تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۵۲۸۵۰
با گسترده شدن اخبار شیوع ویروس "ابولا" در چند کشور از جمله نیجریه، ورزشکاران این کشور در دهکده المپیک نانجینگ ایزوله شدند و بعد از چند روز به ناچار به کشور خود بازگشتند.
۰
plusresetminus
بلاغ- توماس باخ رییس کمیته بین الملل المپیک (IOC) به صورت رسمی اعلام کرد که نیجریه از شرکت در بازی‌های المپیک جوانان نانجینگ صرف نظر کرده است.

تردیدهایی درباره کناره‌گیری نیجریه از بازی‌های المپیک نوجوانان وجود داشت. این تردیدها بعد از صحبت‌های گبنگا الگبلی مدیرکل کمیسیون ورزش ملی این کشور به وجود آمد.

باخ در کنفرانس خبری اعلام کرد که تیم نیجریه به خانه بازمی‌گردد.

الگبلی از رفتار با ورزشکاران نیجریه ناراضی بود، او در سخنان خود گفت: به دلیل پخش شدن اخبار شیوع ویروس "ابولا" در نیجریه، ورزشکاران این کشور نتوانسته در کنار دیگران تمرین کنند و ایزوله شدند. بعد از این تبعیض ما تصمیم گرفتیم که به خانه بازگردیم. ما طبق تصمیم دولت نیجریه عمل کردیم و به خانه بازمی‌گردیم. با این حال از این واقعه ناراحت هستیم. این اتفاق برای ورزشکاران ما بسیار بسیار سخت است. آن‌ها در دهکده بوده‌اند و حال و هوای بازی‌ها را دیده‌اند. با این حال ما این ورزشکاران را فراموش نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم دوباره آن‌ها را به بازی‌ها بیاوریم و قدرت آن‌ها را نشان دهیم. البته من این موضوع را درک می‌کنم و به تصمیم کمیته بین المللی المپیک احترام می‌گذارم.

نیجریه یکی از سه کشوری است که به دلیل شیوع ویروس "ابولا" از شرکت در بازی‌ها کناره‌گیری کرده است. این سه کشور عبارتند از سیرالئون، لیبریا و نیجریه.

ورزشکاران سیرالئون نیز کشور را به سمت چین ترک کردند اما به پیشنهاد دولت چین به خانه بازگشتند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲