تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۶۹۱۳۲
معاون سازمان اوقاف کشور از آماده‌سازی بیش از ۵ هزار اماکن اقامتی در امامزاده‌های کشور خبر داد و گفت: طرح آرامش بهاری در ۲ هزار بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus
آماده‌سازی بیش از ۵ هزار اماکن اقامتی در امامزاده‌های کشور
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به شهرستان آمل از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲ هزار بقعه و اماکن زیارتی و مذهبی کشور به مناسبت عید باستانی نوروز و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

عادل گفت: اجرای این طرح در سه سطح و به فراخور ظرفیت آستان مقدس امامزادگان، وسعت و جمعیتی که می‌توانند پذیرای مسافران و زائران نوروزی باشند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهشی شدن روند بیماری کرونا پس ازحدود ۳ سال؛ محدودیت‌های ناشی از این بیماری، سفر‌های نوروزی و حضور در اماکن زیارتی افزایش خواهد داشت، افزود: پیش بینی می‌شود برای نوروز ۱۴۰۲ اماکن زیارتی و بقاع متبرکه کشور میزبان بیش از ۴۰ میلیون مسافر و زائر نوروزی باشند.

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اینکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی در اماکن زیارتی و آستان مقدس امامزادگان بیش از ۸۰۰ سوییت و ۲۶۰ تخت هتل و همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ اتاق زائرسرا‌ها مناسب سازی شده است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته توسط کارگروهی ویژه‌ای که در همه اداره‌های کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها تشکیل شده بود، همه ظرفیت‌های موجود برای میزبانی از مسافران فراهم آوری شده است.

وی اضافه کرد: نرخ اقامت در مراکز اقامتی اوقاف و امورخیریه متناسب با زائران و افراد مراجعه کننده هست و به نسبت دیگر اماکن اقامتی مناسب‌تر است.

عادل با اشاره به تقارن عید باستانی نوروز با حلول ماه مبارک رمضان و برنامه ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه در اماکن زیارتی گفت: بیشتر برنامه‌های اعلام شده در طرح آرامش بهاری، با رویکرد فرهنگی است که تلاش شده تا با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی در این اماکن، ویژه برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر و سخنرانی ها، برگزاری جشن نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین احیای شب‌های پرفضیلت قدر وشهادت امام علی (ع) در طرح آرامش بهار و ضیافت الهی دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین به توسعه اماکن فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود هزار و شش مرکز فرهنگی و قرآنی " افق" راه اندازی شده و در برنامه این سازمان برای توسعه این مراکز در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار و ۵۰۰ مرکز است.

 عادل یادآورشد: موضوع فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی امری مهم در همه امامزادگان و بقاع متبرکه کشور است و راه اندازی این مرکز به صورت جدی واجرای برنامه‌ها در این مرکز نیز تاکید شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲