کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار مازندران خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای تصفیه‌خانه فاضلاب فریدونکنار/تمام مدیران با روحیه جهادی پای کار باشند

3 فروردين 1402 ساعت 7:10

استاندار مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار از سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای این پروژه خبر داد.


به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار در سالن اجتماعات شهید رجایی این شهرستان با تبریک همزمانی بهار طبیعت و معنویت و با گرامیداشت یاد شهدا، با اشاره به همزمانی نشست امروز با روز جهانی آب، خاطرنشان کرد: این نعمت الهی را باید ارج بنهیم و در مصرف آن اخلاق اسلامی را رعایت کنیم و آن را سبک نشماریم.

حسینی پور اظهار کرد: در حوزه تنظیم آب و کشت و تولید و اصلاح الگوی مصرف، برنامه بسیار جامعی باید در مازندران داشته باشیم و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم و فرصت سوزی های گذشته را استمرار ببخشیم، خداوند و مردم هیچکدام ما را نمی بخشند.

وی اضافه کرد: متولیان امور باید برای آیندگان برنامه داشته باشند همانطور که گذشتگان برای ما برنامه داشتند.

استاندار مازندران یکی از مباحث مهم را، آب سالم، بهداشتی و پایدار دانست که باید مورد توجه مدیریت آب استان قرار گیرد و گفت: سفره های زیرزمینی و تاثیر آن بر کشاورزی و محیط زیست و بهداشت بر کسی پوشیده نیست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بابیان این که برای تهدیدات فاضلاب در بستر دریا و محیط زیست و سفره های زیرزمینی مطالعات استراتژیک در سطح دنیا انجام شد و در استان هم مطالعات خوبی در این زمینه در قرارداد با دانشگاه‌ها انجام شد، گفت: البته باید در اقدامات مطالعاتی فراتر برویم و متناسب نیازهای فوری روز، پاسخگوی این نیازها باشیم.

وی یادآور شد: برنامه ریزی برای انجام مطالعات راهبردی پیرامون آب یکی از اولویت هایی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

حسینی پور، گفت: در این استانی که خداوند همه نعمات خود را بر آن روا داشته باید توجه ما به سمت و سوی آب باشد. بحث تصفیه خانه در مازندران را با توجه به ظرفیت های حال حاضر استان متاسفانه متناسب با نیازهایمان نمی بینیم. ما امروز برای اینکه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در موضوع مهار تورم و رشد تولید عملی کنیم، مدیران میدانی و پرتلاش و با انگیزه می خواهیم.

استاندار مازندران با اشاره به سخنان نوروزی رهبر انقلاب و تاکیدات معظم له در کاهش تورم، بیان کرد: اکنون به آن نقطه رسیدیم که می توانیم تورم را مهار کنیم. امسال همین پروژه ای که در فریدونکنار دارد اتفاق می افتد در کاهش تورم نقش فراوانی دارد. بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرار است اینجا سرمایه گذاری شود و این ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی شهرستان دارد و به تبع این رشد اقتصادی، شاهد کاهش تورم در منطقه خواهد شد.

وی افزود: رشد اقتصادی در مازندران بیش از ۱۰ سال منفی بود که در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه سه درصد رشد اقتصادی پیدا کردیم و این سخت است که استانی که ۱۰ سال رشد اقتصادی اش منفی داست سه درصد رشد داشته باشد و این یعنی این کار شدنی است. چرا باید رشد اقتصادی استان مازندران با وجود سه بندر اقتصادی در کنار دریا در مقایسه با دیگر استان‌ها رشد منفی داشته باشد.

وی افزود: بندر فریدونکنار در حال تعطیلی کامل بود و به شدت با آن مخالفت کردیم و گفتیم تنها دارایی این شهرستان همین بندر مهم است و امروز بندر فریدونکنار به محل صادرات و واردات در حوزه های مختلف تبدیل شد. امروز هم ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت آن استفاده می شود که در این سال جدید باید فعالیت آن را ۲۵ درصد افزایش دهیم چون در رشد تولید و مهار تورم اثر دارد.

حسینی پور گفت: همه مدیران باید با روحیه جهادی اجرای منویات رهبری و رئیس جمهور در عید را سرلوحه کار خود قرار داده و پای کار بیایند. اگر فعالیت آب و فاضلاب دو برابر شود چند درصد بیکاری استان رفع می شود.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: همه رودخانه های این استان باید تبدیل به منطقه گردشگری شود. مازندران بیش از ۹۰۰ آب بندان دارد که همه باید مقصد گردشگری و متناسب با علم روز لایروبی شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 469238

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/469238/سرمایه-گذاری-۲-هزار-میلیارد-تومانی-تصفیه-خانه-فاضلاب-فریدونکنار-تمام-مدیران-روحیه-جهادی-پای-کار-باشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com