تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۷۱۱۶۷
کارخانه خوراک طیور و آبزیان یاقوت طلایی کاسپین با حضور سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران و مدیران شهرستانی در شهرستان جویبار افتتاح شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ؛ حمزه آقاپورکاظمی  سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در بازدید از مجموعه یاقوت طلایی کاسپین گفت: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شد و دغدغه مردم استان مازندران، کمک به اشتغال و رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل است.
 
وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان مازندران در راستای حمایت از تولید و ارتقای آن در استان سعی دارد با تعامل مناسب با بخش خصوصی نسبت به همکاری بین بخشی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کرده تا ضمن رشد تولید در استان کاهش بیکاری در حوزه فعالیت دامپزشکی را نیز در پی داشته باشد.
 
آقاپورکاظمی خاطرنشان کرد: این کارخانه وابسته به مجموعه پرورش خاویار یاقوت طلایی کاسپین در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع احساس شده است و توانایی تولید 30 تن خوراک آبزیان و ۲۸ تن خوراک طیور را به صورت روزانه دارد.
 
وی تصریح کرد: این مجموعه می تواند با دریافت IR و EC به یکی از صادرکنندگان موفق و بزرگ خوراک طیور و آبزیان در کشور تبدیل شود.
 
شایان ذکر است مجموعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری یاقوت طلایی کاسپین یکی از بزرگترین مجموعه های تکثیر و پرورش ماهی خاویاری جهان است که برای پرورش این ماهی ها از آب دریای خزر استفاده می کند.

این مجموعه طی که مجوزی که از اداره کل دامپزشکی استان دریافت کرده است سالانه ۳۰ تن خاویار و دو هزار تن گوشت ماهیان خاویاری را تولید می کندبه طوریکه در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید و صادرات 5 تن خاویار شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴