معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۷۱ درصدی پروژه بیمارستانی ۳۶۹ تختی ساری

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۷۰۶۰۳
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۱ درصدی پروژه بیمارستانی ۳۶۹ تختی ساری و اجرای عملیات بهسازی اجزای غیرسازه‌ای خبر داد.
۰
plusresetminus
پیشرفت ۷۱ درصدی پروژه بیمارستانی ۳۶۹ تختی ساری
به گزارش بلاغ، کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران، نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، بابایی کارنامی و زارعی نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مهندس دیوسالار سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهندسین مشاور و پیمانکار از پروژه بیمارستان ۳۶۹ تختخوابی ساری بازدید کردند.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در این بازدید برای اجرای طرح بهسازی اجزای غیرسازه‌ای در همکاری با هبیتات گفت: این پروژه بیمارستانی ۳۶۹ تختی است و هم اینک بیش از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از محل قانون اصلاح ماده ۵۶ مقرر شده تا ۳۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یابد که این رقم با اعتباراتی که در سال جاری به سازمان مجری تخصیص خواهد یافت این امکان را فراهم می‌کند تا بیمارستان در زمان مقرر خود تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود: تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیاردتومان برای احداث این بیمارستان که از سال ۸۸ احداث آن آغاز شده هزینه شده است.

نبیان از آمادگی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی برای تکمیل این بیمارستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و افزود: برای تکمیل و خرید تجهیزاتی از جمله مورتوخانه و موارد دیگر نیاز به ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار است که با اعتباراتی که سازمان امسال دریافت می‌کند این پروژه تکمیل و تحویل خواهد شد.

وی تکمیل این بیمارستان را حاصل همکاری دفتر اسکان بشر ملل متحد برشمرد و گفت: پروژه بهتاب ۲ پروژه‌ای مطالعاتی است که در ۱۰ بیمارستان مطالعات آن انجام شد. خروجی این مطالعات بهسازی اجزای غیرسازه ای بیمارستان هاست که بر اساس آن آیین‌نامه با موضوع بهسازی اجزای غیرسازه‌ای تدوین شد. مقرر شد تا مطالعات انجام شده بر روی بیمارستان ساری انجام شود که امروز شاهد عملیات اجرایی آن هستیم.

به گزارش بلاغ، عملیات اجرایی بهسازی اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با هبیتات (کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد) آغاز شد.

این طرح که تحت‌عنوان بهتاب ۲ شناخته می‌شود در همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران (هبیتات) اجرا شده است.

فاز نخست بهتاب که فاز مطالعاتی بود در سال ۱۳۹۷ با حمایت ژاپن آغاز و انجام شد. فاز دوم نیز با وجود فراز و نشیب‌های فراوان تامین بودجه و بخشی از آن که فاز مطالعاتی بود انجام شد و هم اینک به فاز اجرایی رسیده است. در این فاز، مطالعات ۱۱ بیمارستان در کشور در همکاری با کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد انجام شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها در بخش اجرایی فاز دوم نیز از بین ۱۱ بیمارستانی که مطالعات‌ آنها انجام شد بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری به عنوان الگویی برای اجرای بهسازی اجزای غیرسازه‌ای انتخاب شد.

بر همین اساس نیز، با حضور سفیر ژاپن در ایران، معاون اقتصادی سفیر ژاپن، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری و آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران فاز اجرایی پروژه بهسازی اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان ساری آغاز شد.

بناست تا اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان ساری در برابر زلزله مقاوم‌سازی شود تا این بیمارستان به عنوان الگویی برای سایر بیمارستان‌های جدیدالاحداث یا بیمارستان‌های موجود باشد.

بر اساس اعلام مسئولان کشورمان، به نظر می‌رسد با توجه به نظر مثبت هبیتات، بهتاب ۳ در حجم گسترده‌تر با پوشش بیمارستان‌ها و مدارس انجام شود. همچنین دستورالعمل سراسری برای مقاوم سازی ساختمان‌های مهم همچون بیمارستان و مدارس در برابر زلزله تدوین خواهد شد که ملاک ساخت و ساز ساختمان‌های مهم بیمارستان و مدارس برای ارایه خدمات رسانی در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله خواهد بود.

یادآور می شود که بیمارستان‌ها و مدارس از جمله مراکز مهمی هستند که در مواقع بحران و بروز حوادث طبیعی همچون زلزله باید در خصوص اسکان و درمان زلزله زدگان و آسیب دیدگان امکان ارایه خدمات رسانی را داشته باشند بنابراین مقاوم سازی این مراکز برای تمامی کشورها و از جمله کشور ما حائز اهمیت است.

گفتنی است در جریان این بازدید، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران، اعضای هیات‌مدیره سازمان مجری، نرگس‌نژاد مدیرکل اجرایی مناطق ۵ و ۶، آرمان خورسنددبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲