تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۲
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت:هوشمندسازی تجهیزات برای مقابله با تهدیدات در آینده بسیار حائز اهمیت است.
۰
plusresetminus
هوشمندسازی تجهیزات برای مقابله با تهدیدات آینده/ توانمندی‌مان را در ساخت ناوشکن اثبات کردیم
به گزارش بلاغ ، امیر دریادار  حبیب الله سیاری در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در جمع خبرنگاران، با بیان اينکه بحث هوشمندسازی تجهیزات برای مقابله با تهدیدات در آینده بسیار حائز اهمیت است،اظهار کرد: حرکات و اقدامات بسیار ارزشمندی در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی و بویژه در نیروی دریایی درارتباط با این موضوع شروع شده است و نتایج بسیار ارزشمندی بدست آمده است.

وی افزود: از سالها قبل در بحث نوسازی تجهیزات این حرکت مقدس شروع شده و تا امروز در نیروی دریایی به شناورهای سطحی، زیرسطحی و دیگر تجهیزات مورد نیاز ما مهمات بسیار پیشرفته تر از نوع  قدیمی دسترسی پیدا کردیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به این مطلب که امروز بحث هوشمند سازی تجهیزات و مهمات است،گفت: تاکیدات بسیار زیادی فرمانده کل قوا در ارتباط با حرکت به سمت هوش مصنوعی داشتند که می فرمایند هوش مصنوعی آینده جهان را هدایت می کند.
دریادار سیاری ادامه داد: اینکه در قرارگاه جهاد علمی  در ارتش جمهوری اسلامی و در قرارگاه فجر موضوعات فناوری های پیشرفته را دنبال می کند توجه به این شده‌است‌ که  این موضوعات در دانشگاه‌های ارتش شکل بگیرد و دانشجویان وارد کار شوند.

وی با مثبت ارزیابی کردن این دوره از مسابقات بیان کرد: طراحی و ساخت این شناورها توسط اساتید و دانشجویان شروع شده است که دارای سرعت بابا و دقت بالا است که می تواند موانع را شناسایی کند.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: ساخت اینگونه شناورها و این حرکات می تواند به مرور زمان به نتیجه ای که برای هوشمندسازی تجهیزات و مهمات مدنظر است دسترسی یابد.

دریادار سیاری با ابراز رضایت از پیشرفت های خوبی که در ساخت اینگونه شناورها بدست آمده است، تاکید کرد: در این راستا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی بر روی زیردریایی هوشمند نیز  کار شده است که پیشرفت خوبی داشته است.

وی گفت: اینکه اساتید و دانشجویان ما بر این توجه و همت کردند که نقش فناوری در آینده بسیار اثر گذار است حائز اهمیت است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به بازگشت افتخار آمیز ناوگروه ۸۶ اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع در این زمینه آن است که ساخت این شناور تمام ایرانی بوده است و توانست در دریاهای دوردست با شرایط جوی متفاوت و اقیانوس‌ها حضور داشته باشد و مأموریت مهم را انجام دهد.

دریادار سیاری با بیان اینکه ناوشکن دنا تمام ایرانی است و توانمندی ما را در ساخت، طراحی، دانش و ساخت ناوشکن اثبات کرده است، بیان کرد: به جایی رسیدیم که در دنیا حرف برای گفتن داریم و ما در ساخت شناور دریایی، ماندن در دریا و پایش در دریاهای دوردست حرف برای گفتن داریم و توانمندی علمی و فناوری را نشان می دهد.

در ادامه ناخدایکم مکانیک عباس زارع نژاد دبیر علمی مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر  با بیان اینکه استارت مسابقات از آذرماه سال ۱۴۰۱ با تشکیل کارگروه های مختلف به منظور برگزاری اولین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه‌ها علوم دریایی و در سطح نیروی دریایی راهبردی ارتش زده شد، اظهار کرد: مسابقات در سطح دانشجویی با شرکت هفت  تیم  دانشجویی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی  اجرا می‌شود.

زارع نژاد گفت: کارگروه های مختلفی با دانشگاهای مختلف کشور تشکیل شد تا میزبان هفتمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند و جشنواره دریا در مسیر پیشرفت باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰