تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۷۰۱۳۱
در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب بانکی تجاری‌‌سازی شده و ۱۵ بانک باقی مانده به سامانه تفکیک حساب‌های تجاری بپیوندند.
۰
plusresetminus
۱۲ میلیون حساب تجاری فرارکننده از مالیات شناسایی شده است
به گزارش بلاغ؛ طبق اعلام بانک مرکزی، حسن میرزاپور؛ مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی با بیان اینکه تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری از دی‌ماه ۱۴۰۱ با همکاری سازمان امور مالیاتی عملیاتی‌‌سازی شده است، تصریح کرد: طی مدت چهار ماه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری‌‌سازی شده است که از این تعداد سهم افراد حقوقی دو میلیون و ۳۰۰ هزار حساب و سهم افراد حقیقی ۱۰ میلیون حساب است.

وی در توضیح فرآیند انجام و پیاده‌‌سازی این پروژه گفت: سازمان امور مالیاتی پس از انجام بررسی‌های لازم، پرونده مالیاتی برای یک حساب تشکیل می‌دهد و این موضوع را به‌صورت سیستمی به بانک مرکزی اعلام می‌کند و بلافاصله بانک مرکزی نیز این حساب را به بانک مربوطه اعلام می‌کند و بانک نیز ملزم است آن حساب را به عنوان حسابی تجاری در نظر گیرد و الزامات مرتبط با حساب تجاری را بر روی آن اعمال کند.

مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی با بیان اینکه برای حساب‌های تجاری مشوق‌هایی در شبکه بانکی در نظر گرفته شده، افزود: از جمله این موارد می‌توان به تسهیل در صدور دسته چک، افزایش سقف برداشت از حساب و تحفیف کارمزدهای برخی خدمات بانکی اشاره کرد.
میرزاپور خاطرنشان کرد: متأسفانه ۱۵ بانک هنوز به این سیستم نپیوستند و در حال پیگیری‌های لازم هستیم تا این تعداد از بانک‌ها به سامانه تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری بپیوندند؛ چراکه به‌واسطه نپیوستن این تعداد بانک‌ها مشکلاتی در امور مالیاتی حساب‌های تجاری ایجاد شده است.

گفتنی است، تفکیک حساب‌های بانکی شخصی و تجاری با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی می‌گیرد.

همچنین به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین؛ رئیس کل این بانک در مکاتبه‌ای با معاون ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: «در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی و براساس اطلاعات کسب‌شده درخصوص نحوه تامین ارز توسط برخی شرکت‌های واردکننده، از این تاریخ به بعد تخصیص ارز به همه شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند، ممنوع است. بدون تایید اینجانب هیچ‌گونه تخصیصی به این شرکت‌ها صورت نپذیرد.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴