تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۸
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.
۰
plusresetminus
احتمال وقوع سیلاب محلی در محور‌های کوهستانی/ ۷ راه روستایی خطیرکوه سوادکوه بازگشایی شد
به گزارش بلاغ، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان درپی شمالی شدنوقوع سیلاب فصلی در ۳ شهرستان مازندران جریان‌ها و عبور موج از تراز میانی جو اشاره کرد و گفت: عصر دیروز و دیشب بارش‌های رگباری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سبب بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده است.

محمدی افزود: جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب در ارتفاعات سوادکوه منطقه پیت سرا و خطیرکوه، ارتفاعات کیاسر ساری و هزار جریب نکا سبب بسته شدن هشت راه روستایی و خسارت به سردهنه‌های کشاورزی شده است.

وی گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب ماموران راهداری و بخشداری به این مناطق کوهستانی اعزام شدند.

محمدی افزود: تاکنون هفت راه روستایی خطیر کوه سوادکوه و ارتفاعات کیاسر ساری کامل باز شده است و راهداران در حال بازگشایی راه روستایی اروست از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره بارش‌های رگباری سیل اسا به شهروندان و مسافران هشدار داد و گفت: احتمال وقوع رگبار‌های باران فصلی و وقوع دوباره سیلاب در این مناطق امروز و امشب وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

محمدی به شهروندان توصیه کرد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خوددداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی هم توصیه کرد؛ با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: کارشناس پس از بارندگی برای ارزیابی نهایی میزان خسارت به مردم منطقه و سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی روز شنبه به منطقه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴