تاریخ انتشارشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۶۹۴۵۲
استاندار مازندران گفت: براساس آمار رسمی تا کنون ۵۵ هزار خانواده از مسافران نوروزی به صورت رایگان اسکان داده شدند.
۰
plusresetminus
اسکان رایگان ۵۵ هزار خانواده از مسافران نوروزی
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه وبیناری استان های کشور با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهارداشت: استان مازندران از دیرباز مقصد گردشگری بود که نه تنها در مقاطع خاص در همه فصول سال پذیرای گردشگران و مسافران است.

وی با بیان اینکه مازندران با با بیش از ۹۰ هزار و ۵۰۰ ویلا در استان از سراسر کشور در سال بعنوان مقصد گردشگری است، تصریح کرد: این تعداد ویلا در ایام تعطیلات نوروز به طور مضاعف مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حسینی پور ادامه داد: در ایام نوروز ۵ برابر جمعیت استان مازندران در سراسر این استان مسافر و گردشگر داریم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این استان خدمات ملی به گردشگران و مسافران ارائه می دهد اما امکانات آن استانی است، گفت: با توجه به پیک جمعیت در ایام تعطیلات نوروز از سال گذشته برای تامین آب در شهرستان ها برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفت که این امر مهمترین دستاورد دولت سیزدهم می توان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۲۱ درصد جمعیت کشور با فاصله ۳ ساعت به استان مازندران سفر می کنند، افزود: مازندران به عنوان تنفس گاه پایتخت کشور است.

حسینی پور با توجه به اینکه بسیاری از مسافران با مشکل اقتصادی مواجه هستند بواسطه نگاه ویژه رئیس جمهور به قشر مستضعف یک مسافر در چادر اسکان نداشته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسافران را عزت مندانه به صورت رایگان خانواده ها در اماکن خاص و مدار ساماندهی شدند، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۵۵ هزار خانواده را در استان اسکان داده ایم.

وی با اشاره به تنظیم بازار و تغییر قیمت در پیک سفر، افزود: با توجه به بیش از ۱۶ میلیون اقامت شب در مازندران در تنظیم بازار از ۶ ماه گذشته  مرغ با قیمت ۴۳ هزار و گوشت منجمد ۱۵۵ هزار در سطح شهر و روستاها توزیع شد که این امر بازتاب بسیار عالی داشت.

حسینی پور با اعلام اینکه مازندران با ۴ محور مواصلاتی کوهستانی، خاطرنشان کرد: تنها جاده چالوس فاز یک آن با توجه به حجم بالای خودرو و لغزش جاده و ریزش کوه باز شد.

استاندار مازندران به ریزش کوه ، فوت ۴ مسافر و بسته شدن محور چالوس اشاره کرد و گفت: با اقدام جهادی اداره کل راهداری، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه های ذیربط ظرف ۲۴ ساعت این محور باز شد.

وی ادامه داد: در گذشته مسافران ۱۲ ساعت در محور هراز و چالوس در ترافیک بودند در سال جاری به ۵ ساعت کاهش یافت.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی یکی از  موضوعات اصلی سواحل و آزادسازی آن تا مردم بتوانند به شکل مناسب استفاده کنند، گفت: با توجه به اینکه ۱۶ شهرستان دارای ساحل تیم های فرهنگی در مازندران از خواهران و برادران بسیجی محجبه اقدامات خوبی انجام شد.

حسینی پور خاطرنشان کرد: در بسیاری از تفرجگاه ها بدلیل ماه رمضان و با رعایت این ماه مسافران روز طبیعت از چادر و واحد‌های پذیرایی استفاده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴