه استاندارد نيست و در حين بازي و تمرينات نيز شاهد حضور مسافران از نقاط مختلف كشور هستيم كه براي برگزاري مسابقه و تمرین مشكل‌ساز مي‌شوند.
وی با اشاره به پتانسیل بازیکن مازندرانی همانند  سید پیمان حسینی و مهدی حسنی در تیم ملی گفت: مازندران از غرب تا شرق داراي سواحل دريا است اما به نوعي با وجود سواحل زياد از داشتن يك زمين فوتبال ساحلي در حد استاندارد محروم است.
وي با انتقاد از مسئولان استان و شهرستان افزود: استان ما ساحل زياد دارد اما دريغ از يك زمين مناسب فوتبال ساحلي، ولي در مقابل استان‌هايي هستند كه ساحل ندارند و به‌وسيله ماسه‌هاي مصنوعي براي خود زمين فوتبال ساحلي درست مي‌كنند و زمين‌هاي ساحلي آنها با استاندارد و داراي فنس و سرويس‌هاي بهداشتي نيز است.
اقدام شهردار یک شهر کوهستانی برای احداث ورزشگاه فوتبال ساحلی
البته علاقمندی به فوتبال ساحلی تنها به شهرهای ساحلی محدود نمی شود؛ درست 50 کیلومتر آن سوی شهرهای ساحلی نوشهر و چالوس، شهری بنام مرزن آباد قرار دارد که علیرغم نداشتن ساحل، شهردارش دستور احداث ورزشگاه ساحلی را در این شهر کوهستانی صادر کرده است.
شهردار مرزن آباد واقع در استان مازندران با اشاره به ساخت ورزشگاه ساحلی استاندارد در این شهر کوهستانی گفت: برای حمایت از ورزش ساحلی، یکی از داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به عنوان مسئول اجرایی ساخت ورزشگاه ساحلی این شهر در مجاورت زمین فوتبال انتخاب شدند تا با بکارگیری افراد دارای سابقه فوتبال ساحلی هرچه زودتر مراحل رشد و پیشرفت در این رشته را طی نمایند و هرچه زودتر مردم مرزن آباد با فوتبال ساحلی حضور در مسابقات کشوری را تجربه نمایند.
جعفر ردایی افزود: اقدامات اولیه در جهت ساخت ورزشگاه ساحلی در این شهر فراهم شده و در آینده شاهد راه اندازی و افتتاح ورزشگاه فوتبال ساحلی در مرزن اباد خواهیم بود.
به هر روی، مازندران با دارا بودن کیلومترها ساحل شنی مناسب و استعدادهای فوق العاده در فوتبال ساحلی همچنان از داشتن یک زمین فوتبال ساحلی رنج می برد، رنجی که بسیاری از فوتبالی های ساحلی را بمانند فوتبالی ها دیگر از هوای پرتعصب استان تبعید کرده است.
گزارش از حسن قمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم