نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

مهار تورم در گرو برجام و پیوستن به FATF است!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۴۷۱۰۶۱
روزنامه اعتماد نوشت: «ما براي مهار اين ابرتورم نيازمند ثبات سياسي و اقتصادي در كشور هستيم... دولت بايد مسائل خود را با اروپا و آمریکا حل كند.
۰
plusresetminus
مهار تورم در گرو برجام و پیوستن به FATF است!
به گزارش بلاغ؛ گفتنی است روحانی به کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره با آمریکا و رفع تحریم و رونق آنچنانی اقتصادی رای مردم را گرفت‌، 8 سال تمام ظرفیت‌های یک کشور 85 میلیونی را معطل مذاکره و توافق با آمریکا کرد، تمام شروط آمریکایی‌ها در مذاکرات را پذیرفت و به صورت یکطرفه و حتی بسیار زودتر از زمان مقرر در برجام آنها را اجرایی کرد و صنعت هسته‌ای کشور را به حال تعلیق درآورد، قلب راکتور هسته‌ای را بتن کرد و هزاران سانتریفیوژ که حاصل زحمات شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان کشورمان بود را نابود کرد، نتیجه چه شد؟
دولت آمریکا با خباثت هر چه تمام‌تر زیر میز مذاکره زد، بدون اینکه حتی به یک مورد از تعهدات خود در این توافق عمل کند و بدون کمترین هزینه‌ای از توافق خارج شد و دستاورد دولت روحانی طی 8 سال مذاکره، پذیرش شروط آمریکایی‌ها و توافق برجام علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی وکاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی بود. همچنین پس از خدعه و عهدشکنی غرب در ماجرای برجام، گروکشی‌ها در FATF جدی‌تر شد تا غرب به ‌جای احساس شرمندگی و پاسخگویی به ایران، اینبار به بهانه دیگری طلبکاری کند و عجیب و تأسف‌بار اینکه طیف غربگرا هم به‌ جای ابراز شرمندگی به خاطر پوچ از آب در آمدن وعده‌های برجامی، یا اعتراض به کلاهبرداری آمریکا، در اردوگاه غرب ایستاد و مدعی شد که برای عملی شدن وعده‌های لغو تحریم، ایران باید به مطالبات FATF هم تن بدهد! بر این مبنا دولت روحانی پنهانی به FATF تعهداتی شامل 41 بند و در قالب اکشن‌پلی را داد و 37 مورد آن را هم به اجرا گذاشت.
اما این اقدام هم نه‌تنها موجب کاهش تحریم‌ها نشد، بلکه شمار 800 تحریم پیش از برجامی، به 1700 تحریم افزایش یافت! اینکه چرا جریان غربگرا همچنان بر تکرار این مسیر پر خسارت اصرار می‌ورزد از آنجا مشخص می‌شود که چندی پیش در گزارش برخی رسانه‌ها افشا شد که یادداشت‌نویس ضدایرانی رویترز به نام «جان آیریش» جاسوس موساد بوده و یک افسر موساد در تماس به او گفته است: «باید فضای رسانه‌ها به گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.»!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲