تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۷۰۸۰۰
امام جمعه موقت شهرستان ساری با بیان اینکه خدمات مسئولان در کشور غیرقابل انکار است، گفت: مشکل کمبود آب، مشکل حادی است اکنون که در شمال فصل شالیزاری است، مستلزم تدبیر و مدیریت است تا دست کشاورز خالی نماند.
۰
plusresetminus
مشکل کمبود آب مستلزم تدبیر و مدیریت مسئولان است/ انتقاد از وضعیت فرهنگی و حجاب
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام  سیدحسین شفیعی دارابی امام جمعه موقت شهرستان ساری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد: فتح خرمشهر نخستین پیروزی رزمندگان نبود آخرین هم نبود اما زلزله‌ای بر قامت دشمنان افکند و پیروزی‌های دیگر را رقم زد و بسیاری از شهدا و رزمندگان همت کردند.

وی افزود: برخی از فرماندهان گردان‌ها و جوانان رزمنده حماسه آفریدند و این حماسه ماندگار شد و باید هم ماندگار بماند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه سراسر ایران این مناسبت را گرامی داشتند، اضافه کرد: در این زمینه ما وظایف بزرگی داریم نخست اینکه نباید بگذاریم دشمنان فتح خرمشهر را از ما بگیرند و با مانورها، نشست‌ها، خاطره‌گویی‌ها و کنگره‌ها زنده نگهداریم.

شفیعی‌دارابی با تاکید بر اینکه ما باید دشمن و شگردهایش را بشناسیم، تصریح کرد: اینکه چگونه فتح خرمشهر با وجود دست خالی رزمندگان به پیروزی رسید باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌تر از  پیروزی نگهداری اصل مهم است، افزود: باید به‌صورت کلاسیک مباحث پیروزی فتح خرمشهر در کلاس‌های درس و دانشگاه بیان شود.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه امروز به لطف الهی قدرت نظامی دریایی، هوایی و زمینی به جایی رسیده که دشمنان به خود اجازه نمی‌دهند یک وجب از ایران اسلامی را تصاحب کنند، اظهار کرد: فرهنگ خرمشهر استقامت، صبوری، اتحاد و همدلی و نبرد با دشمن مسلح است.

شفیعی‌دارابی گفت: امروز دشمن در قالب گلوله‌های فرهنگی به سراغ جوانان آمده و حجاب را نشانه گرفت و به دنبال رواج بی‌بندوباری است که باید جوانان هوشیار باشند.

وی با تقدیر از تلاش رئیس‌جمهور، یادآور شد: اما کادر اقتصادی دولت باید همانند فاتحان خرمشهر پا به رکاب باشند و بر این مهم دلسوزان انقلاب تاکید دارند زمان به سرعت دارد می‌گذرد و مردم ما انتظار دارند و نباید بهانه به دست دشمن داد.

امام جمعه موقت شهرستان ساری با انتقاد از وضعیت فرهنگی با طرح سوالی از متولیان این بخش که واقعا فرهنگ مسؤولان فرهنگی چه می‌کنند؟ گفت: همه با هم در این زمینه باید همت کنند و تا چالش‌ها با توجه به مشکلات فراوانی که در کشور وجود دارد؛ کاهش یابد.

شفیعی‌دارابی به سفر رئیس‌جمهور در طول ۲۱ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در طول این مدت  رئیس جمهور به ۱۱ کشور رفت و بالای ۹۰ سند قرارداد بسته شود، بعد از ۱۷ سال از کشور ما رئیس جمهور و تیم وی به مالزی رفتند این سفر بسیار مهمی بود که اهمیت آن را واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشان داد.

وی ادامه داد: ایران دیپلماسی خوبی را دارد دنبال می‌کند که باید شیطنت‌ها پایان داده شود.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: یکی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توده مردم باشد و همراهی خود را با محرومان حفظ کنند؛ باندبازی، حزب‌بازی و جوسازی جراید را کنار بگذارند.

وی با اعلام اینکه کمبود آب مشکل منطقه نیست و جهانی است، گفت: به لطف الهی باران‌‌ها کمی از مشکلات حل شد، وزارت نیرو اقداماتی انجام داد اما مشکلات زیاد است که در این زمینه تنها راه  صرفه‌جویی و مدیریت مصرف مورد تاکید است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه خدمات مسؤولان در کشور غیرقابل انکار است، افزود: مشکل کمبود آب، مشکل حادی است اکنون که در شمال فصل شالیزاری است، مستلزم تدبیر و مدیریت است تا دست کشاورز خالی نماند.

شفیعی‌دارابی با اشاره به قدرت دریادلان در سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در دور دنیا از طریق ناوبندر مکران  یادآور شد: آنها دور دنیا رفتند و با صلابت برگشتند و این تلاش دشمنان را در جای خود خواهد نشاند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما