تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۴۶۹۱۶۳
استاندار مازندران گفت: هوشمندسازی یارانه آرد و نان و شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها باعث افزایش رقابت و بهبود کیفیت آرد و نان می‌شود.
۰
plusresetminus
افزایش بهبود کیفیت آرد و نان با اجرای طرح هوشمندسازی/واگذاری جواز و اجاره خبازی‌ها قابل پذیرش نیست
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در آستانه سال نو به همراه نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از سیلوی 103 هزارتنی شهید میرزاپور نکا اظهار داشت: سیلوی شهید میرزاپور نکا از مراکز مهم، استراتژیک و خدمات رسان استان مازندران می باشد.

وی تصریح کرد: اینکه پژوهشکده غلات کشور، استان مازندران را در رتبه اول کیفیت آرد و نان قرار داده بیانگر این است که نیروهای مجربی در حوزه آزمایشگاهی و نگهداری گندم در سیلوی نکا با توجه به تجمیع آرد چند استان با کیفیت های مختلف خدمات ارزشمندی را به منظور رعایت استانداردها انجام می دهند.

حسینی پور افزود: با توجه به اینکه استان مازندران یک مقصد گردشگری برای دیگر استان ها محسوب می شود،  می بایست امکانات خود را با نیازهای گردشگری برنامه ریزی و تنظیم نماید.

استاندار مازندران گفت: کیفیت آرد و نان به دلیل اینکه امنیت غذایی و سلامت و بهداشت جامعه را تامین می کند بسیار مهم است و باید کیفیت نان استان را بالاتر از وضعیت فعلی برسانیم.

وی به هوشمندسازی یارانه آرد و نان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مدیریت گندم، آرد و نان را در دستور کار خود قرار داده و هوشمندسازی فعالیت نانوایی ها از چند ماه گذشته آغاز شده است.
 

مقام عالی دولت در مازندران اعلام کرد: بررسی کارشناسان مبین این است که هوشمندسازی یارانه آرد و نان و شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها باعث افزایش رقابت و بهبود کیفیت آرد و نان و تا حدود 25 درصد کاهش هدررفت و به انحراف رفتن آن خواهد شد.

وی افزود: در مرحله بعدی پس از هوشمندسازی می بایست کیفیت نان افزایش پیدا کرده و نان با کیفیت بالاتری در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: اجاره دادن نانوایی ها از سوی افرادی که دارای جواز این صنف هستند را نمی‌پذیریم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالکان خبازی ها، مسوولیت کیفیت نان را برعهده گیرند.
 

وی افزود: نانوایی باید در اختیار کسی قرار بگیرد که پاسخگو باشد و واگذاری جواز و اجاره خبازی ها به هیچ عنوان کار اصولی و قابل پذیرشی نیست.

حسینی پور گفت: گزارش کیفیت و شکایات مردمی از نانوایی ها به شماره 124 وزارت صمت و شماره پیامک 30001394 غله استان می تواند منجر به کاهش تخلفات و هدر رفت در حوزه آرد و نان گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴