کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکار ۳ شهپاد ارتش اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه

4 خرداد 1402 ساعت 9:48

وزارت دفاع روسیه از انهدام سه فروند شهپاد ارتش اوکراین که قصد حمله به یک ناو روسی در دریای سیاه را داشتند، خبر داد.


 وزارت دفاع روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران از انهدام سه فروند شهپاد (شناور بدون سرنشین) ارتش اوکراین که قصد حمله به یک ناو روسی را در دریای سیاه داشتند، خبر داد.
شبکه خبری «راشاتودی» به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه فروند شهپاد اوکراینی که صبح چهارشنبه قصد حمله به کشتی «ایوان» روسیه متعلق به ناوگان دریای سیاه را داشتند، منهدم شدند. ماموریت کشتی ایوان تامین امنیت خطوط لوله گاز «ترکیش استریم» و «بلو استریم» در منطقه است.
این مسیر انتقال گاز ۹۳۰ کیلومتری که از اعماق دریای سیاه می‌گذرد، گاز روسیه را به ترکیه، یونان، مقدونیه شمالی، بلغارستان و بوسنی و هرزگوین انتقال می‌دهد.
وزارت دفاع روسیه فیلمی از شلیک به سوی یکی از این شهپادها را منتشر کرده است. ناوگان دریای سیاه روسیه در دریای سیاه، دریای آزوف و دریای مدیترانه فعال است. شرکت صادرات گازپروم روسیه و شرکت بوتاس ترکیه اخیرا در قراردادی به مدت ۴ سال برای تامین ۵.۷۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال از طریق خط لوله گاز ترکیش استریم امضا کردند.


به تازگی رسانه‌ها اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا سازمان جدیدی را تاسیس کرده که هدف آن به کارگیری سریع از ابزارهای دریایی برای نبردهای کنونی و بالقوه آینده، از جمله در اوکراین است.
«دیفنس نیوز» اعلام کرد که سازمان واکنش سریع دریایی وظایف فوری از پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دریافت می‌کند. تمرکز این سازمان ابتدا بر اوکراین و تایوان و پشتیبانی اضطراری خواهد کرد.
یک منبع نیروی دریایی آمریکا بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت، نیروی دریایی از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، با موفقیت از این ابزارها برای حمایت از اوکراین استفاده کرده است. این منبع مطلع آمریکایی گفت که بودجه این سازمان از طریق بسته تخصیص تکمیلی برای اوکراین تامین می‌شود.


کد مطلب: 470764

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470764/شکار-۳-شهپاد-ارتش-اوکراین-دریای-سیاه-توسط-روسیه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com