کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

آمریکا همچنان قبله‌گاه جریان تحریف

19 ارديبهشت 1402 ساعت 10:21


به گزارش بلاغ؛ روزنامه آرمان ملی روز گذشته در مطلبی به قلم پیرموذن نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس نوشت: «دولت امروز از ضعف اقتصادی رنج می‌برد و فاصله بین دولت و مردم برحسب ظواهر محقق موجود رو به فزونی است.. در این مقطع‌، دورنما و چشم‌اندازی از گشایش‌های خارجی، اقتصادی با غایت به تشدید تحریم‌ها توسط آمریکا و اروپا، وجود ندارد. مجدد یادآوری می‌کنم هنر مدیران دولت در عصر ثبات تاریخ، پل زدن بین ملل و استفاده کافی و وافی و به موقع از میوه‌های مفید و پرثمر تعاملات سازندۀ بین‌المللی است.»
گفتنی است جریان تحریف در دولت قبل تاکید داشتند که به واسطه برجام تمامی تحریم‌ها یکباره لغو شده و رؤسای‌جمهور بعدی آمریکا نیز نمی‌توانند از توافق خارج شوند و آنچنان رونقی ایجاد می‌شود که دیگر مردم نیازی به پول یارانه نخواهند داشت. بر همین اساس تمامی مسائل از جمله گرانی، رکود، بیکاری و حتی آب خوردن مردم به مذاکره و توافق گره خورد. اما 8 سال بعد نه تنها تحریم‌ها رفع و مشکلات اقتصادی حل نشد بلکه انبوهی از مشکلات دیگر به علاوه 800 تحریم جدید دیگر برای دولت بعدی به ارث گذاشته شد. 
این جریان پاسخ نمی‌دهد که اگر راه‌حل مشکلات کشور در مذاکره و توافق با آمریکا بود پس چرا این معجزه و فتح‌الفتوح در دولت روحانی جواب نداد؟! اگر مدل برجام، راه‌حل رفع مشکلات بود، قطعا اثرات آن در دولت روحانی مشخص می‌شد؛ که نشد.
نکته دیگر اینکه همواره منظور جریان تحریف از تعاملات سازنده با دنیا فقط و فقط برقراری رابطه با آمریکائی‌ها و همچنان قبله آمال این جریان آمریکاست و الا در طی 20 ماه گذشته از زمان آغاز به کار دولت رئیسی ارتباط با همسایگان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت. این دولت با پرهیز از کدخدا‌سازی، گسترش ارتباط در منطقه (خاورمیانه) را برای افزایش اعتبار و برد نفوذ ایران در مسائل سیاسی-اقتصادی یکی از راهکارهای موثر در زمینه سیاست خارجی دانسته و علاوه ‌بر اتصال اقتصاد کشور به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا از جمله پیمان‌شانگهای‌، اکو و.. از سرگیری ارتباط با عربستان و گسترش ارتباط با محور مقاومت یا دیگر کشورهای منطقه شاهدی بر این ادعاست. همچنین در کنار ارتباط گسترده منطقه‌ای‌، ارتباط با غرب نیز مد نظر است اما نشاط سیاسی، ثبات اقتصادی و حیات فرهنگی منوط به ارتباط با اروپا و آمریکا نگشته و راه‌حل‌های جایگزین و نقشه رزرو در برنامه‌های این دولت مشهود و نمایان است.

تجلیل روزنامه اصلاح‌طلب از جریان منحرف «نهضت آزادی»! 
روزنامه سازندگی دیروز در سرمقاله خود با عنوان «سناریوهای محتمل» به تحلیل وضع سیاسی کشور در رابطه با انتخابات 1402 مجلس پرداخته و در انتها ورود نهضت آزادی به عرصه انتخابات را راهکاری برای آنچه «نفی نهاد انتخابات» می‌نامد دانسته است. نگارنده این سرمقاله نوشته است: « نهضت آزادی ایران در طول چهار دهه گذشته به رغم آنکه در برخی موارد در انتخابات مشارکت نداشته و کاندیدایی معرفی نکرده ‌اما همواره بر رصد جامعه و حضور آگاهی‌بخش و مطالبه‌گرایانه تاکید داشته است که به ضرورت ارتقای امید اجتماعی و پرهیز از انفعال سیاسی باور دارد. این مشی می‌تواند در شرایط کنونی نیز که از یک سو «براندازان» و از سوی دیگر «اقتدارگرایان» و بلکه «نفوذی‌ها» در امر جمهوری‌ستیزی به توافق رسیده‌اند مورد استفاده قرار گیرد و ضمن تاکید بر دمکراتیزاسیون و تبیین شرایط حداقلی مشارکت سیاسی مانع نفی نهاد انتخابات شود.»
گفتنی است در رابطه با گروهک منحله نهضت‌آزادی و انحرافات عمیق آن مطالب زیادی است که در این نوشتار تنها به سخنان امام راحل(ره)درباره این جریان در نامه‌ای که مورخ 30 بهمن 66 به وزیر کشور وقت نگاشته‌اند اکتفا می‌شود.
امام خمینی(ره) در این نامه تاریخی می‌فرمایند:« در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به‏‎ ‎‏وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پروندۀ این نهضت و همین طور‏‎ ‎‏عملکرد آن در دولتِ موقتِ اولِ انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی‏‎ ‎‏طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار‏‎ ‎‏نکرده است.»
ایشان همچنین می‌فرمایند:«به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای‏‎ ‎‏نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده‏‎ ‎‏کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت‏‎ ‎‏موقت باقی مانده بودند ملت‌های مظلوم به‌ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و‏‎ ‎‏مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که‏‎ ‎‏قرنها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت‏‎ ‎‏برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار‏‎ ‎‏آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با‏‎ ‎‏دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد‏‎ ‎‏عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز‏‎ ‎‏مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است.‏»
 


کد مطلب: 470365

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/470365/آمریکا-همچنان-قبله-گاه-جریان-تحریف

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com