تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۶۹۱۵۶
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: پیگیری خرید و تجهیز سه بیمارستان ساری، بابلسر و نکا به سی‌تی‌اسکن در دست انجام است.
۰
plusresetminus
بیمارستان‌های ساری، بابلسر و نکا به سی‌تی‌اسکن تجهیز می‌شوند
به گزارش بلاغ؛سیدرضا کاظمی‌نیا مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از جمعیت حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۶۰ درصد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه درمان مستقیم یکی از زیرمجموعه‌های مهم تامین اجتماعی است که شامل مراکز درمانی، بستری و سرپایی است؛ افزود: در این راستا، ۱۴ درمانگاه در حوزه سرپایی و ۵ بیمارستان تامین اجتماعی تخصصی و فوق تخصصی مشغول فعالیت و ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران، خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالانه ۳۱ هزار بستری و بیش از ۳ میلیون مراجعه کننده سرپایی در استان داریم.

این مسئول، ادامه داد: بودجه حدود دو هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان طی سال جاری تخصیص یافت که بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه درمان مستقیم و مابقی در حوزه درمان غیرمستقیم صرف شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

کاظمی‌نیا بیان کرد: تعداد موارد بستری طی سال جاری ۱۷.۵ درصد رشد داشته است و از ۲۵ هزار مورد به بیش از ۲۹ هزار مورد رسید.

وی عنوان کرد: در حوزه عملکرد غیر مستقیم، طی یکسال گذشته موسسات طرف قرارداد ما ۱۴ درصد رشد داشتیم.

مدیر درمان‌ تامین اجتماعی مازندران، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان مستقیم یک پروژه بسیار مهم داریم که رساندن بیمارستان‌های مقیاس کوچک سه شهر ساری، بابلسر و نکا به سطح کیفی استاندارد  است که در تلاشیم تا پایان سال آینده عملیات فاز ساختمانی را به پایان برسانیم.

این مسئول، گفت: در شهر فریدونکنار هیچ مرکز درمانی ملکی نداشتیم و امسال زمین  خریداری شد.

کاظمی‌نیا اعلام کرد: تعیین تکلیف زمین بیمارستان چالوس جهت استانداردسازی اورژانس و افزایش فضای فیزیکی درمانگاه تخصصی  انجام شده است .

وی افزود: چهار مرحله آزمون برگزار شد که در نهایت ۱۴۵ نیروی تخصصی و غیرتخصصی را جذب کردیم و تقویت آموزش کارکنان نیز به طور مستمر در حال انجام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران، مطرح کرد: طی سال‌جاری حایز رتبه نخست کشور در ارزیابی نظرسنجی بیماران سرپایی و رتبه دوم بیماران بستری شدیم.

این مسئول اذعان کرد: امسال حدود ۲۴۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز تحت پوشش  استان خریداری کردیم که به بیمارستان‌های نکا، چالوس، بابلسر، قائمشهر و سایر بیمارستان‌های هدف تحویل داده شد.

کاظمی‌نیا اشاره کرد: در حوزه فرهنگی نیز جوانی جمعیت و فرزند آوری به عنوان یک الویت در شرایط فعلی با انجام برنامه ریزی‌های متعدد انجام شد تا بتوانیم با فرهنگ سازی از این تله جمعیتی خارج شویم.

وی افزود:  پیگیری احداث ساختمان جدید مدیریت درمان مازندران با توجه به عمر بیش از چهار دهه‌ای آن نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر درمان‌ تامین اجتماعی مازندران گفت: پیگیری خرید و تجهیز سه بیمارستان ساری، بابلسر و نکا به سی تی اسکن در دست انجام است.

این مسئول متذکر شد: پیگیری خرید زمین برای محمود آباد نیز بسیار برای ما حایز اهمیت است تا با تحقق این امر گام بلندی را برای اقدامات بعدی برداریم.

کاظمی‌نیا  اشاره کرد: امسال مطالبات مراکز طرف قرارداد ، بخشی به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت اوراق پرداخت شد و حدود ۵ ماه عقب ماندگی در پرداخت‌ها را داریم که این رقم در سال گذشته حدود ۱۲ ماه بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حفظ و نگهداشت نیروهای متخصص که یکی از دغدغه‌های مهم تامین اجتماعی و پاشنه آشیل مراکز درمانی ما است مکاتبات متعددی با سازمان مرکزی انجام شد که امیدواریم اتفاقات خوبی را با تغییر در شیوه پرداخت شاهد باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران، با بیان اینکه طی سال جاری ۲۳۱ مورد آنژیوپلاستی مغزی انجام شد؛ مطرح کرد: ۷۵ مورد از این موارد مربوط به متقاضیان غیر بومی از سایر استان‌های کشور داشتیم.

این مسئول افزود: در اکثر مراکز ملکی تامین اجتماعی خدمات سطحی دندان پزشکی همانند جرم گیری و کشیدن به صورت رایگان به مراجعه کنندگان داده می شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰