حماسه بزرگ عاشورا مصداق جهاد تبیین است؛

اعلام فراخوان ششمین همایش اشکواره حسینی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۷۰۷۱۸
دبیر جشنواره ملی اشکواره حسینی گفت: حماسه بزرگ عاشورا و حرکت امام حسین(ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است.
۱
plusresetminus
اعلام فراخوان ششمین همایش اشکواره حسینی
به گزارش بلاغ؛ امید خزر دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی با اشاره انتشار فراخوان ششمین دوره این جشنواره گفت: این جشنواره در ۶ رشته، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان در پنج بخش شعر و دکلمه خوانی، قصه گویی، سرود گروهی، گزارشگری، پادکست و گویندگی و در دو رده سنی و رسانه در سه رشته مقاله، مصاحبه و گزارش برگزار خواهد شد.

وی ششمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری  حسینی را به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی مذهبی کشور عنوان کرد و افزود: استقبال خوب و چشمگیر هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره نشان از ظرفیت خوب هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم عاشورایی به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای داشته است.

دبیر ششمین دوره اشکوار فرهنگی هنری و حسینی زبان هنر را زبانی برای انتقال مفاهیم و ارزشها خواند و عنوان کرد و تصریح کرد هنر همیشه توانسته مرزبندی ها را کنار بزند و اثرگذارتر به انتقال مفاهیم و ارزش ها بپردازد.

  وی هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: حماسه بزرگ عاشورا و حرکت امام حسین که یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

خزر با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هنر و رسانه برای ترویج مفاهیم عاشورا، عدالت خواهی و ایثار استفاده کرد، افزود : در پنجمین دوره از اشکواره فرهنگی هنری و حسینی بیش از سه هزار و   ۴۰۰ اثر از هزار و ۲۱۷ هنرمند از استان های مختلف ایران و همچنین از کشورهایی چون عراق، یمن، ترکیه، ایتالیا و افغانستان آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه این همایش از  ۱۶شهریور ماه و اختتامیه ۲۶شهریور ماه خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴