تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۹۳۰۲
استاندار مازندران بر لزوم مردمی کردن اقتصاد تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر کجا که مردم ورود پیدا کردند، مسایل و مشکلات کشور رفع شد.
۰
plusresetminus
مشکلات کشور با مردمی کردن اقتصاد و افزایش تولید حل می‌شود/تدوین الگوی راهبردی مازندران
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه تحقق شعار سال رهبری معظم انقلاب، بابیان این که موفقیت نقشه راه تعیین شده رهبری که همان توجه و افزایش تولیدات داخلی است به مجاهدت کارگزاران نظام بستگی دارد، عنوان کرد: داشتن توکل، اخلاص عمل در کارها، از خود گذشتگی، مجاهدت، عزم راسخ و داشتن ابتکار عمل از جمله وظایف کارگزاران در نظام اسلامی است و در صورت تقویت این عوامل تاثیرگذار تر بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد و بدیهی است؛ کارگزاران نظام اسلامی نقش موثری در به نتیجه رساندن نقشه راه رهبری دارند.

وی با عنوان اینکه تحول را از ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم تا به موفقیت برسیم، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد یک تحول و دگرگونی نسبت به مسایل روز و تحولات؛ آشنایی و آگاهی بیشتری داشته باشیم.

استاندار مازندران، گفت: دشمنان به‌دنبال ایجاد دگرگونی در ساختار سیاسی و اداری کشورمان هستند اما خدماتی که نظام اسلامی در طول عمر با برکت خود به مردم ارایه کرده است قابل قیاس با گذشته نیست.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه قطار توسعه ی مازندران با تلاش شبانه روزی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به حرکت درآمد و به رغم تمام مشکلاتی که سال گذشته با آن مواجه بوده ایم اما با سخت کوشی مدیران توانستیم به نحو مطلوبی از آنها عبور کنیم، گفت که دولت مردمی سیزدهم بدنبال حل بسیاری از مسایل و مشکلات است.

حسینی‌پور ادامه داد: دشمنان با ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه قصد دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی را دارند اما مردم با وفاق و اتحاد ملی و تبعیت از فرامین رهبری با ایستادگی در برابر دشمنان، این توطئه شوم آنان را با شکست مواجه کردند.

وی با عنوان اینکه دشمنان در یک جنگ ترکیبی، اقتصاد کشورمان را نشانه گرفته اند، گفت که انباشتی از مشکلات اقتصادی کشور در سالیان گذشته و فشار تحریمی دشمنان نیز این معضلات را مضاعف کرده است.

استاندار مازندران با عنوان اینکه هدف دشمن به زانو درآوردن تولید داخلی است، بیان کرد: نفت و گاز، مهم ترین منبع ارزی کشور محسوب می شد و با مبادلات تجاری غیرنفتی و تولید حداکثری که در داخل انجام شد توانستیم یک توازنی را در بحث درآمدهای عمومی کشور ایجاد کنیم و دشمنان نمی خواهنداین توازن اتفاق بیفتد.

حسینی پور گفت: دشمن بدنبال این است تا با مدیریت تحریم نفت، کشور را به زانو در بیاورد و تجربه نیز ثابت کرده است که اعتماد به غرب و آمریکا هیچ دستاوردی برای نظام اسلامی به ارمغان نداشته است. تولید کنندگان می توانند با افزایش ظرفیت تولید این توطئه دشمنان را با شکست مواجه کنند.

وی بر لزوم مردمی کردن اقتصاد تاکید کرد و با بیان اینکه هدف از مردمی کردن اقتصاد، تقویت و حمایت همه جانبه از بخش خصوصی است، افزود: تجربه نشان داده است هر کجا که مردم ورود پیدا کردند، مسایل و مشکلات کشور رفع شد.

حسینی پور با اشاره به وجود نعمت های خدادادی و ظرفیت‌های فراوان مازندران با بیان اینکه این استان باید به خط مقدم ایجاد تحول مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل شود، گفت: در حوزه اقتصادی مازندران بیشترین فعالان اقتصادی کشور را دارد و این خود یک ظرفیت بزرگ تحولی برای استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مازندران در تولید طیور از بهترین شرایط آب و هوایی برخوردار است، گفت: مازندران باید به قطب صادراتی مرغ در بین کشورهای منطقه تبدیل شود.

حسینی پور با بیان اینکه تصدی گری دولت مفهومی ندارد و بخش خصوصی می تواند به بهترین شکل ورود پیدا کند و بازار را نیز تنظیم نماید، گفت: الگوی راهبردی استان در حال تدوین است که در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات رفع خواهد و باید از تجربه دیگر کشورها در این بخش استفاده کرد.

استاندار مازندران، گفت: باید با کشورهای توسعه یافته ای که بویژه در بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین رشدرا داشتند، تعامل و همکاری بیشتری داشته باشیم.

 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴