تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۷۰۶۸۱
در فرازی از وصیت‌نامه شهید «مهدی نجاریان» آمده است: دانش‌آموز مکتب اسلام باشید، انسان درس می‌خواند که محب خدا شود. آن درسی که انسان را دوست و شیفته خدا نکند درد است.
۰
plusresetminus
پیام شهدا| دانش‌آموز مکتب اسلام باشید
به گزارش بلاغ، وصبت‌نامه‌های شهدا مکتبی از آموزه‌های دینی و اسلامی است که باید به نسل‌های امروز و آینده انتقال داده شود. به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت دانش آموز شهید «محمدحسین فهمیده» و آغاز هفته بسیج دانش آموزی فرازی از وصیت‌نامه شهدای استان مازندران را خطاب به دانش آموزان انتخاب کردیم که از نظر می‌گذرد.

شهید اکبر اصغری

شما‌ ای دانش آموزان! این راه را در طول انقلاب اسلامی روشن کردند که بزرگترین راه غلبه بر دشمن از راه فرهنگ است؛ این یک مسئله جهانی است. تمام افراد با سواد این را درک نمودند و با تجربه هم شد که اگر می‌خواهند یک کشوری را استعمار کنند اول در فرهنگشان رخنه می‌کنند و آن را خشک و بی‌روح می‌نمایند.

حال که فرهنگ اینقدر اهمیت دارد باید تو‌ ای برادر و خواهر دانش آموز سعی کنید که درس بخوانید تا نیرنگ نیرنگ بازان را به خودشان برگردانید. ای دانش آموزان خودتان را زیاد به دین قرآن آشنا سازید اگر با قرآن آشنا نمایید به مهندس و دکتری هم برسید به درد جامعه‌ای که تو را با زحمت‌های طاقت فرسای خودتان را به اینجا رساندید نمی‌خورید پس اول از نظر دینی و مذهبی خودتان را سیر بدهید تا به نتیجه مطلوب و خداپسندانه برسید و به معلمان و استادان و آموزگاران احترام خاص بگذارید بر همه معلمان است که انقلاب با عظمت و نسل بعد خویش به آن‌ها درس دهند که منحرف نشوند. همه به قول حضرت امام نقش انبیاء را به عهده دارید؛ شمایید که می‌توانید جامعه‌ای را به سوی [موفقیت] سیر دهید.

شهید سید زمان سیدنژاد‌

ای محصلان و دانش آموزان! امروز استعمار به خوبی دریافته است که ملل مستضعف دیگر تحمل حضور نظامی‌شان را در کشور‌های خود ندارد و تا آخرین نفس از کشور خود دفاع می‌کند و بدین سبب دست به حیله‌ای دیگر زده‌اند که آن استعمار فرهنگی می‌باشد. از شما می‌خواهم همانطوری که در نبرد نظامی شرکت کرده و پیروزی زیادی به دست آوردید در جبهه‌های فرهنگی هم کوشش کنید که اگر فردای آینده دانشگاه‌ها در دست گروهک‌های منافق و دشمنان شما بیافتند که در این صورت دشمن به خوبی می‌تواند شما را به زیر سلطه در آورد.

شهید مهدی نجاریان

دانش آموز مکتب اسلام باشید، انسان درس می‌خواند که محب خدا شود [] آن درسی که انسان را دوست خدا نکند و آن درسی را که انسان را شیفته خدا نکند درد است. دانش آموزان عزیز هدف شما از کسب علم و دانش آموختن باید رسیدن به معرفت بیشتر و یا خدمت کردن به مسلمین باشد؛ این کار برای رضای خدا است و اگر دانشمند و یا عالم و متخصص شدن نتواند انسان را به خدا نزدیک کند به قول شاعر بیچارگی است و مواظب باشید خیر الدنیا و الاخره نشوید. دانش آموزان عزیز! بر شماست که کلاس را به عنوان سنگر بر علیه ظلمت، جهل و بیسوادی و علیه هر دشمن اسلام و انقلاب و امام قرار بدهید ان شاءالله.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷