معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد:

لزوم شناخت و بصیرت لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۳
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن همواره به دنبال نفوذ در لایه‌های داخل است بنابراین باید تهدیدها را شناخت و بصیرت لازم داشت.
۰
plusresetminus
لزوم شناخت و بصیرت لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن
به گزارش بلاغ، امیردریادار حبیب اله سیاری در نشست تخصصی پردازش کوانتومی و اقتدار ۳۶۰ که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد، با بیان اينکه برای حفظ توان باید قدرت لازم را داست، اظهار کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس این توان را بدست نیاورده بودیم به طور حتم آسیب های فراوانی می دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل تهدیدات پیش رو آمادگی لازم را کسب کنیم،افزود: تهدیدات همیشه وجود داشته است اما باید برای مقابله با این تهدیدات، تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی توانمند را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات یا داخلی، منطقه ای و یا فرامنطقه ای است، یادآور شد: دشمن همواره به دنبال نفوذ در لایه های داخل هست بنابراین باید تهدید ها را شناخت و بصیرت لازم داشت و آمادگی مقابله با تهدیدات را داشته باشيم.

رئیس ستاد ارتش، استکبار جهانی را تهدید فرامنطقه ای برشمرد و گفت: برای شناسایی درست تهدید باید محیط داخلی و خارجی را مورد مطالعه دقیق قرار دهیم.

دریادار سیاری تاکید کرد: ما به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و قوت هستیم و باید نقاط ضعف را برطرف کرد.

وی بر شناختن درست و دقیق محیط داخلی و تصمیم سازی درست تاکید کرد و ادامه داد: تهدیدات را باید شناخت و آنرا تبدیل به فرصت کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمن روی شناخت و تسلط بر ذهن کار می کند، خاطر نشان کرد: در این عرصه و جنگ های آینده، فناوری نوپدید اثر گذار بسیار مهم است.

دریادار سیاری با بیان اینکه در قرارگاه فجر روی فناوری نوپدید و شالوده شکن کار می شود، افزود: نباید در برهه و دوره از نظر فناوری عقب ماند زیرا در غیراینصورت موجب غافلگیری می‌شود.

وی مواردی را به عنوان حوزه های برتر سازی و مقابله با تهدیدات نوین مطرح کرد و گفت: کوانتوم، پلاسما، پرتوی هسته ای، اقلیمی، علوم زیستی و بیولوژیک،  فضایی، امواج الکترومغناطیس،  صوتیات، قدرت نرم، علوم شناختی، رباتیک و هوش مصنوعی، لیزر و فوتونیک، سایبر الکترومغناطیس ، شیمیایی را جزو این حوزه ها است.

در پایان از اولین محصول الگوریتم پردازش کوانتومی رونمایی شد و از تعدادی از اساتید این حوزه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴