تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۷۰۵۸۶
لیندسی گراهام از سناتورهای قدیمی جمهوری‌خواهان آمریکا در جلسه کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنای آمریکا نسبت به افزایش درآمدهای نفتی ایران ابراز نگرانی کرد.
۰
plusresetminus
سناتور ارشد آمریکایی: درآمد ایران بیشتر شده و ما هیچ غلطی نمی‌کنیم!
به گزارش بلاغ، جلسه استماع کمیته اعتبارات مجلس سنای آمریکا با موضوع چین، فرصتی شد که لیندسی گراهام فرصتی برای تکرار مواضع ضدایرانی خودش پیدا کند. این سناتور آمریکایی خطاب به «جینا رایموندو» وزیر تجارت آمریکا درباره روابط چین و ایران و خرید نفت سؤال کرد.
گراهام گفت: «خانم وزیر! بیایید به سراغ ایران برویم. آیا طبق قانون ایالات متحده، ایران کشور حامی تروریسم است؟» این سؤال با پاسخ «بله» وزیر تجارت آمریکا مواجه شد.

سناتور ایالت کارولینای جنوبی سپس سؤال کرد: «بسیار خوب آنها (ایران) کاملا تحت تحریم هستند، این‌طور نیست؟» جینا رایموندو هم به این سؤال پاسخ مثبت داد.
لیندسی گراهام سپس خطاب به وزیر تجارت آمریکا گفت: «آیا شما این را می‌دانستید که درآمد نفتی ایران در ماه گذشته 20 درصد افزایش یافته است؟»
وزیر تجارت آمریکا به این سؤال این‌طور جواب داد: «من می‌دانم که درآمد نفتی ایران افزایش یافته است.»
سناتور جمهوری‌خواه این بار وسط صحبت وزیر تجارت آمریکا پرید و خطاب به حاضران جلسه استماع گفت: « درآمد نفت ایران هر ماه 20 درصد بالا می‌رود چرا؟ به خاطر چین. این ایده که ما یک سیاست قوی در قبال چین داشته باشیم، مزخرف است؛ چرا که بودجه (آمریکا) در قبال چین بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد بلکه اراده ما برای ایستادن در برابر افرادی شبیه به چین است که بازدارندگی ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر من فکر می‌کنم که ما واقعا دچار دردسر و مشکل هستیم.»

وی در ادامه این نشست از وزیر دفاع آمریکا بابت کمبود کشتی‌های مورد نیاز نیروی دریایی این کشور و بودجه مدنظر دولت جو بایدن برای تولید کشتی‌ها به شدت گلایه کرد و گفت، برای بازدارندگی ایجاد کردن در برابر چین، آمریکا به کشتی و ناوهای بیشتری نیاز دارد.
گراهام اضافه کرد: «ما کاری را که باید بکنیم که چین بداند درباره حضورمان در حیاط خلوتشان (در دریای چین شرقی و جنوبی) جدی هستیم، انجام نمی‌دهیم.»

نماینده ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا در پایان سخنانش خطاب به دولت جو بایدن گفت: «به نظر من همه کارهایی که ما در این دو سال انجام داده‌ایم باعث جسورتر شدن تک تک بازیگران بد شده است و این موضوع با خروج آمریکا از افغانستان شروع شد.» وی افزود: «حالا ایرانی‌ها دارند تحت تحریم‌ها پول بیشتری به دست می‌آورند به جای اینکه پول کمتری داشته باشند و چین بزرگ‌ترین دلیل این موضوع است و ما هیچ غلطی برای (مقابله) با آن نمی‌کنیم.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷