کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشکسوتان ورزش باستانی و زورخانه‌ای مازندران تجلیل شدند

3 خرداد 1402 ساعت 15:38

اولین آئین تجلیل از کهنکسوتان و پیشکسوتان ورزش باستانی و زورخانه‌ای مازندران برگزار شد.


به گزارش بلاغ، به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی فتح خرمشهر اولین آیین تجلیل از ۱۰۰ پیشکسوت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران یادبود زنده یاد پهلوان حاج محمد حسن دانشور شامگاه روز سه شنبه در شهرستان ساری برپا شد.

در این گردهمایی که با حضور باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران، رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، نوبخت فرماندار مرکز استان، گرمه‌ای مدیرکل بازرسی استان مازندران، حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان، طورسوادکوهی رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای مازندران، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری و قبادی شهردار ساری برگزار شد با اهدا شال کهن کسوت و لوح سپاس از پیشکسوتان، مرشدان و قهرمانان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

باران چشمه در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به اینکه راه و سیره و روش ورزش پهلوانی زورخانه‌ای با نام حضرت علی (ع) عجین شده است گفت: این مهم نشان دهنده اهمیت زیاد این ورزش در پالایش مرام و مردانگی و منزلت یک ورزشکار است.

عادل عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع پیشکسوتان و کهنکسوتان ورزش باستانی، بر استفاده از تجربیات بزرگان این ورزش در استان تاکید کرد.

وی در ادامه ورزش زورخانه‌ای و باستانی را به عنوان الگویی در ترویج اخلاق در ورزش یاد کرد و افزود: ورزشکاران این رشته باید برای نسل جوان و نوجوان الگوسازی شوند تا مرام و منش آن‌ها سرلوحه کار ورزشکاران در همه رشته‌های ورزشی باشد.

نوبخت فرماندار شهرستان ساری نیز در این آئین گفت: این رشته ورزشی در ایران اسلامی، ریشه در آموزه‌های دین اسلام دارد و پاسداشت فرهنگ پهلوانی و ترویج مصادیق بارز مرامنامه پهلوانی، جزو مسئولیت‌های اجتماعی همگان است.

در این برنامه ورزشکاران هیات پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان به اجرای حرکات نمایشی در گود زورخانه پرداختند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 470711

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470711/پیشکسوتان-ورزش-باستانی-زورخانه-ای-مازندران-تجلیل-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com