تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۴۷۱۰۱۷
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: موانع ایجادکننده اطاله دادرسی در محاکم باید برطرف شود.
۰
plusresetminus
موانع ایجادکننده اطاله دادرسی در محاکم باید برطرف شود
به گزارش بلاغ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در در حاشیه برگزاری جلسه دیدار مردمی، میانگین زمان رسیدگی به پرونده های وارده به شعب دادگستری استان (زمان ثبت اولیه پرونده در شعبه تا زمان مختومه شدن آن) را 75 روز عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته با همت و اهتمام کارکنان قضایی و اداری دادگستری های استان، بیش از یک میلیون و 100 هزار رای در شعب دادگستری مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در سال 1401 درخواست هفت هزار و 755 نفر از مراجعان به دادگستری استان در جلسات ملاقات مردمی مورد پیگیری قرار گرفته است، افزود: طی سال گذشته بیش از پنج هزار درخواست مردمی در رابطه با امور زندانیان، اقتصاد مقاومتی و مواردی از این قبیل از سوی اشخاص حقیق و حقوقی به دادگستری استان واصل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها و امکانات موجود برای پیگیری درخواست های مردم استفاده شده و بر این اساس، تلاش کارکنان دادگستری استان برای رسیدگی دقیق و سریع به پرونده ها، برای مردم ملموس باشد.

حجت‌الاسلام  اکبری، یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان را تسریع در رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد و گفت: موانع ایجادکننده اطاله دادرسی در محاکم باید برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه و تکریم مراجعه کنندگان به دادگستری های سراسر استان، اعلام کرد: خدمت به مردم و اجرای دقیق برنامه های سند تحول و تعالی قوه قضاییه باید مد نظر ویژه همه همکاران قضائی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴