تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۴۶۹۱۴۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: ۲۷ موزه در استان آماده پذیرش گردشگران است و در کنار آن، ۲۶ نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در نقاط استان برپا می‌شود.
۰
plusresetminus
برپایی ۲۶ نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز ۲۷/۱۴۰۲ موزه مازندران آماده پذیرش گردشگران است
به گزارش بلاغ؛ صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: جلسات ستاد مرکزی سفر مازندران متشکل از ۱۲ کمیته از ابتدای بهمن‌ماه به صورت رسمی آغاز شد و این ستاد با هدف توسعه گردشگری و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در حال فعالیت است.

وی افزود: امسال حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب اقامت برای پذیرش گردشگران در مازندران فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ ناظر از دستگاه‌های مرتبط کار نظارت بر مراکز اقامتی، گردشگری و مراکز ارائه خدمات سفر را در دستور کار قرار داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: ۲۷ موزه مازندران آماده پذیرش گردشگران هستند و در کنار آن، ۲۶ نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در اقصی نقاط استان برگزار خواهد شد.

برزگر بیان کرد:  با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان پیش بینی لازم جهت پذیرایی افطار در پایانه‌های مسافربری و فرودگاهی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:  یکی از اتفاقات نو برپایی چادرهای عشایری در حاشیه محورهای مواصلاتی برای معرفی سبک زندگی این قشر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: سامانه‌ای به نام سلام مازندران در حال رونمایی است که بیش از ۱۰۰۰ هزار جاذبه استان همراه با جانمایی آن در این سامانه بارگذاری شده است.

این مسئول ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف در تمامی مراکز خدماتی، اقامتی و گردشگری مازندران الزامی است و از مهمانان نوروزی انتظار رعایت حجاب و عفاف را داریم.

برزگر با اشاره به ظرفیت بسیار ارزشمند میراث تاریخی مازندران، عنوان کرد: از سه هزار اثر تاریخی مازندران تنها ۸۰۰ اثر ثبت شده است و ۱۰۰ اثر نیز در دست پیگیری جهت ثبت آثار تاریخی است.

وی اعلام کرد: زمانی می‌توانیم در حوزه گردشگری موفق عمل کنیم که باید زیرساخت‌‎های گردشگری را ایجاد کنیم و تا زمانی که مدیران ما دانش گردشگری نداشته باشد ما به توسعه گردشگری دست پیدا نمی‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بیان کرد: اتوبوس دریایی که در خبرها آغاز بکار آن مطرح شد در واقع در مرحله آزمایش بوده و  در مرحله صدور مجوز  قرار دارد.

برزگر افزود: گردشگری دریایی از موضوعات بسیار مهمی است که برنامه‌های متنوعی برای رشد و توسعه آن دیده شده است که باید در سایه تعاملات میان دستگاهی به سمت اجرایی شدن پیش رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷