تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۶۹۱۳۶
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ایام نوروز مازندران میزبان حضور میلیونی مسافران است و تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر این است در این ایام نباید کسری کالا داشته باشیم.
۰
plusresetminus
ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در آستانه ایام نوروز و ماه رمضان
به گزارش بلاغ، محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در چهاردهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی خانه و سنگر ما در وزارت جهاد کشاورزی است و بسیار خرسند هستیم این کمیسیون تخصصی همراهی خوبی با وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: مازندران استان ویژه کشاورزی کشور است و نقش این استان در امنیت غذایی کشور بسیار مهم است.

برومندی ادامه داد: مازندران را ایران کوچک می‌بینیم و وقتی بحث امنیت غذایی می‌شود ذهن ها به سمت استان مازندران می رود که نه تنها برای تولید استان مهم است بلکه نقش پشتیبانی پایتخت را هم دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی اقدام به تولید و تامین امنیت غذایی می‌کنیم و جهاد کشاورزی سفره دار مردم است و باید مراقب سفره مردم باشیم.

این مسئول ادامه داد: سفره مردم با همت و تلاش جهاد کشاورزی مدیریت شد و بخشی از آن به همت همکاران جهاد کشاورزی مازندران است.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز مازندران میزبان حضور میلیونی مسافران است و تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر این است در این ایام نباید کسری کالا داشته باشیم و ذخایر استراتژیک باید فراهم باشد.

برومندی به مسئله تولید اشاره کرد و افزود: هماهنگی بین زنجیره و تولید باید در استان اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: برای اصلاح و احیای باغات مازندران در سال جدید ورود پیدا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در منطقه  دودانگه شهرستان ساری بیش از هزار هکتار را می توان به تولید گل محمدی اختصاص دهیم و اعتبارات لازم برای اجرای این اقدام وجود دارد .

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تمام سردخانه ها و انبارهای استان باید به سامانه انبارهای عمومی متصل شوند تا شاهد باشیم چه میزان محصول در انبارها ذخیره شده و به کدام استان ارسال شده تا نظارت دقیق بر تولید داشته باشیم.

 معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات پرتقال های مازندران به کشور چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گزارش اقدامات قرارگاه امنیت غذایی باید به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان فعالیت ها قرار گیرند.

وی ادامه داد: مازندران رتبه نخست تولید مرغ کشور را دارد و ۱۰ درصد مرغ و ۲۰ درصد ماهی کشور را مازندران تولید می کند و این وظیفه مندی باید به دست اتحادیه ها و تشکل ها قرار گیرد.

زارعی ادامه داد: هر ادعایی که داریم همگی به پشتوانه تولید و تولیدکننده است و باید قدردان این قشر زحمتکش باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به بحث برنج و مرکبات ویژه است، گفت: زمانیکه باید خرید پرتقال از باغداران با قیمت مناسب انجام می شد، اما این اتفاق رخ نداد و باغداران با قیمت اندک محصول خودشان را به فروش رساندند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه آرد نانوایی ها باید به موقع برای استان مازندران تامین می شد تا هم مردم و هم نانوایی ها مشکلی پیدا نمی کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴