تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۰۵۳۸
سخنگوی فراجا گفت: طرح عفاف و حجاب مأموریتی است که به پلیس واگذار شده و پلیس براساس وظایف ذاتی، قانونی و دینی به آن عمل خواهد کرد.
۰
plusresetminus
۹۳ درصد افراد با دریافت اولین پیامک کشف حجاب تمکین و همکاری کردند
به گزارش بلاغ؛ سردار سعید منتظرالمهدی در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که پلیس به عنوان ضابط و مجری قانون براساس مأموریت محوله از سوی وزارت کشور و قوه قضائیه موظف است در این حوزه اقدام کند، افزود: کشف حجاب در قانون به عنوان جرم شناخته شده و با توجه به این‌که پلیس ضابط قضایی است باید با جرم مشهود برخورد کند؛ طبیعتاً برای انجام هر مأموریتی روش‌های متعدد و متفاوتی متصور است و پلیس تلاش می‌کند برای انجام این مهم با رعایت کرامت انسانی و کمترین تزاحم و تقابل وظیفه خود را انجام دهد.

منتظرالمهدی درباره پیامک‌های ارسال شده به شهروندان در طرح عفاف و حجاب بیان داشت: بالغ بر ۹۲ تا ۹۳ درصد افرادی که برای بار اول به آنها پیامک کشف حجاب ارسال شد از موضوع تمکین کرده و در مرحله بعدی شاهد همکاری این افراد بودیم. وی در این خصوص که مأموریت پلیس در طرح عفاف و حجاب تا چه زمانی ادامه دارد گفت: تا زمانی که مأموریت بر عهده پلیس گذاشته شده است این روند ادامه دارد. سخنگوی پلیس با‌اشاره به مأموریت بیست و چند دستگاه در زمینه عفاف و حجاب ادامه داد: همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید پای کار بیایند؛ پلیس در این عرصه آخرین حلقه است اما متأسفانه کم‌کاری دستگاه‌های دیگر در این زمینه باعث شده است که پلیس در خط اول این میدان قرارگیرد.

منتظر المهدی تأکید کرد: اقدامات اجتماعی امری است رجحان یافته بر اقدامات انتظامی و امنیتی و پلیس تلاش می‌کند در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی به وظایف خود عمل کند. وی با بیان این‌که استفاده از روش‌های ایجابی، اقناعی و ترغیبی کماکان در دستورکار پلیس قرار داشته و صرفا با کسانی‌که اصرار به هنجارشکنی داشته باشند با استفاده از سازوکارهای انتظامی و قضایی اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که زنان و مردان کشور عزیزمان ایران عفیف هستند و با رعایت قوانین وهنجارهای پذیرفته شده جامعه اسلامی در ایجاد، بسط و گسترش امنیت در ابعاد مختلف از جمله امنیت روانی جامعه کمک خواهند کرد. باید سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و حراست‌ها هم در این زمینه پیشقدم شوند و به وظایف خود عمل کنند؛ اگرچه بسیاری از آنها، ادبیات و گفتمان لازم را ایجاد کرده‌اند لیکن باید زمینه‌های انجام آن را نیز ایجاد کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴