تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۶۹۱۳۵
برای بررسی وضعیت فنی نساجی، سری به مرجع آماری و فنی فوتبال ایران یعنی سایت متریکا زدیم که نتیجه مشاهدات را در آیتم‌های زیر می‌خوانید.
۰
plusresetminus
آژیر قرمز به صدا درآمد!/نکاتی باورنکردنی از وضعیت فنی نساجی
به گزارش بلاغ، برای بررسی وضعیت فنی نساجی، سری به مرجع آماری و فنی فوتبال ایران یعنی سایت متریکا زدیم که نتیجه مشاهدات را در آیتم‌های زیر می‌خوانید.

نساجی در ۳ بازی مقابل ذوب‌آهن (بازی رفت)، آلومینیوم و ملوان حتی یک شوت در چارچوب هم نزد!

در این فصل به سمت دروازه نساجی بیشتر از همه تیم‌های لیگ شوت زده شده است. حتی بیشتر از نفت مسجدسلیمان که ۴۹ گل خورده! به طور میانگین در هر بازی بیش از ۱۳ شوت به سمت دروازه نساجی زده می‌شود. علیرضا حقیقی بین تمامی دروازه‌بان‌های لیگ، بیشترین مهار شوت را داشته است!

نساجی در دادن امیدگل به حریفان ضعیف‌ترین تیم لیگ است. تیمی که به طور میانگین در هر بازی به اندازه زدن ۱.۳ گل، به حریفانش موقعیت داده است.

رکورد بیشترین شوت و بیشترین امیدگل در یک مسابقه از این فصل را حریفان نساجی در بازی مقابل این تیم ثبت کرده‌اند.

فقط دو تیم در حال سقوط نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان بیشتر از نساجی گل خورد‌ه‌اند و کمتر از نساجی کلین‌شیت داشته‌اند.

در‌ نمرات فنی متریکا، فقط دو تیم تازه صعود کرده ملوان و مس کرمان و تیم در حال سقوط نفت مسجدسلیمان نمره‌ای کمتر از نساجی دارند.

همچنین طبق آمار منتشر شده از سوی کارشناسان داوری فوتبال۳۶۰ هم نساجی در داوری بیشترین سود تاثیرگذار (۱۵ مرتبه) را داشته است.

این تیم برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود؟ شوخی می‌کنید لابد.

*فرافکنی ممنوع؛ دوره‌ای که گذشت، مربی!

حمید مطهری در اولین سال تجربه سرمربی‌گری از روی دست استاد خود –مجید جلالی- کپی‌برداری ناشیانه‌ای درباره ادعای فوتبال مدرن و فوتبال فردا داشته که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. مرور بازی نساجی-استقلال همین دوهفته قبل و کنفرانس مطبوعاتی مطهری بعد از بازی، نشان می‌دهد که صحبت از چیست و چرا باید زنگ خطر را درباره وضعیت نیمکت نساجی درست شنید.
 
مطهری در همان دقایق ابتدایی کنفرانس با این جمله ادامه داد که: «روی یک اشتباه فردی گل خوردیم.»

این ادعا در حالی مطرح شد که نساجی چنان به لحاظ تیمی تحت فشار استقلال قرار گرفت که همه بازیکنان قرمزپوش زمین به حق، بهت‌زده حملات پی در پی آبی‌ها را تماشا می‌کردند. استقلال در این بازی ۲۵ شوت زد. ۵ برابر نساجی. تقریبا هر ۴ دقیقه یک شوت در کل بازی. در چنین شرایطی که هر بازیکنی سردرگم می‌شود، مربی، بار ناکارامدی دفاع تیمی خود را به دوش اشتباه فردی بازیکن می‌اندازد و به سادگی شانه خالی می‌کند!

اما در ادامه کنفرانس، مطهری می‌گوید: «دقایقی زیادی از بازی را کنترل کردیم و می‌توانستیم برنده شویم. از اینکه با این استقلال مساوی کردیم خوشحال نیستم حق‌مان سه امتیاز بود.» حق؟ یعنی باید شما برنده بازی می‌بودید؟ توجه دارید که از آن دوره‌ای که مجید جلالی هم بعد هر بازی، ادعای فوتبال فردا را مطرح میکرد سال‌هاست که گذشته؟

در حال حاضر همه بازی‌های لیگ برتر ثبت و ضبط می‌شود و آمار، نشان‌دهنده‌ی بسیار نکته‌هاست. همانطوری که آمار، مجید جلالی را به سکوت وا داشت و او را از نیمکت‌های لیگ برتری دور کرد.

امید گل نساجی برابر استقلال فقط ۰٫۲۶ بود و امید گل استقلال برای رسیدن به دروازه نساجی ۲٫۱۲ بود. در حالی که استقلال بیشتر از ۸ برابر نساجی امید رسیدن به گل داشت، سرمربی ما طوری ادعای سه امتیاز بازی می‌کند که انگار نه انگار این همه آدم تماشاگر بازی بوده‌اند و انگار که نه آماری هست، نه کسی فوتبال می‌داند و نه عدد! آن دوران گذشت که بازی با کلمات، بتواند جای بازی درست و حساب‌شده بنشیند و رسانه و هوادار را راضی کند. الان دوره دیگری است. آمارها حرف می‌زنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲