کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حماسه بزرگ عاشورا مصداق جهاد تبیین است؛

اعلام فراخوان ششمین همایش اشکواره حسینی

4 خرداد 1402 ساعت 8:43

دبیر جشنواره ملی اشکواره حسینی گفت: حماسه بزرگ عاشورا و حرکت امام حسین(ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است.


به گزارش بلاغ؛ امید خزر دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی با اشاره انتشار فراخوان ششمین دوره این جشنواره گفت: این جشنواره در ۶ رشته، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان در پنج بخش شعر و دکلمه خوانی، قصه گویی، سرود گروهی، گزارشگری، پادکست و گویندگی و در دو رده سنی و رسانه در سه رشته مقاله، مصاحبه و گزارش برگزار خواهد شد.

وی ششمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری  حسینی را به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی مذهبی کشور عنوان کرد و افزود: استقبال خوب و چشمگیر هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره نشان از ظرفیت خوب هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم عاشورایی به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای داشته است.

دبیر ششمین دوره اشکوار فرهنگی هنری و حسینی زبان هنر را زبانی برای انتقال مفاهیم و ارزشها خواند و عنوان کرد و تصریح کرد هنر همیشه توانسته مرزبندی ها را کنار بزند و اثرگذارتر به انتقال مفاهیم و ارزش ها بپردازد.

  وی هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: حماسه بزرگ عاشورا و حرکت امام حسین که یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

خزر با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هنر و رسانه برای ترویج مفاهیم عاشورا، عدالت خواهی و ایثار استفاده کرد، افزود : در پنجمین دوره از اشکواره فرهنگی هنری و حسینی بیش از سه هزار و   ۴۰۰ اثر از هزار و ۲۱۷ هنرمند از استان های مختلف ایران و همچنین از کشورهایی چون عراق، یمن، ترکیه، ایتالیا و افغانستان آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه این همایش از  ۱۶شهریور ماه و اختتامیه ۲۶شهریور ماه خواهد بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 470718

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470718/اعلام-فراخوان-ششمین-همایش-اشکواره-حسینی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com