تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۶۹۴۲۸
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به آزادکاران حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا پرداخت.
۰
plusresetminus
نگاهی به آزادکاران مطرح در قهرمانی آسیا/تکرار قهرمانی برای عموزاد
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از 9 تا 14 آوریل (20 تا 25 فروردین) به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد. پایتخت قزاقستان که میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال 2019 بود، در سی و ششمین دوره این مسابقات 6 روز پذیرای کشتی گیران مطرح آسیا خواهد بود.

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به برگزاری این رقابت ها نوشت: رحمان عموزاد که سال گذشته پس از شکست دادن باجرانگ پونیا از هند اولین عنوان قاره ای خود را به دست آورد، مایل است همین کار را در رشته ای تکرار کند که تولگا تومور اوچیر از مغولستان دارنده مدال برنز جهان هم جزو مدعیان است، ورزشکاری که امسال در فرم فوق العاده ای بود و توانست در مسابقات اوپن زاگرب قهرمان شود. هر 2 کشتی گیر از حریفان خود برای رسیدن به عنوان قهرمانی به خوبی آگاه هستند.

از چهره های شاخص حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا می توان به نورکوژا کایپانوف قزاق در وزن 74 کیلوگرم اشاره کرد. او بدون شک پس از صعود به فینال در دو دوره قبلی، بیشترین شانس را برای کسب طلا در این دوره دارد. در 57 کیلو زنابازار زندان‌بود دارنده مدال برنز جهان از مغولستان یکی از مدعیان اصلی است. در وزن 92 کیلوگرم هندی ها با دیپاک پونیا وارد رقابت خواهند شد؛ کشتی گیری که 4 مدال قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد اما سال گذشته به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی را از دست داد.

وزن 70 کیلو بیشترین کشتی گیر را دارد. مرتضی قیاسی از ایران کشتی گیر المپیکی است که در این وزن به رقابت می پردازد اما وی تنها مدعی وزن 70 کیلو نیست. مولیام ماداو از هند دارنده مدال برنز جهان زیر 20 سال به خاطر دوندگی های شگفت انگیزش در تورنمنت ها معروف است و می تواند تهدیدی برای قیاسی باشد.

نفرات اول قهرمانی کشور ترکیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را در رقابتهای قهرمانی آسیا تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما