تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۷۰۶۰۵
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای ما حفظ منابع طبیعی و انفال مهم است به نظر ما جامعه عشایری بهترین حافظان و مدافعان می‌توانند باشند.
۰
plusresetminus
جامعه عشایری بهترین حافظان منابع طبیعی هستند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در دیدار با بسیج جامعه عشایری استان، ضمن تبریک هفته عشایر و تقدیر بابت ارائه خدمات به جامعه عشایری، اظهار کرد: از ایثار، حماسه و فداکاری‌هایی که جامعه عشایر در دفاع مقدس با تقدیم ۱۱ هزار شهید (بیش از ۱۴۰ شهید عشایری مازندرانی) داشتند و همراهی هایی که در این ۴دهه و اندی با نظام جمهوری اسلامی دارند صمیمانه تشکر داریم‌.

وی افزود: جامعه عشایر از کم تنش‌ترین جوامع هدف ما در ایران اسلامی بزرگ هستند، زندگی آرام، ساده، حلال، باصفا، در بستر طبیعت و آسمان صاف و بی ریا دارند و تنش‌ها و جرم رفتاری‌ها و جرم پیشگی‌هایی که گاه در جاهای دیگر دیده می‌شود و همچنین آسیب‌های اجتماعی در این جامعه بسیار اندک است.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خدماتی که بیان شد قابل تقدیر است، از تلاش های بسیج عشایری در جوانب مختلف جامعه عشایری به‌خصوص در حفظ و تقویت فضای ارزشی و انقلاب هم تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جامعه عشایری حتما باید جوانان و نوجوانان عشایری را به‌کارگیری و توجیه کند، اینکه این جامعه دارای سلسله مشکلاتی هستند که زمان زیادی از آنها می‌گذرد برایمان ناگوار است، به اندازه مقدورات باید برای رفع مشکلات گام برداشت.

امام جمعه ساری با تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات جلسه قبل رابطه با عشایر، عنوان کرد: مسئولان محلی را مسئول پیگیری مصوبات خواهیم کرد، مسئله جاده هم یک نیاز است که پیگیری خواهیم کرد.

محمدی لائینی خواستار تشکیل کمیته پیگیری شد و گفت: خوش‌نشین‌ها نیز مسئله‌ای است، برای ما حفظ منابع طبیعی و انفال مهم است به نظر ما جامعه عشایری بهترین حافظان و مدافعان می‌توانند باشند ما می‌توانیم به اینها اعتماد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴