تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۴۷۰۸۳۱
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا هفته‌های آینده به‌طور قطع با مازاد تولید مرغ در کشور مواجه خواهیم بود و آماده جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی هستیم.
۰
plusresetminus
هفته آینده با مازاد تولید مرغ مواجه می‌شویم
به گزارش بلاغ؛ سیدمحمد آقامیری در تشریح دلایل افزایش قیمت مرغ در هفته‌های اخیر اظهار داشت: در سال گذشته در مقطعی شرکت‌های جوجه‌کشی با توصیه انجمن جوجه یک‌روزه، به‌مدت دو هفته جوجه را از دستگاه‌ها خارج کردند و به همین دلیل کمبود شدیدی در تولید جوجه یک‌روزه در کشور صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به آنکه در آن مقطع جوجه‌ریزی به نصف کاهش پیدا کرد در نتیجه اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه، بازار به‌دلیل کمبود تولید مرغ دچار التهاب شد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۰ تن مرغ به‌طور روزانه برای استان تهران مورد نیاز است اما در ۱۰ روز ابتدای اردیبهشت ماه و روزهای پایانی فروردین ماه با کمبود تولید مواجه بودیم. به‌طوری که با روزی ۲۱۳ تن بازار استان تهران را مدیریت کردیم.
آقامیری گفت: در آن مقطع تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم بازگرداندن آرامش به بازار مرغ کشور بود و عملاً امکان جبران این حجم از کسری مرغ وجود نداشت. به همین منظور بخشی از نیاز بازار را در هفته‌های اول اردیبهشت ماه با مرغ منجمد و با جا‌به‌جا کردن مرغ از سایر استان‌ها تأمین کردیم تا از آن شرایط عبور کنیم اما التهاب آن به هفته‌های بعد منتقل شد.

وی تأکید کرد: از اول خرداد ماه هیچ مشکلی در تولید گوشت مرغ نداریم و بازار در روال عادی خود درحال حرکت است.

آقامیری گفت: عده‌ای سوداگر در چهره دلال و خریداران گوشت مرغ در حال تحریک بازار و مرغداران هستند تا مرغ از مرغداری‌ها خارج نشود؛ اما باید توجه داشت که به‌زودی و تا یک هفته آینده یا هفته‌های آتی به‌طور قطع با تولید مازاد مرغ در کشور مواجه خواهیم بود و خود را آماده جمع‌آوری تولید مازاد کرده‌ایم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در اردیبهشت ماه ۱۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام شده است که در مقایسه با ۸۴ تا ۸۵ میلیون جوجه‌ریزی ماه گذشته؛ نزدیک به ۳۰ میلیون قطعه افزایش جوجه‌ریزی وجود دارد.

وی در نهایت تصریح کرد: براساس توافقی که با مرغداران صورت گرفته است مقرر شد همزمان با تأمین ثابت نرخ نهاده‌های دامی، قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ هزار تومان، قیمت عمده مرغ ۶۸ هزار تومان و برای مصرف‌کننده ۷۳ هزار تومان باشد.

مشاهدات حاکی از آن است که قیمت تخم‌مرغ نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر‌شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان رسیده است.

البته قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق کمتر یا حتی بیشتر نیز باشد.

اکنون مشاهدات حاکی از آن است که قیمت تخم‌مرغ نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است زیرا قیمت این کالای پروتئینی پرمصرف در چندماه گذشته به بالای ۱۱۰ هزار تومان هم رسیده بود. حدود یک ماه قبل نیز رئیس ‌هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن اعلام کرد که قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده نیز ۵۶ هزار تومان تعیین شده است و قیمت هر‌شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ به وزن ۱۸۰۰ گرم، حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴