تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۷۱۲۹۴
استاندار مازندران گفت: تلاش می‌شود بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل بروز پدیده خشکسالی در استان اتفاق افتاده است در قالب تسهیلات به کشاورزان جبران شود.
۰
plusresetminus
وعده استاندار مازندران برای جبران خسارت به کشاورزان/ اعتبار ویژه برای پایداری آب رودخانه تجن اختصاص یابد
به گزارش بلاغ، استاندار مازندران، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرماندار ساری و میاندورود و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از مزارع شالیزاری و مزارع و باغات سورک، روستای اسرم، زید علیا، تازه آباد شهرستان میاندورود و مزارع شالیزاری حاشیه رودخانه تجن شهرستان ساری بازدید کردند.

در این بازدید مسایل و مشکلات کشاورزان و باغداران منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات برق رسانی به چاه ها، لاینینگ کانال های انتقال آب، تجهیز چاه های کشاورزی، تامین و توزیع سوخت و آب از موضوعات مطرح شده در این بازدید بود.

سید محمود حسینی پور که با هدف بررسی و رفع مشکلات کشاورزان به شهرستان های ساری، میاندرود و جویبار رفته بود، گفت:  امسال ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندورود به علت بروز پدیده خشکسالی زیر کشت برنج نرفت.
 
وی از تامین برق چاه های کشاورزی با اضافه شدن چند دستگاه ژنراتور برق هلال احمر خبر داد و گفت: سعی شده تا با توجه به بروز پدیده خشکسالی، بخشی از مشکلات کشاورزان این منطقه مرتفع شود.

استاندار مازندران همچنین از احداث یک سد لاستیکی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه خبر داد تا بخشی از آب مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شود.

حسینی پور گفت: برای تامین امنیت پایدار آب رودخانه تجن نیز باید اعتبار خاصی را در نظر بگیریم تا مشکل کم آبی کشاورزان منطقه به حداقل کاهش یابد.

وی افزود: با وجود مشکلات کشاورزان مازندرانی که برای تامین امنیت غذایی کشور در تلاش شبانه روزی هستند، با متولیان امور آب تعامل و همکاری تنگاتنگی داریم تا بحران کم آبی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.
 

استاندار مازندران با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران استان برای برآورد نهایی خسارت‌های ناشی از خشکسالی بازدید میدانی از مناطق دارای تنش آبی داشته باشند ادامه داد: تلاش می‌شود بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل بروز پدیده خشکسالی در استان اتفاق افتاده است در قالب تسهیلات به کشاورزان جبران شود.
 

حسینی پور ابراز امیدواری کرد با مجموع اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام به نظر می‌رسد برای فصل زراعی آینده شرایط پایدارتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴