کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بقاع متبرکه و امامزادگان قطب فرهنگی جامعه هستند

4 خرداد 1402 ساعت 22:23

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه امامزادگان باید به نوعی قطب فرهنگی باشند، گفت: امامزادگان باید مظهر الگوی اسلامی مصرف و رعایت عفاف و حجاب باشند.


به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، ضمن تبریک این مناسبت، اظهار کرد: طبق دستور خدا و سفارش پیامبر (ص) اهل بیت (ع)، معصومین و امامزادگان را دوست داشته باشید.

وی با اشاره به جایگاه امامزادگان، افزود: خداوند عنایت ویژه ای به مردم مازندران دارد که بیش از هزار و ۳۶۱ امامزاده به این دیار آمدند و آرام گرفتند، برخی به‌وسیله عوامل کفر به شهادت رسیدند.

محمدی لائینی با تاکید بر لزوم احترام به سادات به عشق پیغمبر اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: همه منتسبین به امامزادگان،  محترم هستند، خیّرینی که برای بقاع متبرکه زحمت می‌کشند نیز محترم هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در عرف شاید بیش از مساجد به امامزادگان احترام بگذاریم (در حالی که قداست شرعی مسجد بیشتر است)، بیان کرد: مردم ما به این موضوع که درب امامزاده‌ای هنگام نماز بسته باشد برنمی‌تابند چرا که از این جایگاه انتظار زیادی دارند.

این مسئول تصریح کرد: چه خوب است خدام در امامزاده‌هایی که امکانات پذیرایی دارند به پذیرایی زائران بپردازند البته افراط و تفریط در مصرف منابع صحیح نیست.

وی با تاکید بر اینکه امامزادگان باید به نوعی قطب فرهنگی باشند، ادامه داد: امامزادگان باید مظهر الگوی اسلامی مصرف و رعایت عفاف و حجاب باشند.

محمدی لائینی در پایان خطاب به خدام حاضر گفت: اخلاص را حفظ کنید تا امامزاده شما را شفاعت کند و شما را به خادمی بپذیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 470793

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470793/بقاع-متبرکه-امامزادگان-قطب-فرهنگی-جامعه-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com