کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار مازندران عنوان کرد:

فراهم‌شدن زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر در بخش صنعت مازندران

4 خرداد 1402 ساعت 14:30

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: در صورت تکمیل ۳۱۰ واحد صنعتی، زمینه اشتغال ۱۵ هزار شغل جدید در استان فراهم می‌شود.


به گزارش بلاغ، حسن خیریانپور در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های مازندران در استانداری، با تبریک دهه کرامت و گرامی داشت حماسه فتح خرمشهر، از مجموعه شبکه بانکی استان به دلیل همکاری با دستگاه های اجرایی مازندران و مردم در اعطای تسهیلات متعدد قدردانی کرد.

وی افزود: خدمات بانک ها در ایام تعطیلات نوروز برای تامین منابع مالی مردم و مسافران نیز ستودنی بوده است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر حضور موثر تر مدیران بانکی در جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید، از مدیران استان می خواهیم تا نسبت به تسریع در تخصیص اعتبارات طرح های تولیدی سال گذشته سفر ریاست جمهوری به مازندران اقدام جدی تری صورت دهند.

خیریانپور با بیان اینکه متوسط پرداخت تسهیلات طرح های تولیدی سفر ریاست جمهوری به استان ۵۶ درصد بوده و مطلوب استان نیست، تصریح کرد: میزان اعتبار طرح‌های تولیدی سفر ریاست جمهوری به مازندران بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون معادل ۶۲۵۲ میلیارد تومان از این طرح های اقتصادی استان مشمول پرداخت تسهیلات بانک ها شدند و بنابراین باید تراز استان را در پرداخت تسهیلات طرح های سفر ریاست جمهوری ارتقا دهیم.

خیریانپور از وجود بالغ بر ۳۱۰ طرح نیمه کاره صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان خبر داد و گفت: اگر بانک ها برای تامین منابع مالی این طرح ها مشارکت داشته باشند، می توانیم شاهد رونق تولید و اشتغال ۱۵ هزار جوان جویای کار در واحدهای صنعتی استان باشیم.

وی با بیان اینکه از ۱۹۲ واحد تولیدی تملک بانک ها تاکنون ۱۳۲ واحد خارج شدند، افزود: باید سازوکاری اتخاذ شود تا واحدهای خارج شده از تملک بانک ها به سمت احیا و تولید مجدد سوق یابند. شورای هماهنگی بانکها باید با نگاه مهار تورم و رشد تولید گامهای اساسی برای توسعه استان بردارد.

خیریانپور، رسیدن نرخ بیکاری مازندران به شاخص ۵.۸ درصد را نوید داد و گفت: برای اولین بار رشد اقتصادی مازندران از شاخص منفی به مثبت رسیده و شاهد ۴ درصد رشد اقتصادی در سال گذشته بوده ایم.

وی افزود: با فعالیت ستاد عالی رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در مازندران، شاهد شکوفایی اقتصادی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 470782

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470782/فراهم-شدن-زمینه-اشتغال-۱۵-هزار-نفر-بخش-صنعت-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com