تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۴۶۹۷۸۴
۰
plusresetminus
۴ خبر برگزیده و ویژه شنبه ۲۶ فروردین‌ماه
وبسایت رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) در گزارشی نوشت: نگاه رسانه‌های اسرائیل در روزهای اخیر، متوجه وضعیت حاد امنیتی کم‌سابقه‌ای بود که در ایام عید پسح، جشن فطیر و بهار، زیروبم زندگی روزانه و نهادهای نظامی و امنیتی و صحنۀ سیاست و دولت را درگیر خود کرد.
رادیو فردا می‌نویسد: حملات پیاپی راکتی از سوریه، لبنان و غزه در کنار حملات مسلحانه یا تعرض‌ها از نوع غیرمسلحانه علیه جان اسرائیلی‌ها وضعیتی ایجاد کرد که تاکنون به‌طور زنجیره‌ای و با چنین سرعتی مشاهده نشده بود. رسانه‌ها ضمن بررسی «کارنامه ناموفق» صد روز نخست از ششمین دولت بنیامین نتانیاهو تأکید کردند که در میانه ادامه درگیری‌های سیاستمداران، مردم به حال خود رها شده‌ و اسرائیل ضعیف شده است.
هرچند شلیک راکت‌ها از سوریه در پی حملات هوایی پیاپی منتسب به اسرائیل در سوریه علیه ایران و متحدین آن بود، اما بحران داخلی و مرزها ظاهراً بر سر دفاع از قداست «حرم شریف» و پس از انتشار تصاویر و فیلم‌های حضور نیروهای پلیس اسرائیل در داخل مسجدالاقصی و خشونت پلیس با معتکفان در الاقصی آغاز شد.
در این شرایط، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که حتی بدون آمریکا اسرائیل آماده است به ایران حمله کند. اما بسیاری از تحلیلگران در رسانه‌های اسرائیل گفتند واکنش محدود ارتش به حملات متعدد راکتی از سوریه و لبنان و غزه نشان داد که اسرائیل از درگیر شدن در چند جبهه نگرانی عمیق دارد؛ امری که چندان امکان نمی‌دهد که به اقدام واقعی و وسیع علیه حزب‌الله دست بزند، ایران دیگر به جای خود.
تال لِو- رام در روزنامه معاریو نوشت: اسرائیل با اعلام این‌که حزب‌الله از قصدِ فلسطینیانِ عضو شاخه حماس در لبنان برای حمله راکتی به اسرائیل «خبر نداشته»، خود را به «گیجی» می‌زند حتی اگر خبرِ منابع امنیتی در مورد بی‌خبری حزب‌الله حقیقتاً درست بوده باشد. در شرایطی که اکثر وزیران عضو کابینه سیاسی- امنیتی بی‌تجربه هستند، می‌توان منطق تصمیم اتخاذشده در کابینه را درک کرد که نشان می‌دهد دولت در این مرحله علاقه‌ای ندارد وارد جنگی شود که پای حزب‌الله هم به آن کشیده شود.
ژنرال ذخیره عاموس یادلین، فرمانده اسبق سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، در سایت ماکو برای شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نوشت: دولت اسرائیل واکنش ملایمی را در قبال وضعیت روزهای اخیر در پیش گرفت ولی عملاً دست دشمنان خود، ایران و حماس و حزب‌الله، را باز گذاشت.
آوی ایساساخاروف، تحلیلگر سیاسی و امنیتی، در مقاله‌ای با عنوان «از کرامات سوء محاسبات در خاورمیانه» در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «حماس مشتاق است که نه مرزهای غزه با اسرائیل بلکه مرزهای شمال اسرائیل از راه جنوب لبنان را به آتش بکشد. ایران اتفاقاً مایل است که باریکه غزه شعله‌ور شود تا حزب‌الله و لبنان در امان بمانند و نگاه‌ها از نفوذ ایران از سوریه منحرف شود... حماس فرض کرده که دولت نتانیاهو گرفتار بحران عمیق داخلی است، از جنگ با حزب‌الله هراسان است و نمی‌خواهد در حالی که مردم اسرائیل در عید «پسح» هستند، وارد جنگ شود، آن‌ هم در حالی که مشروعیت بین‌المللی این دولت صفر است و حمایت داخلی از آن نیز به پایین‌‌ترین حد خود رسیده است. 
پروفسور ایال زیسر، کارشناس خاورمیانه و معاون ریاست دانشگاه تل‌آویو هم معتقد است که دولت کنونی اسرائیل در دوره کوتاهی که سر کار است، تمامی دوستان عرب را از خود دور و رابطه راهبردی‌اش با واشینگتن را تضعیف کرد. درحالی‌که خاورمیانه منتظر اسرائیل نمانده و به سوی نظم جدیدی پیش می‌رود که در آن عربستان و سایر کشورهای عرب در حال بهبود رابطه با ایران و سوریه هستند.
ایال زیسر در ادامه نوشت: جای شگفتی نیست که ایران و شریکانش سعی دارند اسرائیل را در غزه، مسجدالاقصی، لبنان و سوریه به چالش بکشند. اسرائیل غرق در معضلات داخلی خود به یکی از کشورهای مشکل‌دار منطقه تبدیل شده که در آن سیاست خارجی و امنیتی به نبرد میان حکومت و مخالفانش به گوشه رانده می‌شوند. همسایگان جشن گرفته‌اند ولی ما نه‌تنها به مهمانی دعوت نشده‌ایم بلکه یکی از غذاهای این جشن هستیم».
باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی وب‌سایت والانیوز که مطالب او در وب‌سایت آمریکایی اکسیوس نیز منتشر می‌شود، جزئیات نشست کابینه بنیامین نتانیاهو درخصوص واکنش اسرائیل به رویدادهای امنیتی جاری را فاش کرد.
به‌ نوشته باراک راوید، در این نشست هرتسی لوی، رئیس ستاد ارتش، معتقد بوده اگر اسرائیل حمله‌ای وسیع در واکنش به حملات راکتی شلیک‌شده از لبنان انجام دهد، یک درگیری همه‌جانبه رخ خواهد داد. اما داوید بارنئا، رئیس موساد، با این استدلال که حزب‌الله در هر حال به هر حمله اسرائیلی پاسخ خواهد داد، خواهان انجام حملاتی گسترده علیه دولت لبنان و سازمان حزب‌الله شده و در نهایت نتانیاهو نظر رئیس ستاد را پذیرفته است.
وزیران تندرویی که رهبر احزاب مذهبی و راست افراطی هستند و برای اولین‌بار در دوران کار سیاسی خود عضو کابینه امنیتی- نظامی شده‌اند، هرچند تصمیم بنیامین نتانیاهو را پذیرفتند اما در پایان نشست سریعاً به انتقاد از تصمیمات پرداختند.
بنیامین نتانیاهو خود در واکنش به تمامی انتقادها، با برگزاری یک نشست خبری که از آغاز کار دولت کنونی‌اش سابقه نداشت، تمامی ناکامی‌های امنیتی دوره اخیر را متوجه اپوزیسیون کرد و گفت: از یائیر لاپید پرسیدم وقتی می‌گویی «اسرائیل رو به فروپاشی است»، آیا دشمنان از این گفته شادمان نمی‌شوند و برای امنیت اسرائیل نقشه نمی‌کشند؟
پروفسور مردخای کیدار، افسر پیشین نهادهای اطلاعاتی و از مهره‌های بارز راستگرایان اسرائیل هم، یک گام فراتر از وضعیت کنونی نهاده و با در نظر داشتن چشم‌انداز حمله از سوی متحدین ایران از خاک عراق و یمن، هشدار داده که حملات ترکیبی از سوریه، عراق، لبنان، یمن و غزه به داخل اسرائیل، که او آن را «سناریوی روز قیامت» نامیده، می‌تواند «در آینده قابل پیش‎‌بینی» کاملاً محتمل باشد؛ همان چیزی که «ایران الان در حال برنامه‌ریزی آن است».
مردخای کیدار نوشته است حملات موشکی و پهپادی هماهنگ یک تئوری خیالی نیست. مردم اسرائیل اگر خواهان ادامه حیات کشور خود هستند، باید «از نظر ذهنی و مادی، برای جنگ با اختاپوس ایرانی که توانسته بر کشورهای شکست‌خورده مجاور اسرائیل کنترل یابد، آماده شوند».
 
«اصلاح‌طلبان در دو انتخابات 98 و 1400، به‌دلیل نداشتن سرمایه اجتماعی شکست خوردند، نه رقابتی‌نبودن انتخابات.»
محمدکاظم انبارلویی در واکنش به فرافکنی اخیر حسن روحانی درباره انتخابات و کاهش مشارکت مردم به نامه‌نیوز گفت: «امسال سال انتخابات است و مردم در پایان سال برای انتخاب نمایندگان مجلس و شوراها پای صندوق‌های رأی می‌آیند و طبیعی است که یک رقابتی در کشور شکل بگیرد و یک ضلع این رقابت اصلاح‌طلبان‌اند. آنها در دوران آقای روحانی تورم 60 درصدی و میزان بدهی‌های کلان از خود به‌جا گذاشتند و وعده‌هایشان درباره برجام هم محقق نشد تا جایی که محبوبیت روحانی در سال1400 به شش درصد رسید. مردم همت کردند و طور دیگری دست به انتخابات زدند و دولت سیزدهم و مجلس یازدهم هم بسیاری از مشکلات را رفع کردند اما در حوزه اقتصاد مشکلات زیاد است. با این حال دولت بدون حاشیه‌‌سازی کار می‌کند».
او ادامه داد: یکی از توفیق‌های دولت آقای رئیسی گسترش روابط خارجی منهای آمریکا و سه کشور شرور اروپایی است و دیدیم که روابط ما با روسیه و چین به‌شدت گسترش یافت و حالا هم با عربستان به توافق رسیدیم و ارتباطات منطقه‌ای‌مان را گسترش داده‌ایم. این توفیق‌ها باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی دولت شده و اصلاح‌طلبان از این شرایط استقبال نمی‌کنند».
این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای روحانی در دیدار نوروزی خود گفته بود اگر خواهان تحول هستیم باید انتخابات آزاد و رقابتی در جریان باشد و مانند سال 98 و 1400 نباشد. او بی‌‌مهری می‌کند زیرا خودش هم از چارچوب همین انتخابات رئیس‌جمهور شد و زیر سؤال بردن انتخابات از سوی او زیر سؤال ‌بردن انتخاب ‌شدن خودش هم هست. واقعیت این است اصلاح‌طلبان در دو انتخابات 98 و 1400 به‌دلیل نداشتن سرمایه اجتماعی شکست خوردند، نه رقابتی ‌نبودن انتخابات».
انبارلویی گفت: اکنون مسئله اصلی کشور اقتصاد است و اگر کسانی می‌خواهند خود را برای انتخابات پیش‌رو آماده کنند باید راه‌حل‌های واقعی برای رفع مشکلات اقتصاد ارائه دهند نه این سیاست‌بازی‌ها که مورد اقبال مردم نیست.
عبدالحمید اسماعیل زهی در ادامه خوش خدمتی‌هایش به رژیم رو به زوال صهیونیستی، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد!
 
 
 
 
دیروز در حالی که سراسر شهرهای کشورمان و بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در روز قدس بود، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت:به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد(!)
وی بدون اشاره به فتح قلعه خیبر، انجام چند جنگ با یهودیان خیانتکار و تاراندن آنها از اطراف مدینه به دستو.ر پیامبر اعظم(ص) گفت: در اسلام اعتدالی، افراط‌گرایی و تنگ‌نظری جایی ندارد. بنده در گذشته مطلبی بیان کردم که در دین اسلام قرائت‌های مختلفی وجود دارد و بهترین قرائت «اسلام اعتدالی» است و اعتقاد ما به اسلام اعتدالی و دوری از افراط و تفریط است. در تمام ادیان؛ یهودیت و مسیحیت افراط و تفریط بوده و در دین اسلام هم بعضی از مسلمانان گرفتار افراط و تفریط هستند، اما قرائت اسلام اعتدالی همان روش درست است.
وی افزود: اسلامی که آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم آوردند در آن افراط و تفریط نبوده است. اسلامی که قرآن مطرح کرده اسلام اعتدالی است. تندروی و افراط‌گرایی در اسلام درست نیست و به اسلام و مسلمانان در تمام جهان ضربه زده‌ است. تندروی به یهودیت و یهودی‌ها ضربه زده است. ما به یهودی‌ها مخصوصا آنهایی که به حکومت رسیده‌اند توصیه می‌کنیم که اعتدال و میانه‌روی را اختیار کنند و هیچ‌کسی در فکر زدن و نابودکردن دیگران نباشد، بلکه همۀ دنیا باید دنبال صلح باشد. اسلام اعتدالی هم اسلام صلح است.
این سخنان در حالی است که عبدالحمید در گذشته به اشغالگری صهیونیست ها اذعان داشته و بنابراین دعوت به صلح و سازش با غصب کنندگان سرزمین فلسطین (آن هم در روز قدس) هیچ معنایی جز پادویی برای سرویس جاسوسی موساد ندارد.
وی بهمن 1401 نیزضمن دفاع از حزب صهیونیستی بهائیت خواستار صلح با اسرائیل شده بود.وی گفته بود: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»
این اظهارات سخیف در حالی است که عبدالحمید در گذشته بارها بر مبنای واقعیت‌های غیر قابل انکار، رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر و تروریست و جنایتکار که چند ده سال است به جنایت در سرزمین اشغال شده فلسطین می پردازد، معرفی کرده و همچنین صهیونیسم جهانی را بنیانگذار امپریالیسم در جهان معرفی کرده است.
بدین‌ترتیب باید از این مفتی مذبذب پرسید آیا در اظهارات اخیر، بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) حکم می‌کند که یهود را بدترین و شدیدترین دشمنان می‌داند، یا بر اساس اسلام آمریکایی و اسلام اسرائیلی که بهائیت را تحت پوشش قرار داده و اتفاقا عبدالحمید هم از همان بهائیان حمایت می‌کند؟!
گفتنی مواضع آمریکایی و صهیونیستی عبدالحمید مورد اعتراض بسیاری از علمای اهل سنت قرار گرفته است.
یادآور می‌شود وی که تا همین اواخر آموزش زنان را مشروط به ایجاد تفکیک جنسیتی می‌کرد، حجاب را امری واجب می‌دانست، بیرون رفتن زنان را منوط به آویختن برقع می‌کرد، گوش دادن بدون ضرورت به سخنرانی زنان برای مردان را جایز نمی‌دانست و طالبان را گروهی ریشه‌دار تلقی می‌کرد که از حمایت‌های مردمی برخوردار است و برای آنان آرزوی نصرت داشت، ناگهان پای زنان بی‌حجاب را به مسجد مکی باز کرده و از پروژه صهیونیستی- آمریکایی کشف حجاب (عفاف زدایی از بانوان ایران) حمایت کرد.
 
عبدالحمید اسماعیل زهی در ادامه خوش خدمتی‌هایش به رژیم رو به زوال صهیونیستی، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد!
 
 
 
 
دیروز در حالی که سراسر شهرهای کشورمان و بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در روز قدس بود، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت:به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد(!)
وی بدون اشاره به فتح قلعه خیبر، انجام چند جنگ با یهودیان خیانتکار و تاراندن آنها از اطراف مدینه به دستو.ر پیامبر اعظم(ص) گفت: در اسلام اعتدالی، افراط‌گرایی و تنگ‌نظری جایی ندارد. بنده در گذشته مطلبی بیان کردم که در دین اسلام قرائت‌های مختلفی وجود دارد و بهترین قرائت «اسلام اعتدالی» است و اعتقاد ما به اسلام اعتدالی و دوری از افراط و تفریط است. در تمام ادیان؛ یهودیت و مسیحیت افراط و تفریط بوده و در دین اسلام هم بعضی از مسلمانان گرفتار افراط و تفریط هستند، اما قرائت اسلام اعتدالی همان روش درست است.
وی افزود: اسلامی که آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم آوردند در آن افراط و تفریط نبوده است. اسلامی که قرآن مطرح کرده اسلام اعتدالی است. تندروی و افراط‌گرایی در اسلام درست نیست و به اسلام و مسلمانان در تمام جهان ضربه زده‌ است. تندروی به یهودیت و یهودی‌ها ضربه زده است. ما به یهودی‌ها مخصوصا آنهایی که به حکومت رسیده‌اند توصیه می‌کنیم که اعتدال و میانه‌روی را اختیار کنند و هیچ‌کسی در فکر زدن و نابودکردن دیگران نباشد، بلکه همۀ دنیا باید دنبال صلح باشد. اسلام اعتدالی هم اسلام صلح است.
این سخنان در حالی است که عبدالحمید در گذشته به اشغالگری صهیونیست ها اذعان داشته و بنابراین دعوت به صلح و سازش با غصب کنندگان سرزمین فلسطین (آن هم در روز قدس) هیچ معنایی جز پادویی برای سرویس جاسوسی موساد ندارد.
وی بهمن 1401 نیزضمن دفاع از حزب صهیونیستی بهائیت خواستار صلح با اسرائیل شده بود.وی گفته بود: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»
این اظهارات سخیف در حالی است که عبدالحمید در گذشته بارها بر مبنای واقعیت‌های غیر قابل انکار، رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر و تروریست و جنایتکار که چند ده سال است به جنایت در سرزمین اشغال شده فلسطین می پردازد، معرفی کرده و همچنین صهیونیسم جهانی را بنیانگذار امپریالیسم در جهان معرفی کرده است.
بدین‌ترتیب باید از این مفتی مذبذب پرسید آیا در اظهارات اخیر، بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) حکم می‌کند که یهود را بدترین و شدیدترین دشمنان می‌داند، یا بر اساس اسلام آمریکایی و اسلام اسرائیلی که بهائیت را تحت پوشش قرار داده و اتفاقا عبدالحمید هم از همان بهائیان حمایت می‌کند؟!
گفتنی مواضع آمریکایی و صهیونیستی عبدالحمید مورد اعتراض بسیاری از علمای اهل سنت قرار گرفته است.
یادآور می‌شود وی که تا همین اواخر آموزش زنان را مشروط به ایجاد تفکیک جنسیتی می‌کرد، حجاب را امری واجب می‌دانست، بیرون رفتن زنان را منوط به آویختن برقع می‌کرد، گوش دادن بدون ضرورت به سخنرانی زنان برای مردان را جایز نمی‌دانست و طالبان را گروهی ریشه‌دار تلقی می‌کرد که از حمایت‌های مردمی برخوردار است و برای آنان آرزوی نصرت داشت، ناگهان پای زنان بی‌حجاب را به مسجد مکی باز کرده و از پروژه صهیونیستی- آمریکایی کشف حجاب (عفاف زدایی از بانوان ایران) حمایت کرد.
عبدالحمید اسماعیل زهی در ادامه خوش خدمتی‌هایش به رژیم رو به زوال صهیونیستی، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد!
دیروز در حالی که سراسر شهرهای کشورمان و بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در روز قدس بود، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت:به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد(!)
وی بدون اشاره به فتح قلعه خیبر، انجام چند جنگ با یهودیان خیانتکار و تاراندن آنها از اطراف مدینه به دستو.ر پیامبر اعظم(ص) گفت: در اسلام اعتدالی، افراط‌گرایی و تنگ‌نظری جایی ندارد. بنده در گذشته مطلبی بیان کردم که در دین اسلام قرائت‌های مختلفی وجود دارد و بهترین قرائت «اسلام اعتدالی» است و اعتقاد ما به اسلام اعتدالی و دوری از افراط و تفریط است. در تمام ادیان؛ یهودیت و مسیحیت افراط و تفریط بوده و در دین اسلام هم بعضی از مسلمانان گرفتار افراط و تفریط هستند، اما قرائت اسلام اعتدالی همان روش درست است.
وی افزود: اسلامی که آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم آوردند در آن افراط و تفریط نبوده است. اسلامی که قرآن مطرح کرده اسلام اعتدالی است. تندروی و افراط‌گرایی در اسلام درست نیست و به اسلام و مسلمانان در تمام جهان ضربه زده‌ است. تندروی به یهودیت و یهودی‌ها ضربه زده است. ما به یهودی‌ها مخصوصا آنهایی که به حکومت رسیده‌اند توصیه می‌کنیم که اعتدال و میانه‌روی را اختیار کنند و هیچ‌کسی در فکر زدن و نابودکردن دیگران نباشد، بلکه همۀ دنیا باید دنبال صلح باشد. اسلام اعتدالی هم اسلام صلح است.
این سخنان در حالی است که عبدالحمید در گذشته به اشغالگری صهیونیست ها اذعان داشته و بنابراین دعوت به صلح و سازش با غصب کنندگان سرزمین فلسطین (آن هم در روز قدس) هیچ معنایی جز پادویی برای سرویس جاسوسی موساد ندارد.
وی بهمن 1401 نیزضمن دفاع از حزب صهیونیستی بهائیت خواستار صلح با اسرائیل شده بود.وی گفته بود: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»
این اظهارات سخیف در حالی است که عبدالحمید در گذشته بارها بر مبنای واقعیت‌های غیر قابل انکار، رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر و تروریست و جنایتکار که چند ده سال است به جنایت در سرزمین اشغال شده فلسطین می پردازد، معرفی کرده و همچنین صهیونیسم جهانی را بنیانگذار امپریالیسم در جهان معرفی کرده است.
بدین‌ترتیب باید از این مفتی مذبذب پرسید آیا در اظهارات اخیر، بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) حکم می‌کند که یهود را بدترین و شدیدترین دشمنان می‌داند، یا بر اساس اسلام آمریکایی و اسلام اسرائیلی که بهائیت را تحت پوشش قرار داده و اتفاقا عبدالحمید هم از همان بهائیان حمایت می‌کند؟!
گفتنی مواضع آمریکایی و صهیونیستی عبدالحمید مورد اعتراض بسیاری از علمای اهل سنت قرار گرفته است.
یادآور می‌شود وی که تا همین اواخر آموزش زنان را مشروط به ایجاد تفکیک جنسیتی می‌کرد، حجاب را امری واجب می‌دانست، بیرون رفتن زنان را منوط به آویختن برقع می‌کرد، گوش دادن بدون ضرورت به سخنرانی زنان برای مردان را جایز نمی‌دانست و طالبان را گروهی ریشه‌دار تلقی می‌کرد که از حمایت‌های مردمی برخوردار است و برای آنان آرزوی نصرت داشت، ناگهان پای زنان بی‌حجاب را به مسجد مکی باز کرده و از پروژه صهیونیستی- آمریکایی کشف حجاب (عفاف زدایی از بانوان ایران) حمایت کرد.
 
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران، رکوردشکنی‌های منفی اقتصادی در دولت‌های روحانی و هاشمی را به جای دولت رئیسی جا زد.
محسن هاشمی پسر ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که در روزنامه اعتماد نوشته؛ مدعی شد که «میزان کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم، کمتر از میزان کاهش آن در این دو سال است.» اما برخلاف عرصه سیاسی، ادعاهایی که به حوزه اقتصاد مربوط می شود، به دلیل وجود آمار و اطلاعات دقیق ازگذشته تاکنون به سادگی قابل رد یا اثبات است.
براساس همین آمار و اطلاعات رسمی که برای همگان قابل دسترس است، برخلاف ادعای محسن هاشمی بیشترین سقوط ارزش پول ملی ایران در دوران پس از انقلاب، در دولت های روحانی و رفسنجانی رقم خورده است.
به گزارش روزنامه ایران، آقای محسن هاشمی، بهتر بود نگاهی به آمار عملکرد دولت های پدرش و حسن روحانی می انداختند تا این بی انصافی را مرتکب نشوند.
واقعیت ارزش پول ملی در دوره مورد ادعای او حاکی از اشتباه محاسباتی عجیب این چهره اصلاح طلب است. دلار در دوره قاجار یک تومان و در پایان دولت روحانی 27 هزار تومان بود یعنی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم قیمت دلار 27 هزار برابر شده و در دو سال گذشته نیز از 27 هزار تومان به 50 هزار تومان رسیده و کمتر از 2 برابر افزایش داشته است. 
از لحاظ متوسط سالانه افزایش نرخ دلار در دولت های پس از دفاع مقدس، حسن روحانی با 30.8 درصد و اکبر رفسنجانی با 22 درصد بدترین عملکرد را داشته اند.همچنین اگر افزایش‌های سالانه دورقمی نرخ ارز در دولت های پس از دفاع مقدس (1368 به بعد) را مورد مقایسه قرار دهیم، عملکرد منتقدان دولت رئیسی، مشخص می شود. دولت های روحانی و رفسنجانی در 8 سال عملکرد خود 5 مرتبه رشدهای سالانه دورقمی در افزایش نرخ دلار ثبت کرده اند و مجموعا بدترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی داشته‌اند.
افزایش نرخ ارز در سال 1401 یک پنجم رکورد 156 درصدی دولت روحانی در سال 1397 بوده است اما حامیان و مسئولان دولت روحانی خود را به فراموشی زده اند و ادعای نگرانی نسبت به کاهش نرخ ارز در دولت رئیسی می کنند.  دولت گذشته ضعیف ترین عملکرد را در زمینه حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز به جای گذاشته چراکه نرخ دلار در دولت گذشته 703 درصد افزایش یافت که در بین همه دولت های پس از انقلاب، بی سابقه است. دولت دهم در مرداد 1392 نرخ ارز را با قیمت 3180 تومان به دولت روحانی تحویل داد اما این دولت با افزایش بی سابقه 703 درصدی، نرخ ارز را با قیمت 25530 تومان در مرداد 1400 به دولت رئیسی تحویل داد. 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴