تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
کد مطلب : ۴۷۰۳۳۸
۰
plusresetminus
۳ خبر برگزیده و ویژه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه
اسرائیل: شاید دو سال دیگر بتوانیم پهپاد‌های ایران را مهار کنیم(!)
یک روزنامه صهیونیستی از قول مقام ارشد دفاعی اسرائیل می‌گوید: لیزرهای «آینده» اسرائیل می‌توانند پهپادهای ایرانی را سرنگون کنند. البته آینده مورد ادعا، دست‌کم دو سال دیگر است!
به گزارش صدای آمریکا، ارتش اسرائیل در حال تقویت توان دفاعی خود با استفاده از فن‌آوری‌های مبتنی بر «هوش مصنوعی» است. دنی گلد، مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه دفاعی ارتش اسرائیل گفت که اسرائیل، آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی برای هدف قرار دادن مجموعه‌ای از راکت‌ها و پهپادها، از جمله پهپادهای ساخت حکومت ایران، انجام داده است.
روزنامه جروزالم‌‌پست به ‌نقل از رئيس بخش تحقیقات و توسعه دفاعی ارتش اسرائیل نوشت: اسرائیل با استفاده از فناوری «هوش مصنوعی» در حال تقویت توانایی‌های نظامی خود است.
مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه دفاعی ارتش اسرائیل، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش «هوش مصنوعی» دانشگاه تل‌‌آویو گفت که وزارت دفاع اسرائیل در حال تکمیل و توسعه نسل بعدی لیزرهای نظامی است.
او در مورد آزمایش‌های موفقیت‌آمیز متعدد برای انهدام موشک‌ها گفت: «با یک سیستم تسلیحات لیزری بسیار پیشرفته ما همین کار را برای خمپاره‌ها، موشک‌ها و پهپادها انجام داده‌ایم، مانند پهپادهای ایرانی که به اوکراین می‌فرستند. ما می‌توانیم آنها را ساقط کنیم.»
آویو کوخاوی، رئیس سابق ارتش اسرائیل، ماه گذشته در مصاحبه‌ای به جروزالم‌پست گفت: «سیستم دفاع لیزری واقعاً خبر خوبی است. هم زمینی و هم هوایی خواهد بود. ما انتظار داریم که سیستم‌هایی را تا دو سال دیگر، در امتداد مرز نوار غزه مستقر کنیم تا کارایی این ابزار را آزمایش کنیم. اگر این آزمایش جواب دهد و ما را به ادغام و تقویت سیستم دفاعی لیزری طی دو سال برساند، با حداکثر سرعت ممکن آن را در سراسر شمال مستقر می‌کنیم. نمی‌توانم زمان مشخصی اعلام کنم. نمی‌خواهم خوشبین یا بدبین باشم.»
فضا‌‌سازی تبلیغاتی صهیونیست‌ها در حالی است که صهیونیست‌ها و متحدان آمریکایی آنها در مقابل حمله موردی پهپاد‌ها به اماکن و ادوات آنها در مناطق مختلف ناتوان بوده‌اند. پهپاد‌های ایرانی به کار گرفته شده در سایر مناطق نیز کارایی خود را نشان داده‌اند و سیستم‌های پهپادی و راداری آمریکا و صهیونیست‌ها نتوانسته به کار دفاع بیاید.
در همین حال، یک گزارش اطلاعاتی آمریکا می‌گوید که ایران، رهبر تولید پهپادهای ارزان و مرگبار و موثر در جهان است.
به گزارش روزنامه گاردین، تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نشان دادند که چگونه ایران از یک بازیگر پهپادی منطقه‌ای در خاورمیانه به یک بازیگر جهانی تبدیل شده است. ایران از جنگ اوکراین به‌عنوان ویترینی برای فناوری‌های خود استفاده می‌کند و این کشور در حال ظهور به‌عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و کشنده است.
گاردین نوشت: تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نشان دادند که چگونه ایران از یک بازیگر پهپادی منطقه‌ای در خاورمیانه به یک بازیگر جهانی و مهم‌‌ترین حامی نظامی مسکو در جنگ تبدیل شده است. پهپادهای ایرانی مورد استفاده در حملات در خاورمیانه دارای تمام ویژگی‌های مهم پهپادهای مورد استفاده در جنگ اوکراین هستند.
ایران سه مدل پهپاد به روسیه عرضه کرده: پهپادهای انتحاری یک‌بار مصرف شاهد 131 و 136 که توسط مسکو به‌عنوان جایگزین ارزان‌تر برای موشک‌های کروز استفاده می‌شود و پهپاد چندمنظوره مهاجر-6 که می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات و حمل محموله موشک مورد استفاده قرار گیرد.
وزارت خارجه ایران با رد فروش پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین، گفته پیش از جنگ اوکراین و در راستای همکاری‌های فنی و نظامی با روسیه، پهپادهایی به این کشور فروخته است.
گاردین افزود: تحلیلگران معتقدند که تهران به سرعت در حال جمع‌آوری اطلاعات میدانی از عملکرد پهپادهایش در جنگ اوکراین برای برنامه توسعه و بهبود پهپادهای خود است. با تأکید بر نگرانی‌های فزاینده، گزارش‌های اخیر از ایران نشان می‌دهد که تهران معتقد است بازار قابل‌توجهی برای پهپادهایش، از جمله چین، وجود دارد. وب‌سایت خبری المانیتور اخیرا نقل قول‌هایی از یک مقام اطلاعاتی نظامی ایران را گزارش کرده که چشم‌انداز فروش پهپادها را توصیف می‌کند و نشان می‌دهد که ده‌ها کشور علاقه‌مند به خرید پهپادهای ایرانی هستند.

رسولی: روحانی فاقد پایگاه مردمی برای ورود به انتخابات مجلس است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که روحانی فاقد پایگاه اجتماعی است و بخش عمده‌ای از پایگاه گذشته را از دست داده است.
سیدحسن رسولی می‌گوید: برای روحانی، ذخیره‌ای که بتواند سازمان رای برای طرفداران خود تجهیز کند ندارد و از بین رفته است.
عضو بنیاد امید ایرانیان در گفت‌و‌گو با «آنا»، درباره به احتمال حضور لیستی منتسب به روحانی در انتخابات مجلس گفت: او و همراهانش در صورت تداوم اوضاع کنونی کشور، ورود موثری به انتخابات مجلس در سطح ملی پیدا نمی‌کند.
عضو سابق شورای شهر تهران، با بیان اینکه از روحانی شخصاً ورودی به انتخابات مجلس نخواهد داشت، گفت: روحانی اگر مواضع و رفتار چهارساله اول را تا پایان هشت ساله دوران ریاست جمهوری ادامه می‌داد، می‌توانست در دوران پساریاست‌جمهوری خود نیز به‌عنوان یک شخصیت موثر و بانفوذ در عرصه سیاست کشور منشأ اثر باشد. اما به‌دلیل تغییر رفتار و منش سیاسی که او در چهارساله دوم داشت، بخش اعظم پایگاه‌های اجتماعی و سازمان رأی خود را- که جریان اصلاحات در سراسر کشور بود- از دست داد.
قائم‌مقام و سخنگوی ستاد محمدرضا عارف در انتخابات 92، یادآور شد: برخلاف چهارساله اول که روحانی دستاورد‌های خوبی در عرصه اقتصادی داشت‌، در چهارساله دوم با خطا‌های راهبردی که وی و «حواریون او» مرتکب شدند عملا نتوانست به مهم‌ترین وعده انتخاباتی خود که سرانجام رساندن نهایی فرجامِ برجام بود نائل آید.
وی خاطرنشان کرد: عملا روحانی ذخیره‌ای که بتواند سازمان رأی برای طرفداران خود تجهیز کند ندارد و از بین رفته است.
رسولی همچنین درباره آرایش سیاسی انتخابات ۱۴۰۲، گفت: به نظر من هنوز افق روشنی برای فضای انتخاباتی که عملا از اوایل مهر آغاز می‌شود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد. فعلا مسئله اصلی جامعه امروز ایران، مسئله گرانی، فقر و معیشت است.
یادآور می‌شود رسولی در گذشته هم عنوان کرده بود که مقبولیت روحانی به زیر ده درصد رسیده است.

بستری می‌شود؟ یا به خود و اطرافیان آسیب می‌زند؟!
بیش‌فعالی یکی از دلقک‌های اپوزیسیون به رفتار‌های جنون‌آمیز و افسردگی شدید ختم شده است.
در حالی که مصی علی‌نژاد برای گران فروختن خود به کارفرماهای غربی ادعا کرده بود جمهوری اسلامی می‌خواهد او را بدزد یا بکشد، خبرها و گزارش‌های منتشره از وخامت وضعیت روحی وی حکایت می‌کند.
وی پس از آن که سال گذشته با برخی مقامات غربی - مانند مایک پمپئو رئیس بدنام سیا در دولت ترامپ- عکس یادگاری گرفت و تنگدستی این محافل در اپوزیسیون‌پروری برای ایران را به رخ کشید، تدریجا از کانون توجهات رسانه‌های اپوزیسیون بیرون افتاد. علت هم در سرنگونگی نمایشی بود که به نام براندازی به راه انداخته بودند اما چند ماه بعد، اسباب طنز و تمسخر و تحقیر اپوزیسیون قدیمی را فراهم کرده بود.
خالی‌بندی فراوان، فریب برخی گروه‌های اپوزیسیون و بالا کشیدن بخشی از بودجه‌های دریافتی از دولت آمریکا در کنار انگشت نما شدن اپوزیسیون، موجب بی اعتمادی به مصی علی‌نژاد و حاشیه‌نشینی و افسردگی مصی علی‌نژاد شد.
او آخرین بار در اثر فشار روانی شدید، به داخل ساختمان خالی سازمان ملل رفت و عکسی از خود پشت تریبون و رو به صندلی‌های خالی سالن گرفت و آن را منتشر کرد. انتشار این تصویر، هر چند سوژه خنده برخی ناظران شد، کارشناسان مطلع در امور روان شناسی و روان پزشکی را به این تحلیل رساند که افسردگی سابقه دار علی‌نژاد به حد بحرانی رسیده است. فرد در چنین مرحله ای از به‌هم ریختگی روانی، ممکن است به خود یا افراد پیرامون خود آسیب برساند. این وضعیت به هم ریخته علی‌نژاد، متعاقب آن تشدید شده که بسیاری از فراخوان‌های تجمع در آمریکا و اروپا، حتی با حضور افرادی به تعداد انگشتان دو دست انجام شد و بی‌پشتوانگی روسای جدید و خودخوانده اپوزیسیون را به رخ کشید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴