کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصاویری بامزه از خرس اوکراینی خواب‌آلود و ژولیده | ویدئویی که ۲۳ میلیون بار دیده شد!

4 خرداد 1402 ساعت 8:15

ویدئویی از یک خرس هیمالیایی که از خواب بیدار می‌شود و از لانه اش بیرون می‌آید پربازدید شده است


به گزارش همشهری آنلاین، خرسی که سال‌های سختی را در سیرک گذرانده بود، پس از انتشار ویدئویی از بیدار شدن او از خواب، در شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب شده است.
چادا، یک خرس قهوه‌ای تین شان (هیمالیا) ۲۵ ساله، در پناهگاه خرس صخره سفید در نزدیکی کی‌یف پایتخت اوکراین زندگی می‌کند. خرس‌های قهوه‌ای هیمالیا در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به‌عنوان به‌شدت در خطر انقراض طبقه‌بندی می‌شوند.
آن‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می‌کنند و بیشتر در اطراف آسیای مرکزی، در منطقه‌ای بین شمال افغانستان و چین یافت می‌شوند. نرها قهوه‌ای هستند، اما ماده‌ها مانند چاد معمولاً شنی یا قهوه‌ای مایل به قرمز هستند.
دکتر مارینا شکویریا، جانورشناس ارشد و هماهنگ کننده پروژه سازمان حفاظت از حیات وحش که پناهگاه خرس‌ها را اداره می‌کند، به نیوزویک گفت که تنها ۳۰۰ [خرس قهوه‌ای هیمالیا]در طبیعت باقی مانده‌اند و اگر حقیقت را گفته شود، چادا خوش شانس است که زنده مانده است.
او که در روز کریسمس سال ۱۹۹۸ در اسارت به دنیا آمد، بیشتر دوران اولیه زندگی خود را به عنوان بخشی از سیرک ملی اوکراین صرف گشت و گذار کرد. در نهایت، او را رها کردند تا روزهای خود را در یک قفس زنگ زده کوچک در حومه صنعتی کی‌یف بگذراند. چادا هفت سال را در آنجا گذراند تا اینکه فعالان برای کمک وارد عمل شدند.
او سرانجام در ژوئیه ۲۰۱۹ به وایت راک رسید، اما سال‌ها بدرفتاری در سیرک تأثیرات خود را گذاشته است. چادا تقریباً هیچ دندانی ندارد و عملاً نابینا است.
با وجود این مشکلات، به نظر می‌رسد چادا توانایی خود را از دست نداده است. اوایل این ماه، شکویریا از او فیلمبرداری کرد که یک روز صبح از خواب بیدار شد و این کلیپ را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پناهگاه خرس راک سفید آپلود کرد، جایی که به سرعت توجه‌ها را به خود جلب کرد.
در این ویدئو، چادای خواب‌آلود دیده می‌شود که به‌تدریج از لانه‌اش بلند می‌شود و به دنیای اطرافش نگاه می‌کند، گویی از نظر ذهنی خود را برای روز آینده آماده می‌کند. در توضیح فیلم آمده است: این من هستم که هفته را شروع می‌کنم. صبح بخیر. ما همه روز دوشنبه مثل چادا هستیم.
شکویریا به نیوزویک گفت: وقتی برای او غذا آماده کردیم و او بسیار شیرین بود، از آن فیلم گرفتم. او نمی‌تواند خیلی خوب ببیند، بنابراین استراحت فعالیت مورد علاقه او است، اگرچه او همچنین دوست دارد با یک خرس نر قهوه‌ای آنطرف حصار ارتباط برقرار کند. او را دوست دارد.
این ویدئو فقط در تیک‌تاک نزدیک به ۲۳ میلیون بار تماشا شده است.
چادا علیرغم تردید برای شروع روز، از یک برنامه آرامش بخش لذت می‌برد.
شکویریا گفت: او چندین بار در روز غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، سیب، پنیر بز، هویج، توت فرنگی و آجیل دریافت می‌کند. او دوست دارد در استخر کوچک خود حمام کند. تقریباً نابینا است بنابراین نمی‌تواند به استخر بزرگ برود. سپس در لانه خود یا در یک جعبه استراحت می‌کند. او دوست دارد با چوب بازی کند یا علف بخورد.
در سال ۲۰۲۲، خرس‌های این پناهگاه مجبور شدند به‌دلیل جنگ جاری در اوکراین موقتاً از خانه‌های خود تخلیه شوند، اما چادا روحیه خوبی داشت.


کد مطلب: 470740

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470740/تصاویری-بامزه-خرس-اوکراینی-خواب-آلود-ژولیده-ویدئویی-۲۳-میلیون-بار-دیده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com