کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آخرین جلسه شورای اداری فریدونکنار مطرح شد:

تاکید مسئولان بر اجرای سریع پروژه مسکن ملی/نمایندگان به دستور منع دخالت در انتصابات توجه کنند

28 اسفند 1401 ساعت 18:26

در آخرین جلسه شورای اداری فریدونکنار بر اجرای هر چه سریع‌تر پروژه مسکن ملی و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز تاکید شد.


به گزارش بلاغ، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ آخرین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نمایندگان مجلس به دستور منع دخالت در انتصابات توجه کنند
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار در این جلسه اظهارکرد: در برخی از زمان‌ها مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها به دلایل مختلف از کار خسته می‌شوند که اگر سیره و کلام اهل بیت را در امور کاری خود دنبال کنند می‌توانیم نشاط و شادابی را در خود تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی افعال در اسلام منفور شده، خاطرنشان کرد: ناسپاسی  و به نام خود زدن کارها از جمله کارهایی است که از سوی اسلام بسیار منفور شمرده شده است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: یکی از اتفاق‌های بدی که چندی است در فریدونکنار رایج شده، ویراژ موتورسواران در کمربندی فریدونکنار در روزهای آخر هفته است که موجب خطرآفرینی و سلب آرامش مردم می‌شود که باید با همصدایی مسئولان این موضوع چاره‌اندیشی شود.

تقی‌پور تاکید کرد: مسئولان نسبت به تکریم ارباب رجوع و پیگیری مشکلات مردم توجه جدی داشته باشند.

وی یادآورشد: مسئولان ادارات از نمایندگان مجلس مسائل جزیی را مطالبه نکنند بلکه به دنبال رفع موانع قانونی که مشکلات مردم از آنجا نشات می‌گیرد باشند.

امام جمعه فریدونکنار همچنین خطاب به نمایندگان مجلس نیز توصیه‌ای داشت و گفت: نمایندگان مجلس برای پرهیز از فشل شدن کارها به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت در انتصابات توجه داشته باشند.

تقی‌پور با گلایه از تاخیر در اجرای پروژه های مختلف مانند مسکن ملی در فریدونکنار اظهارکرد: درحالی که سه قطعه زمین از طرف فرمانداری برای طرح مسکن ملی معرفی شده اما هنوز هیچ اقدامی از سوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و مسئولان استانی انجام نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه پیچیدگی‌های اداری مردم را خسته کرده و هیچ رغبتی برای ازدواج و فرزندآوری ندارند چراکه برخی از این سیستم های اداری گره های زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

افزایش ۱۳ درصدی اشتغال در فریدونکنار
کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: وقتی سران سه قوه باهم هماهنگ باشند ما شاهد پیشرفت‌های زیادی در کشور خواهیم بود و این هماهنگی توسط فرمانداری با امام جمعه، نماینده مجلس، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه و دیگر نهادها به صورت ۱۰۰ درصدی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک گزارش عملکردی از حدود ۱۵ روز قبل درحال اماده شدن است که به محض آماده شدن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که اطلاع‌رسانی عمومی شود تا همه ببینند که این دولت چه کارهای بزرگی در فریدونکنار انجام داده است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در این شهرستان مشکل زیر دو یا سه ساله وجود ندارد بلکه تمامی مشکلات مربوط به ۲۰ سال یا بیشتر از آن بوده که درحال برطرف شدن است.

ابراهیم‌نژاد گرجی با اشاره به اینکه با اقداماتی که صورت گرفته مشکل کمبود و افت فشار آب در مناطق مختلف فریدونکنار برطرف می‌شود، یادآورشد: حدود یک هفته است که ثانیه‌ای ۲۲ لیتر آب بسیار با کیفیت به شهرستان فریدونکنار اضافه شده که البته کافی نیست و باید حدود ۶۰ لیتر دیگر به این حجم اضافه شود.

وی گفت: درحالی که فریدونکنار با ۸۸ درصد اشتغالزایی در رتبه آخر استان بود اما با تلاش مسئولان مربوطه این میزان با افزایش ۱۳ درصدی به ۱۰۱ درصد اشتغالزایی در فریدونکنار رسیده است.

فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: رشد اقتصادی این شهرستان در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین استانی است و البته در بخش صنعت به دلیل صنعتی نبودن فریدونکنار از میانگین استانی پایین‌تر هستیم.

بازسازی و تکمیل کمربندی فریدونکنار تا ۶ ماه دیگر!
ابراهیم‌نژاد گرجی خاطرنشان کرد: جوانان فریدونکناری برای انجام برخی از کارها و مشاغل علاقه نشان نمی‌دهند که همین موضوع منجر به کمبود شدید نیروی کار و حضور اتباع خارجی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت های بزرگ فریدونکنار به صورت دانش بنیان شده که این امر در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری بوده است.

فرماندار فریدونکنار از تکمیل ۹۵ درصدی پایگاه امداد دریایی خبر داد و گفت: همچنین برای نخستین بار در کشور یک پایگاه اورژانس روستایی در این شهرستان درحال راه‌اندازی است.

ابراهیم‌نژاد ادامه داد: برگزاری مانور مدیریت بحران، بهبود اختصاص سوخت کشاورزی، پرداخت حقوق معوقه کارکنان بندر، اتمام طرح ممیزی املاک در یکی از روستاهای فریدونکنار به عنوان نخستین روستای مازندران از جمله عملکردهای دولت در فریدونکنار بوده است.

وی با اشاره به اینکه امضای مجوز ترک تشریفات برای پل کمربندی گرفته شد، عنوان کرد: بودجه این پروژه از مدت‌ها قبل آماده است و پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۶ ماه دیگر مراحل بازسازی و تکمیل این پروژه انجام شود.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: رایزنی های بسیار گسترده ای برای حل مسئله خزرشهر و حسن آباد صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در ایام نوروز به صورت ۱۰۰ درصدی آماده باش بوده و به مسافران و شهروندان فریدونکناری خدمات ارائه کنند.

وی یادآورشد: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود نسبت به اعطای مرخصی به سارقین مسئله‌دار و حرفه‌ای ممانعت کند تا مردم در ایام تعطیلات نگرانی نداشته باشند.

فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: اقلام مورد نیاز از جمله دارو، سوخت، کالاهای اساسی باید به میزان کافی در شهرستان تامین باشد.

ابراهیم‌نژاد گرجی تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید از ورود خودروهای شخصی به ساحل جلوگیری کرده و اگر نیروی انتظامی چنین موردی را مشاهده کردند آن خودرو را باید تا پایان فروردین توقیف کنند.

برخورد در انتظار مدیران مسئولیت‌گریز 
وی افزود: مدیریت مسئله سگ‌های بدون صاحب و مسئله ترافیک بازار ماهی باید از سوی شهرداری و پلیس راهور جدی گرفته شود.

فرماندار فریدونکنار گفت: باتوجه به اینکه سه زمین برای پروژه مسکن ملی معرفی شده انتظار داریم که هرچه سریعتر راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این زمین ها اقدامات لازم را انجام دهند.

ابراهیم‌نژاد گرجی یادآورشد: تمامی اداراتی که ساختمان آنها در کنار جاده ها واقع شده باید امکان استفاده از آب شرب و سرویس بهداشتی را در اختیار مسافران قرار دهند.

وی تاکید کرد: بازرسی از بازار و جلوگیری از روزه خواری علنی و بدحجابی در ایام ماه مبارک رمضان باید توسط نهادهای مربوطه به صورت جدی انجام شود و همچنین باید زیرساخت هایی اماده شده تا مسافران در آنجا غذا صرف کنند.

ابراهیم نژاد گرجی با مدیرانی که وظایف محوله در ایام نوروز را انجام ندهند برخورد می شود.

فرماندار فریدونکنار گفت: تمامی دستگاه‌ها رصد فعالیت‌های انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند که البته مدیران باید با تلاش در زمینه کاری خود موجب دلگرمی مردم را برای حضور در انتخابات فراهم کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 469158

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/469158/تاکید-مسئولان-اجرای-سریع-پروژه-مسکن-ملی-نمایندگان-دستور-منع-دخالت-انتصابات-توجه-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com