تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۴۷۱۰۳۰
وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی از افزایش ۸۰ هزار تومانی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک نخست جامعه خبر داد.
۰
plusresetminus
جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه اعلام شد

به گزارش بلاغ، سید صولت مرتضوی در حاشیه همایش ملی کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون بودجه ١۴٠١ تکلیف کرده بود مابه‌التفاوت ارز ترجیحی به صورت کالابرگ و روش‌های دیگر اجرایی شود. لازمه اجرای این قانون بستر‌سازی و فراهم شدن زیرساخت بود که در نهایت در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد و بعد از پاسخ مثبت در چند استان، در سراسر کشور بستر آماده شد اما با اقبال عمومی مواجه نشد و درصد کمی با کالابرگ همراه شدند.

او اضافه‌ کرد: با ایجاد مشوق‌های جدید و پیش‌بینی منابع، مقرر شد میزان یارانه یارانه‌بگیران در سه دهک اول افزایش ٢٠ درصدی داشته باشد؛ این ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان است که لازمه برخورداری از آن استفاده از کالابرگ است. در صورتی که افراد سه دهک نخست ۷۰ درصد مبلغ یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند مشمول افزایش ٢٠ درصد می‌شوند. یک ماه زودتر یارانه در سامانه ملی اعتبار واریز می‌شود و افراد می‌توانند در زمان مشخص از کالابرگ بهره‌مند شوند.
وی با ‌اشاره به مباحث مطرح شده درباره تغییر دستمزد کارگران، گفت: بر اساس قانون تصمیم‌گیرنده دستمزد، شورای عالی کار است که دستمزد برای سال ۱۴۰۲ تعیین و ابلاغ شده است. تصمیم شورای عالی کار لازم‌الاجراست و اگر مباحثی مطرح شود در شورای عالی کار تصمیم‌گیری می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر ایا ایثارگران بازنشسه وزارت کشور امیدی برای تحول دریافتی در سال ۱۴۰۲ دارن۰ ادغام صندوقها بازنشستگی کی سرانجام
آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴