تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۷۰۴۷۸
وزیر ارتباطات با ‌اشاره به استفاده یک میلیون نفر از اینترنت کودکان گفت: خواهشم از مدیران مدارس این است که سرویس اینترنت کودکان را برای پدر و مادرها آموزش و توضیح دهند.
۰
plusresetminus
یک میلیون نفر از اینترنت کودکان استفاده کرده‌اند
به گزارش بلاغ؛ عیسی زارع‌پور در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور، در جمع خبرنگاران درباره میزان استقبال از اینترنت کودکان اظهار کرد: آخرین آماری که ما در این زمینه داریم این است که یک میلیون نفر از این خدمت استفاده کرده‌اند ولی ما یک جامعه بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم که آرزو داریم همه از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: هرچقدر استفاده بیشتر باشد، ‌اشکالات کار مشخص‌تر و روز‌به‌روز بهتر خواهد بود. خواهشم از همه مدیران مدارس این است که در انجمن اولیاء و مربیان این سرویس را برای پدر و مادرها آموزش و توضیح دهند.  وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که اینترنتی که مدارس به آن متصل می‌شوند، همان اینترنت کودکان است یا خیر، گفت: خیر این‌جا همان اینترنتی که در اختیار مدارس است، اینترنت معمولی است چون در اختیار معلمان و کادر مدرسه قرار دارد اما می‌توانند این سرویس را بر روی آن فعال کنند. 

زارع‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور هم از طریق فناوری فیبرنوری گفت: این اقدام برای آینده بچه‌هاست و این پروژه‌ای است که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند تا طی سه سال انجام شود. پروژه فیبر نوری زیرساخت آینده کشور است و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت این امکان برای ۲۰ میلیون خانوار فراهم شود.

وی افزود: در نظر داریم تا پایان سال جاری، پیشرفت پروژه به ۴۰ درصد برسد یعنی هشت تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار بگیرند. این اقدام باید ۱۰ سال قبل آغاز می‌شد. همچنین اگر بخواهیم نسل پنجم اینترنت را توسعه دهیم حتما باید آنتن‌های بی‌تی‌اس به فیبر وصل شوند.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این پروژه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است.
تقویت شبکه ملی با تجهیزات ایرانی
شبکه ملی داخل شهر و بین استانی درحال تقویت است و چهارشنبه همین هفته ۲۵ درصد به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور اضافه می‌کنیم اما نکته مهم این است که این کار با تجهیزات ۱۰۰ درصد ایرانی برای اولین بار انجام می‌شود. به عبارتی تا چند وقت قبل ما این تجهیزات را وارد می‌کردیم اما در حال حاضر این تجهیزات را در داخل کشور می‌‌سازیم و حتی آنها را صادر هم می‌کنیم که این اتفاق بزرگی است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴