کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خبر داد:

برنامه‌ریزی مدون برای ساماندهی ۵۶ منطقه آسیب‌پذیر در مازندران

2 خرداد 1402 ساعت 11:59

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: برنامه عملیاتی برای ساماندهی ۵۶ منطقه آسیب‌پذیر در استان با همکاری فرمانداران و دستگاه‌ها تدوین شده است.


به گزارش بلاغ، روح الله سلگی در بازدید از منطقه حاشیه نشین و آسیب پذیر بابل، اظهار کرد: مناطق آسیب چالش فرهنگی و امنیتی در شهرها به شمار می روند.

وی حاشیه نشینی را از مشکلات جدی دانست وافزود: در مناطق آسیب و حاشیه نشین حقوق قانونی ساکنان رعایت نمی شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم برای ساماندهی مناطق آسیب پذیر یادآور شد: تلاش هماهنگ و جدی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این ارتباط ضرورت دارد.

وی در این بازدید که فرماندار و مدیران شهری بابل نیز حضور داشتند از بی توجهی به مشکلات کهنه این مناطق انتقاد کرد وافزود: در دولت سیزدهم مناطق آسیب در اولویت قرار دارند.

سلگی با اشاره به برنامه ریزی مدون برای ساماندهی ۵۶ منطقه آسیب پذیر در مازندران اظهار کرد: برنامه عملیاتی ساماندهی این مناطق با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های مسئول تدوین شده است. تامین نیازهای فرهنگی و بهداشتی در مناطق مورد آسیب از وظایف کلیدی دستگاه‌های مسئول است؛ فرمانداران باید با تشکیل هفتگی جلسات مناطق آسیب پایش خدمات رسانی به این مناطق را اجرایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: دسترسی آسان و بی دغدغه ساکنان مناطق مورد آسیب مازندران به امکانات و خدمات فرهنگی و بهداشتی دغدغه مسئولان استان است.

در پایان این بازدید در جلسه‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مسائل و نیازهای عمده این منطقه بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه مقرر شد آبفای استان تا ۱۵ روز آینده نسبت به حفاری و ساماندهی فاضلاب درمنطقه "حسینی" اقدام و شهرداری بابل نیز مجوز حفاری آن را به طور رایگان صادر کند.

همچنین با هماهنگی کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سبد کالا بین تمامی ساکنان این منطقه توزیع شود.

از سوی دیگر ثبت‌ احوال شهرستان با استقرار دو هفته ای در محله مذکور افراد فاقد شناسنامه را شناسایی و نسبت به صدور شناسنامه برای فاقدین سند هویتی با هماهنگی شورای تامین اقدام کند.

به گفته سلگی شبکه بهداشت و درمان باید به صورت هفتگی کارگاه بهداشت فردی و محلی را در این منطقه برپا کند.

این مسئول یادآور شد: تشکیل کارگروه تحول فرهنگی در منطقه حسینی بابل و بسیج امکانات درمانی آموزشی و فرهنگی برای تامین نیازهای مردم این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 470671

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470671/برنامه-ریزی-مدون-ساماندهی-۵۶-منطقه-آسیب-پذیر-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com